اخبار داغ

محقق و تحلیلگر سیاسی تشریح کرد

هدف لیبرال های وطنی در قضیه افغانستان چیست؟

هدف لیبرال های وطنی در قضیه افغانستان چیست؟
غضنفری محقق و تحلیلگر سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان در ماجرای افغانستان همان حرف‌هایی را می‌زنند که غربی‌ها می‌زنند و به نظر می‌رسد این‌ها دنبال این هستند که ایران را به یک درگیری بکشانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران غضنفری تحلیلگر و محقق سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تلاش لیبرال‌ها برای سوق دادن ایران به جنگ با طالبان گفت: کسانی مدام دم از این می‌زنند که جمهوری‌اسلامی مردم افغانستان را رها کرده و از آن‌ها حمایت نمی‌کند در مقابل طالبان عکس العمل نشان نمی‌دهد؛ همان‌هایی هستند که سال‌ها است حمایت جمهوری اسلامی از محور مقاومت را مورد هجمه قرار می‌دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: از حدود 10 سال قبل که گروه‌های تروریستی و تکفیری مانند جبهه النصره و داعش و امثالهم جنایت‌هایشان را در سوریه شروع کردند و آن همه انسان و زن و بچه را سر بریدند، این افراد صدایشان در نمی‌آمد و هیچ‌گاه نمی‌گفتند بروید در مقابل گروه‌های تروریستی بایستید.

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: این افراد نه تنها در قبال جنایت‌های متعدد تروریست‌ها رویکرد سکوت را پیشه کرده‌اند بلکه حتی وقتی ایران به درخواست دولت‌های آن‌ها مردم آنجا برای مقابله با گروه‌های تکفیری مانند داعش کمک می‌کرد، این‌ها اعتراض می‌کردند، اما همین افراد حالا می‌گویند چرا به افغاسنتان نیرو نمی‌فرستید و با طالبان وارد جنگ نمی‌شوید!

,

غضنفری خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، طبیعی است که انسان در نیت این افراد که عمدتا از چهره‌های شاخص گروه‌های اصلاح‌طلب و غربگرا هستند که قبله آمال‌شان آمریکا و انگلیس است، شک کند.

,

وی تأکید کرد: این افراد همان حرف‌هایی را می‌زنند که غربی‌ها می‌زنند و به نظر می‌رسد این‌ها دنبال این هستند که ایران را به یک درگیری بکشانند، آن هم درگیری که منجر به تقابل شیعیان با گروه‌های اهل سنت در افغانستان شود و ما باید حواسمان باشد و فریب ترفند این‌ها را نخوریم.

,

پژوهشگر سیاسی تصریح کرد: البته این به معنای این نیست که ما نسبت به قضایای افغانستان بی‌تفاوت باشیم و فقط آنجا نظاره‌گر باشیم، بلکه باید تحولات را رصد کرد و از طریق دستگاه دیپلماسی و دستگاه‌های دیگر ناظر منطقه‌ای به طالبان و گروه‌های مختلف افغانستان هشدارهای لازم داده شود و کاری نکنند که اوضاع از این در افغانستان بدتر شود، اما بدیهی است که به کسانی که در داخل این حرف‌ها را می‌زنند نمی‌توان اعتمادکرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه