اخبار داغ

حکایت مدرسه مجازی و کوهنوردی دانش‌آموزان روستاهای چگنی؛

بازهم ماه مِهر با تلخی نبود اینترنت همراه است/ کوه به کوه در جستجوی اینترنت!

بازهم ماه مِهر با تلخی نبود اینترنت همراه است/ کوه به کوه در جستجوی اینترنت!
دانش آموزان روستاهای محروم چگنی با شروع سال تحصیلی جدید برای شرکت در کلاس‌های درس که به دلیل شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، باید به بالای کوه در جست‌و‌جوی اینترنت بروند که این خود حکایتی غمبار از اوج محرومیت این مناطق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سال تحصیلی جدید به‌زودی با همه سختی‌های شرایط کرونایی برای والدین، معلمان و دانش آموزان آغاز می‌شود، در این‌ بین دانش‌آموزان برخی مناطق محروم چگنی که به اینترنت دسترسی ندارند مجبورند در برای شرکت در کلاس‌های مجازی به بالای کوه بروند تا شاید به اینترنت وصل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

در این وضعیت علاوه بر مشکل شیوع ویروس منحوس کرونا، مشکلاتی از قبیل نبود اینترنت وعدم توانایی خانواده‌ها برای خرید گوشی خود به چالشی دیگر تبدیل‌شده است.

,

هرچند شیوع افسارگسیخته کرونا در سایه کم‌توجهی مردم بیشتر شده و در خیز پنجم کرونا خانواده‌های زیادی داغدار شدند، ولی والدین دانش‌آموزان نگرانی زیادی نسبت به بازگشایی مدارس دارند.

,

, ,

نبود اینترنت در مناطق محروم چگنی

, نبود اینترنت در مناطق محروم چگنی, نبود اینترنت در مناطق محروم چگنی,

مدیر دبیرستان امیرکبیر روستای «چم پلک» منطقه شاهیوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه در روستاهای بخش شاهیوند به دلیل عدم آنتن دهی و اینترنت تمام دانش آموزان این بخش برای ادامه تحصیل خود به دبیرستان شبانه‌روزی امیرکبیر شهر چم پلک آمده و با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان تجمع دانش آموزان در این دبیرستان نیست و دانش آموزان این بخش با نبود اینترنت مواجه هستند که لطمه‌ای به درس آن‌ها وارد می‌شود و همچنین عدم آنتن دهی باعث کندی آموزش شده است.

,

رفتن به ارتفاعات برای شرکت در کلاس‌های مجازی

, رفتن به ارتفاعات برای شرکت در کلاس‌های مجازی, رفتن به ارتفاعات برای شرکت در کلاس‌های مجازی,

حسین یکی از دانش آموزان مناطق محروم چگنی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در اینجا نبود اینترنت به یک مشکل اساسی تبدیل‌شده است، هرروز برای انجام تکالیف و شرکت در کلاس‌های فضای مجازی به بالای تپه و کوه های اطراف می‌رویم بلکه امیدی به آنتن دهی و وصل اینترنت گوشی بیابیم و از درس عقب نیفتیم.

,

وی افزود: هم‌اکنون دغدغه پاییز و زمستان و بارندگی‌ها را داریم که چگونه و با چه شرایطی خود را به ارتفاعات برسانیم تا به تکالیف خود برسیم، از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم برای رفع مشکل ما چاره‌ای بیندیشند.

,

, ,

ضعف شبکه‌های مخابراتی

, ضعف شبکه‌های مخابراتی, ضعف شبکه‌های مخابراتی,

حسین قنبری رئیس آموزش‌وپرورش چگنی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به مشکلات آنتن دهی و ضعف شبکه‌های مخابراتی اظهار داشت: مکاتبات بسیاری با فرماندار، امام‌جمعه و حتی به‌طور مستقیم با مدیر مخابرات منطقه لرستان داشته‌ایم که متأسفانه تابه‌حال نتیجه مطلوبی حاصل نگردیده است.

,

وی افزود: علاوه بر مکاتبه با نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس از وی نیز دعوت‌شده است تا به‌صورت حضوری مشکلات مربوطه از نبود شبکه آنتن دهی را مشاهده و پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

,

رئیس آموزش‌وپرورش چگنی عنوان کرد: در مکاتباتی با شرکت مخابرات استان صورت گرفته است، امیدواریم برای تقویت زیرساخت‌ها یک آنتن در بخش شاهیوند نصب گردد تا کیفیت اینترنت و شبکه آنتن دهی افزایش یابد.

,

وی تصریح کرد: برای نشان دادن اهمیت موضوع صورت‌جلسه‌ای با امضای تعداد زیادی از فرهنگیان شهرستان تنظیم به ادارات ذی‌ربط ارسال گردیده است.

,

قنبری گفت: حتی اداره آموزش‌وپرورش چگنی که در مرکز شهرستان واقع‌شده است از پهنای باند اینترنتی بسیار ضعیفی برخوردار است که همین امر باعث شده است برخی فعالیت‌های همکاران طولانی شود.

,

رئیس آموزش‌وپرورش چگنی بیان کرد: متأسفانه نبود اینترنت مطلوب در سال قبل باعث شد تا در برخی روستاهای شاهیوند دانش آموزان مجبور به طی کردن مسیرهای کوهستانی و تحمل باران و شرایط سختی گردند تا از آموزش عقب نشوند.

,

وی خاطرنشان کرد: ضعف اینترنت و پهنای باند شبکه‌های مخابراتی در این شهرستان باعث شده است تا این اداره نسبت به بسیاری از شاخصه‌های مورد ارزیابی توسط اداره کل استان، از دیگر شهرستان‌ها عقب‌افتاده و نمره کمتری کسب کند.

,

, ,

ارتقای کیفیت ارتباط مخابراتی و اینترنتی با اجرای فیبر نوری

, ارتقای کیفیت ارتباط مخابراتی و اینترنتی با اجرای فیبر نوری, ارتقای کیفیت ارتباط مخابراتی و اینترنتی با اجرای فیبر نوری,

قدرت اله ترابی نژاد فرماندار چگنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بیشتر نقاط شهرستان و حتی خود ادارات هم از نبود و کیفیت نامناسب پهنای باند اینترنتی و آنتن دهی رنج می‌برند و به همین خاطر از سال ۹۵ تاکنون با برگزاری جلسات و مکاتبات مکرر در تلاش بوده‌ایم که این نقایص را رفع کنیم.

,

وی افزود: با توجه به اینکه بخش شاهیوند بیش از مناطق دیگر با مشکل مخابراتی روبه‌رو است در این راستا طبق مصوبه جلسه مردادماه سال ۹۵، شرکت مخابرات استان لرستان موظف شده است تا در اسرع وقت نسبت ایجاد و راه‌اندازی سیستم مخابراتی WLL برای پوشش مطلوب آنتن دهی و هرگونه ارتباط تلفنی در این بخش اقدام نماید.

,

فرماندار چگنی عنوان کرد: متأسفانه بیشتر نقاطی که با مشکل ارتباطی و مخابراتی روبه‌رو هستند، شبکه فیبر نوری ندارند که در این زمینه طی جلسات و پیگیری‌های به‌عمل‌آمده با مدیرعامل شرکت مخابرات و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها قول مساعد دادند که در سال جاری برای حل این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

,

وی تصریح کرد: جاده پل کشکان به سمت مرکز بخش و انتهای بخش به سمت روستای هفت‌چشمه؛ مله گاه و طالقان در بخش شاهیوند و تنگه میشاخور در بخش مرکزی از نقاط کور و ضعیف آنتن دهی چگنی هستند.

,

ترابی نژاد گفت: در شهرستان، روستایی که تحت پوشش شبکه همراه اول و یا ایرانسل نباشد به‌طور دقیق اطلاعاتی به دلیل سوییچ کردن خطوط همراه اول، ایرانسل، خطوط رومینگ و آنتن‌های روستایی که به‌صورت اتوماتیک به باندهای یکدیگر سوییچ و رومینگ می‌شوند، در دسترس نیست.

,

فرماندار چگنی بیان کرد: روستای درمره تا چهار آب انتهای بخش، ژریژبان تا روستای هودر بساطعلی، شهباز بیک تا چشمه سرده و شهباز بیک تا کنجی کله از نقاط کور جاده‌ای بخش شاهیوند به شمار رفته و به‌طورکلی ۷۰ درصد از راه‌های ارتباطی این بخش به دلیل کوهستانی بودن فاقد آنتن دهی هستند.

,

وی گفت: در ویسیان اطراف محور تنگ تیر قبل از معمولان و روستاهای در مسیر محور آزادراه خرم‌آباد پل زال آنتن دهی ضعیف است و در بخش مرکزی نیز پیچ‌های روستای ناوه‌کش تا پاکدشت آنتن دهی ضعیف و یا فاقد آنتن دهی است.

,

ترابی نژاد بیان کرد: در حال حاضر هیچ روستایی در بخش‌های مرکزی و ویسیان که بالای ۲۰ خانوار باشند و فاقد هرگونه آنتن دهی باشد وجود ندارد.

,

 فرماندار چگنی اظهار داشت: اگر عملیات نصب فیبر نوری مرکز بخش شاهیوند اجرایی شود بسیاری از مشکلات مخابراتی این بخش مرتفع می‌شود، با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و جلسات متعدد با مسئولان و متولیان امر و قول مساعد مدیر منطقه مخابرات استان امیدواریم به‌زودی مشکلات ارتباطی، زیرساختی و مخابراتی تمام شهرستان حل و مرتفع شود.

,

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به اینکه هر پیک بیماری کرونا از پیک قبلی خطرناک‌تر است و امر تحصیل دانش آموزان نیز تعطیل‌بردار نیست، شرکت مخابرات و مسئولان ذی‌ربط بایستی درزمینهٔ رفع مشکلات مربوط به آنتن دهی و اینترنت تلاش جدی کرده که این مشکلات نیز به چالش دیگر تبدیل نگردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه