اخبار داغ

«اسلامی» در نشست خبری مشترک با «گروسی»:

موضوعات سیاسی در روابط ما با آژانس جایگاهی ندارد/ مذاکرات سازنده‌ای داشتیم

موضوعات سیاسی در روابط ما با آژانس جایگاهی ندارد/ مذاکرات سازنده‌ای داشتیم
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسائل بین ما و آژانس اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز در تهران برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای مشترک پایان یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات سازنده‌ای را با گروسی انجام دادیم.

,

اسلامی گفت: این مذاکرات برای ایجاد فرصت جهت توسعه تعاملات و همکاری ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس انرژی اتمی بود.

,

وی افزود: مسائل بین ما و آژانس اساسا فنی است و هیچگونه موضوعات سیاسی در روابط فیمابین جایگاهی نخواهد داشت.

,

سفر گروسی به ایران مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که قرار است طی روزهای ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر (۲۲ تا ۲۶ شهریور) برگزار شود.

,

مدیرکل آژانس اتمی قصد دارد وضعیت همکاری ایران با این نهاد را در نشست بعدی شورای حکام آژانس گزارش دهد.

,

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس انرژی اتمینیز در این نشست خبری مشترک گفت: ایران و آژانس باید با یکدیگر کار کنند و همکاری‌ها را گسترش دهند.

,

وی افزود: از «اسلامی» و مهم‌تر از این، از گفتگوی عمیق و مثبتی که باهم داشتیم تشکر می‌کنم.

,

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ما باید در مورد مسائل مورد نظر گفتگو کنیم، اظهار داشت: در مورد مسائل مهم فنی گفتگو شد.

,

گروسی با اعلام اینکه ظرف کم‌تر از دو هفته کنفراس عمومی در وین برگزار خواهد شد،اظهار داشت: خیلی خوشحال شدم از اینکه شنیدم اسلامی سرپرست هیئت اعزامی به وین خواهد بود و ادامه مذاکرات در دفتر من در وین برگزار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه دعوت بسیار خوبی از طرف ایرانی داشتیم، گفت: امروز خیلی خوشحالم که گفتگوهای ما نتیجه سازنده برای ادامه فعالیت‌های فنی آژانس در تهران داشت و این یک «گارانتی» برای آژانس است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه