اخبار داغ

۱۷۳ قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آذربایجان غربی بازدید کردند

۱۷۳ قاضی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آذربایجان غربی بازدید کردند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و ۱۷۳ قاضی از ۱۱ زندان و بازداشتگاه های استان به صورت همزمان بازدید و با زندانیان دیدار و گفت و گو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ناصر عتباتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در یک حرکت جهادی ۱۷۳ نفر از همکاران زحمتکش قضایی از ۱۱ زندان و بازداشتگاه در سطح استان بازدید به عمل آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اروم نیوز,

وی افزود: هدف از این بازدیدها دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مورد به مورد وضعیت قضایی آنها با نشستن پای صحبت هایشان تا جایی که امکان داشت و کمک به آنها با در نظر گرفتن مقررات قانونی و اختیارات قضایی، همچنین وضعیت خود زندانیان از حیث اصلاح و تربیت و باز اجتماعی شدنشان و جلب رضایت شاکیان و رد مال با صحبت، ارشاد و بعضاً تذکر و اخطار جدی و اخذ تعهد بود.

,

عتباتی ادامه داد: بخش عمده ای از این زندانیان، سرپرست خانواده و جوانان این جامعه هستند که بر اثر خطا و اشتباه و لغزش مرتکب بزهکاری شده اند و رافت اسلامی و نگاه انسانی و زندانبانی اسلامی اقتضاء می کند به این افراد کمک کنیم، این برنامه ای است که ریاست معظم قوه قضائیه دستور داده اند و ما آنرا مستمراً انجام می دهیم و خواهیم داد.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ابراز کرد: در سه ماهه گذشته تقریبا ۲۶ بار حضورمان در زندانهای سطح استان بود و تلاش ما از این حضورها این است که هم اجرای مجازات حبس نسبت به افرادی که شرور هستند و نظم و امنیت جامعه را بر هم می زنند و جایشان در زندان هست اجرا شود تا امنیت جامعه حفظ و صیانت شود و هم کمک به افرادی است که سابقه کیفری ندارند و جرایمی که مرتکب شده اند از جرایم کم اهمیت است و توانسته اند رضایت شاکی را جلب بکنند و شورای طبقه بندی زندان، قاضی ناظر زندان، مشاورین و مددکاران زندان حسن رفتار و تنبیه و تنبه آنها را گواهی کرده اند.

,

عتباتی در ادامه از نتایج بازدید استانی خبر داد و گفت: در سطح استان با مرخصی ۲۸۹ نفر زندانی موافقت وبا اشتغال ۶۳ نفر ، با مرخصی پایان حبس ۷۶ نفر ، با آزادی مشروط ۴۱ نفر، با تعلیق اجرای مجازات ۴۲ نفر ، با اختصاص پابند الکترونیک ۲۱ نفر وتقلیل وثیقه ۲۲ نفر ، با اعزام به مراکز درمانی ۲ و عفو وبخشودگی ۲۰ نفر موافقت گردید.

,

رئیس شورای قضایی استان در پایان اشاره کرد: این بازدیدها علاوه بر تاثیر معنوی آن در مدد جویان، برای اقدامات فوق العاده است و تلاش می شود با این اقدامات و رویکرد اصلاحی، سالم سازی مناسب را در جامعه انجام دهیم.

,

شایان ذکر است این نوع بازدید همزمان سراسری واستانی با این حجم از حضور قضات تا کنون بی سابقه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه