اخبار داغ

مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی عنوان کرد؛

قرنطینه خانگی، بهترین راه مقابله با کرونا در بیمار دیابتی/ کنترل نکردن قندخون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند

قرنطینه خانگی، بهترین راه مقابله با کرونا در بیمار دیابتی/ کنترل نکردن قندخون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند
روح الله یزدانی گفت: در صورتی که فرد مبتلا به دیابت درگیر کرونا شود، بهتراست قرنطینه خانگی داشته و از استرس به دور باشند تا از عواقب ریوی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در امان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله یزدانی، مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه دیابت در گروه بیماری های غددی است، اظهار داشت: کنترل نکردن قند خون وبالا بودن میزان آن، سیستم دفاعی بدن را ضعیف خواهد کرد و فرد را در معرض خطر بیماری های عفونی نظیر بیماری کرونا قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک , ب,

وی ادامه داد: افرادی که درگیر بیماری دیابت هستند، پیش از ابتلا به ویروس کرونا اقدامات لازم مانند همراه داشتن شماره تلفن ارائه دهنده خدمات درمانی خود، فراهم کردن منابع کافی داروها و مواد مصرفی برای نظارت بر قند خون در منزل را انجام دهند.

,

یزدانی اضافه کرد: در صورت ابتلا به کرونا، بیماران باید روزانه چند بار قند خون خود را کنترل کنند و دریافت مجدد نسخه برای داروهای خود (خصوصا انسولین) و آنچه ممکن است لازم باشد در داروها یا رژیم غذایی خود را انجام دهند و با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرند.

,

وی با بیان این که استرس ناشی از ابتلا به بیماری باعث افزایش قند خون بیماران دیابتی شده و داروی مصرفی آن ها نیز به ویژه اگر کورتون باشد، کنترل قند را بر هم می زند، افزود: در این شرایط سعی کنید استرس و اضطراب را از خود دور کنید.

,

یزدانی یادآور شد: افراد دیابتی بهتراست قرنطینه خانگی داشته و از استرس به دور باشند تا از عواقب ریوی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در امان باشند.

,

وی عنوان کرد: فرد مبتلا به دیابت، علاوه بر مصرف دارو طبق دستور پزشک، باید سبک زندگی صحیح شامل تغذیه مناسب، داشتن فعالیت کافی، بهره مندی از خواب به موقع و کافی و داشتن رویکرد مناسب برای کاهش اثر استرس را داشته باشد.

,

یزدانی با بیان این که مبتلایان به دیابت به سه وعده اصلی غذا و میان وعده نیاز دارند تا به افت قند خون و مشکلات ناشی از آن دچار نشوند، گفت: افراد مبتلا به دیابت مصرف پروتئین های بدون چربی را در مصرف روزانه خود قرار دهند.

,

وی ادامه داد: مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات و همچنین مصرف چربی و شیرینی نیز محدود شود.

,

یزدانی به بیماران مبتلا به دیابت در شرایط همه گیری کرونا توصیه کرد: نوشیدن زیاد مایعات در کاهش قند خون موثر بوده و در طی شبانه روز خواب کافی داشته باشید همچنین به طور مرتب قند خون خود را کنترل کنید.

,

وی با اشاره به این که ورزش با کم کردن مقاومت بدن به انسولین و افزایش اثر انسولین در بدن باعث کاهش قند خون می شود، افزود: نداشتن فعالیت بدنی در دوران خانه نشینی می تواند اثر منفی بر کنترل قند خون بیماران داشته باشد.

,

یزدانی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا، علاوه بر تداوم مصرف داروهای خود زیر نظر پزشک معالج، لازم است در دوران ماندن در خانه از رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم برای حفظ سلامت خود پیروی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه