اخبار داغ

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

۲۵ درصد بیمارستان‌های کشور وقفی است

۲۵ درصد بیمارستان‌های کشور وقفی است
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی گفت: ۲۵ درصد بیمارستان‌های کشور وقفی است، اما کادر درمان و نیروی انسانی بیمارستان‌ها تابع وزارت بهداشت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: دهک‌های پایین که شغل روزمره داشتند، در ایام کرونا با بیکاری وسیع مواجه شدند و درآمد اغلب افراد عضو این دهک قطع و معیشتشان با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین در چنین شرایطی وظیفه دولت، مردم و نهادی مردمی این است که به دهک‌های پایین کمک کنند تا شرایط سخت فعلی را پشت سر بگذاریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: حتی اگر تمام کمک‌های سپاه و ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها به دهک‌های پایین را جمع بزنیم، دوباره با کمبود منبع مالی و کمک‌های هم‌نوع‌دوستانه مواجه هستیم؛ بنابراین امیدواریم که مردم هم در امر خداپسندانه کمک مؤمنانه به یاری نهادهای اجرایی و حکومتی بشتابند تا این کمک‌ها تا پایان شیوع کرونا ادامه پیدا کند.

,

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که ۹۰ درصد منابع مالی کمک‌های مؤمنانه سازمان اوقاف و امور خیریه توسط مردم تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: البته منابع وقفی، منابع اطعام و منابع بقاع متبرکه هم به کمک این رزمایش آمده است.

,

وی درباره نقش سازمان اوقاف و امور خیریه در کمک به مراکز بهداشتی در امر واکسیناسیون کرونا گفت: واکسیناسیون کرونا امری است که مستقیماً به وزارت بهداشت مرتبط است، اما سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهای تسهیل‌کننده واکسیناسیون محسوب می‌شود. به عنوان مثال وقتی احساس کنیم که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی نیازمند کپسول اکسیژن هستند، بقاع متبرکه در تلاش برای تأمین کپسول‌های اکسیژن برخواهند آمد تا روند بهبود و درمان بیماران کرونایی سرعت یابد و سپس کپسول‌های فاقد اکسیژن را دوباره شارژ می‌کنند و به بیمار دیگر اهدا می‌کنند.

,

حجت‌الاسلام خاموشی معتقد است: سازمان اوقاف در خلأها به کمک مردم و محرومان و نیز نهادهای اجرایی و بهداشتی می‌شتابد. ناگفته نماند که حدود ۲۵ درصد از بیمارستان‌های کشور وقفی است؛ یعنی سازمان اوقاف و امور خیریع یک‌چهارم شبکه درمان کشور را در اختیار دارد، اما این بیمارستان‌ها و کادر درمانشان تابع وزارت بهداشت هستند؛ بنابراین سخت‌افزارهای لازم توسط واقفان و خیرین عزیز در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه