اخبار داغ

امام جمعه اسدیه:

برخی از مدیران خراسان جنوبی رسوب کرده و مانع زا هستند/ استاندار بومی انتخاب شود

برخی از مدیران خراسان جنوبی رسوب کرده و مانع زا هستند/ استاندار بومی انتخاب شود
حجت الاسلام خزایی با بیان اینکه برخی مدیران در خراسان جنوبی رسوب کرده اند و مانع زا پیشرفت توسعه استان هستند، گفت: مدیران و استانداری باید برای خراسان جنوبی انتخاب شود که بومی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین مصیب خزایی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در مورد انتصاب مدیران جدید در دولت مردمی ایران قوی، اظهار کرد: برخی از مدیران کل فعلی استان خراسان‌جنوبی کارایی خوبی داشتند که اگر در مسئولیت مدیر کلی بمانند ایرادی ندارد اما برخی ها کارایی نداشتند که هرچه دیرتر بروند به ضرر استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

مدیران و استاندار بومی برای خراسان‌جنوبی انتخاب شود

, مدیران و استاندار بومی برای خراسان‌جنوبی انتخاب شود,

وی افزود: مدیران و استانداری باید برای خراسان جنوبی انتخاب شود که بومی باشد چراکه مدیر بومی کارایی اش بیشتر و هزینه کمتر است و حضور بیشتری در استان دارد.

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: شهرهایی که دورتر هستند اگر مسئولان آنها بومی باشند بهتر است و برای استان نیز اگر مدیرکل خوب و بومی انتخاب شود قطعا مدیران شهرستانی مدیران خوبی خواهند بود.

,

حجت الاسلام خزایی عنوان کرد: باید تلاش شود خراسان‌جنوبی استاندار بومی داشته باشد. این همه سال استاندارهایی از استان‌های دیگر برای خراسان‌جنوبی آمدند و رفتند اما ما در خراسان‌جنوبی این همه نیروی خوب داریم که در استان‌های دیگر تلاش می‌کنند و موفق هستند.

,

وی ادامه داد: چرا در خراسان‌جنوبی از این نیروها استفاده نکنیم. لذا اگر نسبت به انتخاب استاندار برای خراسان‌جنوبی نیز بحث بومی گزینی مورد توجه باشد برای استان بهتر است تا این‌که استانداری، خارج از خراسان‌جنوبی انتخاب شود.

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: رئیس جمهور برای انتصاب مدیران از طیف خاصی استفاده نکند. مدیران از بین تمام طیف ها همانگونه که آیت الله رئیسی گفتند انتخاب شوند.

,

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: برای انتصاب مدیران مشورت‌های بیشتری گرفته و بهترین افراد انتخاب شوند.

,

مدیران انقلابی و آتش به اختیار انتخاب شوند/مدیران رسوب کرده و مانع زا

, مدیران انقلابی و آتش به اختیار انتخاب شوند/مدیران رسوب کرده و مانع زا,

وی اظهار کرد: نیروهایی که انتخاب می‌شوند باید دارای شاخصه‌ انقلابی و آتش به اختیار بودن باشند. مدیران قانون را مانع عمل کردن ندانند و بتوانند قانون را با رافت و عطوفت به سمتی متمایل کنند که کاری انجام شود.

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مسئولانی که در استان داریم برخی‌ها رسوب کرده، کاری انجام نداده و حقوق بیت المال را گرفتند و فقط سد و مانعی جلوی پروژه‌ها شدند در صورتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید مانع زدایی شود.

,

حجت الاسلام خزایی اظهار کرد: مسئولی باید انتخاب شود که علاوه بر شاخصه انقلابی‌گری، جهادی و آتش به اختیار عمل کرده و مانع زدا باشد نه این‌که خودش مانعی برای اجرای پروژه‌ها باشد.

,

وی با بیان این‌که امروز بسیاری از مدیران ما خودشان مانع هستند، گفت: مسئول باید به گونه ای باشد که اگر طبق قانون مانعی وجود داشته باشد بتواند مانع را برطرف کند متاسفانه برخی از مسئولان فعلی استان به گونه‌ای عمل می‌کنند که اگر مانعی وجود داشته باشد آن کار مانده و ادامه پیدا نمی‌کند و می‌گوند مانع قابل حل نیست.

,

مدیران خط شکن باشند

,

امام جمعه اسدیه بیان کرد: مدیر باید خط شکنی کند تا خط نشکند کاری پیشرفت نخواهد کرد. بسیاری از پروژه‌ها در شهرستان درمیان به دلیل یک گیر قانونی ماه‌ها و سالها شده مانده و وقتی برای پیگیری به مدیر مربوطه مراجعه می‌شود می‌گویند به دلیل فلان مسئله قانونی پروژه متوقف شده است.

,

حجت الاسلام خزایی گفت: مدیری که دید باز ،مانع زدا و آتش به اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد. تاخیر در اجرای پروژه‌ها و وجود موانع و مسائل مالی بحث اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

,

مدیران دید شتاب بخش داشته باشند

,

وی اظهار کرد: مسئولان باید با دید شتاب بخش به مسائل نگاه کرده و عقب ماندگی ها را جبران کنند.

,

امام جمعه اسدیه گفت: اگر قرار باشد با دید سابق به مشکلات نگاه کرد جز به قهقرا رفتن استان چیز دیگری را شاهد نخواهیم بود.

,

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: رئیس جمهور و وزرایی که قرار است مدیران کل برای خراسان‌جنوبی انتخاب کنند باید واقع نگر باشند و بر اساس بررسی‌های میدانی و کارشناسی، مدیران کل را انتخاب کنند. اگر قرار است برخی از مدیران قبل مجدد مسئولیت داشته باشند باید نسبت به انجام وظیفه آنها بررسی میدانی شود که واقعا این مدیر کل کاری انجام داده است یا فقط آمار ارائه می‌دهد اگر عملکرد قابل قبول است بماند در غیر این صورت تغییر کند چراکه ماندن اینگونه مدیران یک روز هم به ضرر استان است.

,

آمارهایی که روی کاغذ است/مدیران میدانی باشند نه دفتری

, آمارهایی که روی کاغذ است/مدیران میدانی باشند نه دفتری,

وی اظهار کرد: این‌که برخی مدیران کل، آمار کارهای انجام شده را آمارهای زیادی اعلام می‌کنند باید گفت این آمار فقط روی کاغذ است اما واقعیت چیز دیگری است. با نامه نگاری نمی‌توان کاری انجام داد.

,

امام جمعه اسدیه با اشاره به خواسته مردم خراسان جنوبی از مدیران کل بعدی، افزود: خواسته مردم این است که مدیران میدانی وارد کار شوند نه دفتری. اگر قرار است مدیران پشت میز نشین باشند مسئولیت نپذیرند بهتر است.

,

حجت الاسلام خزایی عنوان کرد: مردم ما مسئولی می‌خواهند که مانند رئیس جمهور باشد؛ رئیس جمهوری که روز جمعه را بر خود حرام دانسته و به سفرهای استانی می‌رود، مدیر کل این دولت نیز باید مثل رئیس جمهور باشد.

,

وی اظهار کرد: چرا در جمهوری اسلامی و در این انقلاب مسئولان ما بیشتر وقت خود را در بین مردم نباشند؟ چرا ساعات کاری که تمام می‌شود سرویس‌ها منتظر مدیران است و می‌روند؟ چرا مسئولی چند سال در شهرستانی مسئولیت دارد اما مردم او را نمی‌شناسند؟

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: مدیران کلی که می‌خواهند در دولت جدید مسئولیت بگیرند باید قبل از این‌که مسئولیت را بپذیرند به بین مردم در شهر، روستا و محلات رفته و مشکلات را بررسی کرده به دنبال رفع آن باشند.

,

حجت الاسلام خزایی گفت: اگر مدیران قرار است پشت میز بنشینند که مردم به آنها مراجعه کنند بدانند آن مسئول نخواهد توانست موفق باشد. با توجه به این‌که دولت جدید "دولت مردمی و ایران قوی" است، اگر مدیری روی کار بیاید و کار نکند خیلی زود ناکارآمدی وی به چشم مردم آمده و رسوا خواهد شد.

,

وی اظهار کرد: لذا ما مسئولی می‌خواهیم که فردا کارش به رسوایی نکشد بلکه بتواند موفقیت داشته باشد و پا به پای رئیس جمهور حرکت کند.

,

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: برای انتخاب مسئولان شتابزده عمل نشود بلکه تخصص، تعهد و فرهنگ شخص با فرهنگ شهری که قرار است مدیر باشد مورد نظر قرار بگیرد. با بزرگان استان مشورت شود و مدیرانی برای خراسان جنوبی روی کار بیایند که از انتخاب آنها پیشیمان نشوند.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه