اخبار داغ

یادداشت؛

جریان نفوذ درصدد قطع کردن صدای آمران به معروف و ناهیان از منکر است

جریان نفوذ درصدد قطع کردن صدای آمران به معروف و ناهیان از منکر است
با فراگیر شدن رسانه‌‌های تعاملی، یکی از مواردی که باید در تربیت نسل امروز و آینده تمرکز ویژه‌‌ای روی آن صورت بگیرد، مسئله تبرّی، دشمنی قلبی و عملی با دشمنان خدا، و جسارت برخورد میدانی با هر نوع نماد ظلم و فساد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ موضوع برخورد با معدود آمران به معروف و ناهیان از منکر در فضای حقیقی، به یک مسئله عادی و تکراری تبدیل شده ‌است، و عدم حضور پلیس، و بی‌تفاوتی رهگذران نیز، بخش ثابت و مشترک تمام این موارد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

متأسفانه این روزها اکثر مذهبیون ترجیح می‌دهند درباره امر به معروف و نهی از منکر سکوت کنند، و یا اگر هم فعالیتی می‌کنند، بیشتر در فضای مجازی تا فضای حقیقی باشد.

,

در محله خودمان، که غلبه با جمعیت مذهبی و تا حدی انقلابی است، بارها تلاش کردم نظر مذهبیون، هیئت امنای مسجد، روحانیون محله، و جوانان هیئتی و بسیجی را برای یک امر به معروف و نهی از منکر حداقلیِ زبانی در سطح محله، (که فقط بگو و بگذر!) جلب کنم، اما نشد که نشد!

,

پیرمردها و بچه‌های جبهه و جنگ دهه شصت، ترسو و محافظه‌کار شده‌اند، و از عکس‌العمل و برخورد افراد متجاهر به خلاف، و برخورد پلیس می‌ترسند، پلیسی که به صراحت به نیروهایش می‌گوید در منازعات اصلا ورود نکنید و اجازه دهید طرفین کتک ‌کاری‌هایشان را کنند، بعدا به سر صحنه بروید و کروکی بکشید!

,

پلیسی که در گزارش‌های موارد هنجارشکنی فرهنگی، یا اصلا به محل واقعه نمی‌آید، یا اگر هم بیاید حق را به هنجارشکن می‌دهد، و جوان‌هایمان هم که نایس و بی‌تفاوت و لایک‌بازپای اینستاگرام بارآمده‌اند، و تمام انقلابی‌گری‌شان به فوروارد کردن، کپی_پِیست کردن، و دست‌به‌دست کردن پیام‌ها و محتواهای انقلابی محدود شده‌است.

,

حتی همان‌هایی که پای کار اردوهای جهادی و هیئات و فعالیت‌های بسیج هستند، و حاضرند از وقت و انرژی و مادیات خود برای دیگران ایثار کنند، اکثرا در چنین مواردی ترجیح می‌دهند وارد غائله و درگیری نشوند، و همان وجهه مهربان و همه‌پسند خود را حفظ کنند.

,

نسلی که امروز جمعیت غالب را در جامعه جوان مذهبی تشکیل می‌دهد، نسلی است که علاقه به دیده ‌شدن و محبوبیت دارد، تحمل نگاه سنگین دیگران را ندارد، ترجیح می‌دهد در منازعات میدانی ورود نکند، کمتر خونش به جوش می‌آید، و هرچند حق کلمه «رُحماء» را بعضاً خوب و کامل ادا می‌کند، با مفهوم «اشداء» چندان ارتباطی نمی‌گیرد، مفهوم دشمن، و غلظت با دشمنان را خوب درک نمی‌کند، و مثلا با وجود اینکه اینستاگرام، محبوب‌ترین و اسطوره‌ای‌ترین شخصیت زمانه‌اش، حاج قاسم را، به کثیف‌ترین شکل ممکن حذف می‌کند و رسما با او می‌جنگد، باز هم با اینستاگرام انس می‌گیرد، و سعی می‌کند در همان اینستاگرام دیده شود، محبوب باشد، لایک بگیرد، و از حاج قاسم دفاع کند!

,

به نظر می‌رسد با فراگیر شدن رسانه‌های تعاملی، یکی از مواردی که باید در تربیت نسل امروز و آینده تمرکز ویژه‌ای روی آن صورت بگیرد، مسئله تبرّی؛ دشمنی قلبی و عملی با دشمنان خدا، و جسارت برخورد میدانی و عملیاتی (و نه شعاری) با هر نوع نماد ظلم و فساد است.

,

 

,

غلامرضا گل‌صفتان؛ فعال رسانه ای

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه