اخبار داغ

جزئیات سفر نخست‌وزیر عراق به تهران/ هدف الکاظمی تقویت روابط با ایران

جزئیات سفر نخست‌وزیر عراق به تهران/ هدف الکاظمی تقویت روابط با ایران
یک منبع عراقی به جزییات سفر نخست‌وزیر این کشور به تهران و موضوعاتی که مورد بحث قرار خواهد گرفت پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع عراقی در گفتگو با رووداو به جزئیاتی درباره سفر مصطفی الکاظمی به ایران پرداخت و گفت: الکاظمی در سفری یک‌روزه امروز یکشنبه به تهران سفر می‌کند و درباره موضوعات مختلفی با مقامات ایرانی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این منبع بیان کرد: الکاظمی در جریان سفر به ایران به ابراهیم رئیسی به‌مناسبت رئیس‌جمهورشدنش تبریک خواهد گفت و علاوه بر آن برخی پرونده‌های اقتصادی و امنیتی را هم مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

,

منبع عراقی گفت: در این سفر هفت وزیر، الکاظمی را همراهی خواهند کرد. «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق هم در این سفر، نخست وزیر عراق را همراهی خواهد کرد.

,

از سوی دیگر الفرات نیوز گزارش داد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه عراق را به‌مقصد جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئت عالی‌رتبه ترک کرد.

,

الکاظمی قبل از سفر در اظهارنظری گفت: این سفر با هدف تقویت روابط دوجانبه و گشودن افق‌های چشم‌انداز همکاری در همه زمینه‌ها و تمرکز بر عمق روابط دو کشور دوست است.

,

نخست وزیر عراق تأکید کرد: عراق موفق به ایفای نقش محوری در منطقه از طریق تقویت شراکت راهبردی مطابق با اصول حمایت از ثبات، همکاری و دوستی به‌منظور تحکیم پایه‌های صلح و شکوفایی شده است.

,

الفرات نیوز گزارش داد: نخست وزیر عراق در جریان این سفر با برخی مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد و در این دیدار پرونده‌های مورد اهتمام مشترک و تقویت تلاشهای توسعه پایدار به‌نفع دو ملت عراق و ایران، مورد رایزنی قرار خواهد گرفت. همچنین در این سفر هماهنگی دوجانبه در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت از امنیت و ثبات منطقه مورد تبادل نظر و رایزنی واقع خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه