اخبار داغ

نماینده ادوار مجلس مطرح کرد:

معاونت زنان و خانواده؛ خاستگاه ارتقاء جایگاه اجتماعی بانوان

معاونت زنان و خانواده؛ خاستگاه ارتقاء جایگاه اجتماعی بانوان
نماینده ادوار مجلس گفت: معاونت زنان و خانواده خاستگاه ارتقاء جایگاه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بانوان و الگوسازی از زن ایرانی در دنیا به‌شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله افتخاری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌عنوان مامن و خاستگاهی برای بروز و ظهور توانمندی‌های بانوان و رویکرد نظام در قبال زن و خانواده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: معتقدم شناسایی و تلاش در جهت عینیت بخشیدن به جایگاه اصلی زنان در جامعه، برنامه‌ریزی و انجام کار ستادی در راستای تعالی و رشد و بسترسازی برای حرکت در مسیر مطلوب با استفاده از ظرفیت‌های موجود از اولویت‌های کاری معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است.
,
 
,
نماینده ادوار مجلس با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای رشدیافتگی جایگاه اجتماعی و سیاسی زنان، بیان کرد: پای کار آوردن، حمایت و هدایت صحیح توان و تخصص شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جامعه و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده از دیگر اولویت‌ها است.
,
 
,
افتخاری عنوان کرد: معرفی چهره واقعی زن ایرانی اسلامی و تبیین نقش و درخشش آن در پیروزی، تداوم و همه عرصه‌های انقلاب اسلامی و الگوسازی آن در دنیا از موضوعاتی است که در دولت سیزدهم در حوزه زنان بایستی به جد نسبت به آن توجه شود.
,
 
,
الگوهای موفق بومی‌سازی شوند
, الگوهای موفق بومی‌سازی شوند, الگوهای موفق بومی‌سازی شوند,
 
,
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مواجهه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه با پدیده‌های اجتماعی روز و مطالباتی در حوزه‌های اشتغال، حقوق مالی، جنسیتی و نقش مادری آنان، این معاونت در دوره جدید باید با توجه ویژه‌تری این موضوعات را در دستور کار قرار داده و در مسیر تحقق و عینیت بخشیدن هر چه بیشتر به جایگاه زنان و پاسخگویی به خواسته‌ها و حقوق حقه آنان حرکت کند.
,
 
,
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌‎گذاری و برنامه‌ریزی در مسیر تحکیم بنیان خانواده، تسهیل ازدواج، تبیین الگوهای صحیح دینی و فرهنگی برای تعالی و سعادت خانواده‌های پایدار و توجه به موضوع افزایش جمعیت و نقش و سهم آن در افزایش نشاط و سلامتی خانواده و جامعه از دیگر ضروریات است.
,
 
,
افتخاری با تاکید بر ضرورت استفاده از الگوهای موفق و بومی‌سازی آن‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه زنان حوزه‌ای بسیار گسترده و فرا وزارتخانه‌ای است، معاونت زنان در همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و غیردولتی باید به نحو مطلوب از پتانسیل‌های موجود برای تبیین و اجرای جایگاه، مطالبات، انتظارات و چشم‌اندازها در موضوعات مرتبط با زنان و خانواده استفاده کند.
,
 
,
قانون، ضامن تحقق بودجه‌های معاونت زنان
, قانون، ضامن تحقق بودجه‌های معاونت زنان, قانون، ضامن تحقق بودجه‌های معاونت زنان,
 
,
وی ادامه داد: توجه به نقشه‌ راه و اسناد بالادستی و ترسیم و تدوین سند ۱۰ ساله و سنجش میزان عملکرد و کارآمدی آن در دوره چهار ساله با هدف تقویت نقاط قوت و حذف کاستی‌ها و شیوه‌های ناکارآمد از راهکارهای اصلی به منظور افزایش بهره‌وری و اثربخشی در حوزه اقدامات صورت گرفته در موضوع زنان و خانواده است.
,
 
,
نماینده ادوار مجلس گفت: در گذشته یکی از مشکلات مبتلابه معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، حذف و قطع بودجه‌های این حوزه و عدم تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای فعالیت‌ها بود که با اصلاح و دائمی شدن آن در قالب قانون اصلاح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برطرف شد.
,
 
,
افتخاری بیان کرد: بر اساس این قانون معاونت‌های علمی-فناوری و زنان و خانواده ریاست جمهوری باید از بودجه‌های دولتی استفاده کرده و در مقابل گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه دهند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار می‌رود این معاونت بر اساس قانون نسبت به گزارش‌دهی به مجلس و مردم همت کرده و در مقابل مجلس نیز علاوه بر گزارش‌گیری و دفاع از قانون، نقش خود را در کمک به معاونت زنان و خانواده ایفا کند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه