اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

گلایه اهالی "نگینان" از تردد خودروهای سنگین در جاده روستایی و تهدید جان مردم/ معدنی که هیچ عایدی اقتصادی برای روستا ندارد

گلایه اهالی "نگینان" از تردد خودروهای سنگین در جاده روستایی و تهدید جان مردم/ معدنی که هیچ عایدی اقتصادی برای روستا ندارد
اهالی روستای نگینان شهرستان درمیان نسبت به برداشت مواد معدنی از معادن اطراف روستا بدون هیچ گونه حقی برای مردم روستا که نتیجه آن آسیب دیدن آسفالت جاده روستا و تردد زیاد کامیون ها و خطر ساز شدن جاده است گلایه داشته و خواستار توجه مسئولان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اهالی روستای نگینان شهرستان درمیان نسبت به برداشت مواد معدنی از معادن اطراف روستا بدون هیچ گونه حقی برای مردم روستا که نتیجه آن آسیب دیدن آسفالت جاده روستا و تردد زیاد کامیون‌ها و خطر ساز شدن جاده است گلایه داشته و خواستار توجه مسئولان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

صمدی دهیار روستای نگینان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود یکسالی می‌شود معدنی در نزدیک روستای نگینان با خاک مناسب برای کاشی سازی شناسایی شده و در حال فعالیت است.

,

وی افزود: این معدن در کنار جاده روستا واقع شده و تمام اوقات شبانه روز مورد تردد خودروهای سنگین است.

,

دهیار روستای نگینان بیان کرد: عرض جاده روستا کم است و تردد خودروهای سنگین در این جاده خطرات زیادی برای خودورهای شخصی در حال تردد در این جاده به وجود آورده و تاکنون بیش از 10 مورد احتمال خطر تصادف و واژگونی خودروهای شخصی در این جاده برای اهالی به وقوع پیوسته است.

,

, ,

صمدی عنوان کرد: باید برای عریض شدن این جاده فکری برداشته شود چراکه تردد خودروهای سنگین تهدید جدی برای جان مردم در حال تردد از جاده روستا است.

,

وی اظهار کرد: طی روزهای گذشته به خواسته اهالی، با مردم روستا در کنار جاده و جلوی معدن تجمع کرده و معدن را تعطیل کردیم.

,

دهیار روستای نگینان گفت: حفظ جان مردم روستا بسیار مهم است. مردم با کار کردن معدن مشکلی ندارند مشکل ما با ترددهای خطرناک خودروهای سنگین در جاده است.

,

صمدی اظهار کرد: فعالیت معدن و گردوخاک ناشی از آن برای محصولات کشاورزی مضر بوده و اغلب منابع کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفته است. زندگی مردم نیز همیشه زیر این گردوخاک‌ها است.

,

, ,

معدنی با هیچ عایدی اقتصادی

, معدنی با هیچ عایدی اقتصادی, معدنی با هیچ عایدی اقتصادی,

وی با بیان این‌که معدن متعلق به روستای نگینان است، تصریح کرد: وجود این معدن هیچ عایدی اقتصادی برای روستا طی این یکسال نداشته است.

,

دهیار روستای نگینان گفت: ابتدای راه‌اندازی معدن قراردادی با مسئول معدن امضا شد که هر ماه به اندازه حقوق سه کارگر طبق قانون کار از درآمد معدن به روستا داده شود اما این اتفاق همان ماه های اول با مقداری کم و زیاد انجام شد اما ادامه نداشت و در حال حاضر درآمد ناشی از معدن به روستا نمی‌رسد.

,

صمدی اظهار کرد: علی‌رغم خطراتی که تردد خودروهای سنگین از این جاده برای خودروهای شخصی دارد و آسفالت جاده خراب می‌شود اما عایدی اقتصادی این معدن برای روستا هیچ است.

,

وی خاطرنشان کرد: در این روستا علاوه بر تضییع حقوق  مردم روستا اگر اتفاقی برای اهالی در مسیر جاده بیفتد کسی پاسخگو نیست.

,

, ,

دهیار روستای نگینان گفت: برای رفع مشکل با مسئولان شهرستان درمیان صحبت کردیم و پیگیری شده قول‌هایی برای تعریض جاده داده شده اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

صمدی خاطرنشان کرد: به نظر من جاده ظرفیت عریض شدن ندارد چراکه اطراف جاده زمین‌های کشاورزی مردم واقع شده و با توجه به این‌که این جاده تنها راه دسترسی به معدن است مسئولان باید فکر اساسی در این خصوص داشته باشند و حتما قبل از هر تصمیمی به فکر جان اهالی که در این جاده تردد می‌کنند، باشند.

,

وی به جاده نگینان به بیدسک اشاره کرد و گفت: آسفالت این جاده بیش از 10 سال شده آغاز شده اما تاکنون به پایان نرسیده است.

,  نگینان به بیدسک,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه