اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه:

مردم عادی روش‌های غیرمستقیم را برای ورود به بازار بورس انتخاب کنند

مردم عادی روش‌های غیرمستقیم را برای ورود به بازار بورس انتخاب کنند
زارعیان گفت: برای ورود غیرمستقیم به بازار سهام دو روش وجود دارد یکی از طریق صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری و یک روش هم به واسطه قراردادهای سبدگردانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محسن زارعیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: درست این است که مردم عادی بطور مستقیم وارد بورس نشوند و در دنیا سال‌های سال است که مردم عادی به طور مستقیم وارد خرید و فروش سهام  نمی‌شوند و ورودشان به بازار سرمایه به طور غیرمستقیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: برای ورود غیرمستقیم به بازار سهام دو روش وجود دارد یکی از طریق صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری و یک روش هم به واسطه قراردادهای سبدگردانی است.

,

کارشناس بورس اظهار داشت: قراردادهای سبدگردانی معمولا برای ارقام کلان در حد چند میلیارد تومان انجام می‌شود یعنی شخص با شرکت‌های رسمی سبدگردانی دارای مجوز قرارداد رسمی می‌بندد و شرکت‌های سبدگردانی از طریق کارشناسان خود، خرید و فروش و نگهداری سهم را برای شخص انجام می‌دهند؛ البته به آن شکلی که بعضی اشخاص بطور غیررسمی انجام می دهند اصلا توصیه نمی‌شود.

,

زارعیان خاطرنشان کرد: شکل دوم که معمولا برای ارقام خرد در حد کمتر از یک میلیارد تومان است، از طریق صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری است، به این شکل که برخی شرکت‌های کارگزاری یا سبدگردانی صندوق‌هایی را تأسیس می‌کنند و واحدهای آن را به فروش می‌رسانند، سرمایه‌گذار واحدهای آن صندوق را می‌خرد و تیم مدیریتی صندوق –که تحت نظارت سازمان بورس هستند- با پول‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران در صندوق تجمیع می‌شود، اقدام به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند.

,

وی عنوان کرد: طبعا چه قرارداد سبدگردانی که دست تیم کارشناسان است و چه صندوق مشترک سرمایه‌گذاری که دست مدیران صندوق است، نسبت به افراد غیرحرفه‌ای و تازه‌وارد که دانش و تجربه لازم را ندارند، عملکرد بهتر و کم‌ریسک‌تری خواهند داشت و کمتر دجار اشتباه و خطا خواهند شد و بهتر می‌توانند روند بازار و سهم‌ها را پیش‌بینی کنند.

,

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: این روش‌ها همچنین به کارایی بازار هم کمک می‌کنند، چون در سال‌های گذشته عده‌ای سودجو از طریق شانتاژ خبری در فضای مجازی سعی کردند نقدینگی‌ها را به سمت سهام خودشان -که معمولا سهام شرکت‌های کوچک و غیرارزنده بود- سوق بدهند و بدین شکل در آن شرکت‌ها ایجاد حباب می‌شد تا اینگونه سهام‌شان رشد کند.

,

زارعیان اضافه کرد: اما وقتی افراد سرمایه‌شان را از طریق صندوق‌های مشترک و قراردادهای سبدگردانی رسمی وارد بروس کنند، طبعا آن تیم‌های کارشناسی تحلیلی‌تر و منطقی‌تر کار خودشان را انجام می دهند و انتخاب‌های درست‌تری می‌کند و سهام شرکت‌های ارزنده را سرمایه‌گذاری می‌کند که به تبع آن نقدینی به سمت شرکت‌هایی که ارزنده‌تر هستند سوق پیدا می‌کند و بازار دچار حباب و تنش و قیمت‌های کاذب هم نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه