اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

مبنای انتخاب استاندار بر اساس شاخصه‌ها باشد

مبنای انتخاب استاندار بر اساس شاخصه‌ها باشد
خسروی با بیان این‌که برای انتخاب استاندار بر اساس شاخصه‌ها عمل کنند و برای یک مدیر ۲۲ شاخصه را بیان کردم، گفت: بنده تاکید کردم که این شاخصه‌ها باید مبنا قرار داده شود و دو سه نفری که در اولویت اول قرار گرفتند، به دولت محترم معرفی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص موضوع تعیین استاندار آینده خراسان جنوبی، اظهارکرد: مقام معظم رهبری در 6 خردادماه امسال و آغاز بکار مجلس شورای اسلامی، یکی از مواردی را که در بحث آسیب شناسی مطرح کردند این بود که؛ نمایندگان در مسائل اجرایی دخالت نکنند که انشاءالله خداوند به بنده و بقیه توفیق دهد که در عمل، به این فرمایشات عمل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: عین کلام رهبر انقلاب این بود که “ یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.”

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اما گاهی ممکن است گزینه مدنظر صد درصد قرار نگیرد یا برخی برداشت خاصی از این صحبت داشته باشند، گفت: ما بر اساس وظایفی که مردم به دوش ما سپرده اند، مخصوصا اگر جایی احساس کنیم که با گزینش مسئول خاصی، خطری حوزه انتخابیه ما را تهدید خواهد کرد، طبیعتا انجام وظیفه می کنیم.

,

خسروی عنوان کرد: بر اساس همین مطلب، در جلسه ای که دو سه هفته قبل بر این محور گرفته شده بود، تاکید کردم که بنده به عنوان یک شخص حقیقی در این جلسه شرکت می کنم نه حقوقی تا برای برخی این شائبه به وجود نیاید که فلانی در فلان جلسه شرکت کرده و در فلان جلسه شرکت نکرده است. 

,

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بیان کردم که دوستان بر اساس شاخصه ها عمل کنند و برای یک مدیر 22 شاخصه را بیان کردم، گفت: بنده تاکید کردم که این شاخصه ها باید مبنا قرار داده شود و دو سه نفری که در اولویت اول قرار گرفتند، به دولت محترم معرفی شوند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در خصوص انتخاب استاندار آینده استان، افراد مختلفی پیشنهاد می دهند و پیشنهاد همه محترم است، نظر بنده این است که همه گزینه های پیشنهادی از یک کانال و گروه جامع در استان، به دفتر رئیس جهور منتقل شود تا هم باعث هم افزایی گروه ها شود و هم دولت تصمیم گیری راحت تر و نزیک تر به حقیقت داشته باشد.

,

خسروی گفت: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هفته قبل در صحن علنی مجلس تشکیل جلسه داد و دوستان نظرات خود را مطرح کردند، اما قرار شد که روز شنبه 20 شهریورماه جلسه جمع بندی برگزار شود که به دلیل سفر رئیس جمهور به استان، این جلسه لغو شد. اما بزودی جلسه مجمع برگزار و دوستان نماینده؛ جمع بندی و نظرات خود را بیان کنند تا در خصوص انتخاب استاندار، تصمیم مشترکی گرفته شود.

,

وی بیان کرد: در خصوص انتخاب استاندار، تاکنون مجمع نمایندگان استان جلسه ای با دولت برگزار نکرده و در سفر رئیس جمهور به استان هم در این خصوص موقعیتی برای مطرح کردن این موضوع پیش نیامد و مطرح نشد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است در جلسه ای که بزودی توسط مجمع نمایندگان استان تشکیل می شود، با جمع بندی و بیان عقیده ها به گزینه مشترکی برسیم و انجام وظیفه کنیم.

,

خسروی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی، تصریح کرد: البته هر وقت وضعیت اضطراری پیش آمد که احساس کنیم ضرری به مردم و حوزه انتخابیه برسد و دخالت ما مفید و موثر واقع شود، حتما انجام وظیفه خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه