اخبار داغ

دادستان استان یزد:

شهردار جدید یزد بدون تعارف زمینه فساد در شهرداری را حذف کند/«قطع برق و توزیع در بورس»؛ عامل آشفتگی بازار سیمان

شهردار جدید یزد بدون تعارف زمینه فساد در شهرداری را حذف کند/«قطع برق و توزیع در بورس»؛ عامل آشفتگی بازار سیمان
حدادزاده گفت:انتظار ما از شورای شهر و شهردار جدید یزد این است که بسترهای فساد و تخلف در شهرداری را حذف کنند و در همه امور شفافیت داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مدتی است که برخی مسائل در استان یزد به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی موجب بروز برخی سوالات و مطالبه ها برای مردم شده است که بررسی های یزدرسا نشان می دهد در بسیاری ازاین مسائل نه رسانه ها مطلبه گری کرده اند و نه مسئولی نسبت به ان ها پاسخ روشنی داده است که همین بلاتکلیفی در جواب زمینه ساز بسیاری از شیعات و به تبع آسیب های اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بسیاری از این موارد که به حقوق عامه مردم و بیت المال برمی گردد شاید در بین همه سوالات بیشتر به چشم بیاید که یزدرسا برای واکاوی و رسیدن به این سوالات با محمدرضا حدادزاده دادستان استان یزد به گفتگو نشسته است که بخش اول ان در ادامه منتشر می شود.

,

***شهردار جدید یزد بدون تعارف زمینه فساد در شهرداری را حذف کند

, ***شهردار جدید یزد بدون تعارف زمینه فساد در شهرداری را حذف کند, ***شهردار جدید یزد بدون تعارف زمینه فساد در شهرداری را حذف کند,

محمدرضا حدادزاده دادستان استان یزد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار یزدرسا در خصوص ورود دادستانی استان به برخی تخلفات عمرانی شورای پنجم شهر یزد مانند پروژه طالقانی و شهدای محراب تصریح کرد: همه مواردی که قبلا کشف شده بود پیگیری و برخورد شده است و مطمئنا اگر مورد جدیدی هم پیدا شود بررسی می کنیم اما انتظار ما از شورای شهر جدید یزد این است که بسترهای فساد و تخلف در شهرداری را حذف کنند و از شهردار جدید هم می خواهیم شفافیت در همه امور را رعایت کند به ویژه در مسائل مالی و محاسبات شهرداری که باید با سیستمی شدن بروز و شفاف شود.

,

, ,

دادستان استان یزد گفت: ابهامات گذشته هم باید روشن شود چراکه شهرداری یزد در موضوع تملک اراضی، تهاترها،  وصول حقوق شهرداری و رسیدگی به تخلفات ساختمانی دچار مشکلات عدیده ای است و شهردار جدید بدون تعارف ورود پیدا کند و دستگاه قضا هم در رفع بستر فساد آماده همکاری است.

,

***سند آمایش استان در توسعه صنعتی وکشاورزی باید مدنظر باشد

, ***سند آمایش استان در توسعه صنعتی وکشاورزی باید مدنظر باشد, ***سند آمایش استان در توسعه صنعتی وکشاورزی باید مدنظر باشد,

وی در خصوص مدیریت آب استان یزد خاطرنشان کرد: مطالبه ای که از دستگاه های مختلف مانند آب منطقه ای یزد و جهادکشاورزی داشتیم این بوده به نحوی الگوی کشت در مناطق مختلف استان تعریف شود که متناسب با وضعیت و کمبودهای آب استان باشد و همین تاکید را در حوزه صنعتی هم داریم چراکه سند آمایش استان در همه این مسائل چه در توسعه صنعتی و چه در رونق بخش کشاورزی باید مدنظر قرار بگیرد منتها در سال های اخیر توسعه کشت و تامین مواد غذایی و اشتغال بخش کشاورزی استان باعث شده در برخی نقاط به منابع آبی کمتر توجه شود.

,

دادستان استان یزد بیان کرد: همیشه برخی ناهماهنگی ها در سطح کلان کشور هم وجود داشته و دارد مانند اختلاف دیدگاه در وزارت نیرو و جهاد کشاورزی که اثرات این اختلاف به تبع در سطح استان ها هم موجب مشکلاتی شده است بنابراین این ناهماهنگی موجب می شود وزارت نیرو و جهادکشاورزی هرکدام صرفا اهداف خودشان را دنبال کنند و بستر بسیاری از مشکلات را در استان ها ایجاد می کند.

,

, ,

***قیمت نان واقعی است و گرانفروشی توجیه ندارد

, ***قیمت نان واقعی است و گرانفروشی توجیه ندارد, ***قیمت نان واقعی است و گرانفروشی توجیه ندارد,

وی در خصوص وضعیت قیمت نان و افزایش گلایه مندی ها هم در قشر نانوا و هم مردم عنوان کرد: دغدغه نانوایان برای افزایش قیمت نان درست بود و با مصوبه استانداری و ستاد تنظیم بازار قیمت نان تا درصدی افزایش پیدا کرد چراکه وقتی قیمت نان واقعی نباشد زمینه بروز پدیده هایی چون خروج ارد از استان و قاچاق ارد را بوجود می اورد.

,

حدادزاده ادامه داد: قیمت نان در حال حاضر با بررسی همه دغدغه نانوایان واقعی است و اگر نان در استان یزد بیش از انچه مصوب شده گران تر فورخته شود تخلف محسوب است و برخورد خواهد شد.

,

***قطع برق و توزیع در بورس، دو عامل آشفتگی اخیر بازار سیمان

,

این مقام قضایی در خصوص وضعیت سیمان در استان یزد گفت: در فصل گرما به دلیل قطعی برق، در دوره ای تولید کارخhنجات سیمان کاهش پیدا کرده بود و از طرفی از سوی وزارت صمت ابلاغ شد سیمان از طریق عرضه در بورس به فروش برسد و همین سبب شد توزیع در برخی کارخانه های سیمان متوقف شود اما با پیگیری معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه های نظارتی به کارخانه سیمان تجارت مهریز ابلاغ شد تا به روش قبل سیمان توزیع شود تا این مشکل در سطح کشور و وزارت صمت حل شود.

,

 

,

در بخش لبنیات هم گرانی ها ناشی از تورم است گفت: در این زمینه با گران فروشی که با برخورد های مورد حل نشود مواجه نیستیم و مشکل اصلی گرانی و تورمی است که در سطح کشور وجود دارد.

,

, ,

جدیت دستگاه قضای استان برای افزایش سیاست‌های پیشگیرانه

, جدیت دستگاه قضای استان برای افزایش سیاست‌های پیشگیرانه, جدیت دستگاه قضای استان برای افزایش سیاست‌های پیشگیرانه,

حدادزاده در خصوص اقدامات دستگاه قضایی برای کاهش ورود پرونده ها و ورودی های زندان در استان یزد گفت: رویکردها دادگستری استان یزد استفاده از ظرفیت ها مردمی، شوراهای حل اختلاف و هیئت های مذهبی و بزرگان محل برای سازش در پرونده های سبک و حمایت از خانواده های در معرض آسیب است.

,

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی از طریق سمن ها، هیئت ها و فضای مجازی و رسانه ها برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تشکیل پرونده ها از سیاست هایی است که بطور جد دنبال شده است.

,

دادستان استان یزد ادامه داد: استفاده از اتحادیه ها، اصناف برای حل مسائل شغلی پیرامون آن ها در سال های اخیر موجب کاهش تشکیل پرونده در محاکم و دادسرا شده است که ضمن اینکه از تحمیل هزینه های اضافی بر مردم جلوگیری شده، بسیاری از مشکلات از قیبل ترددهای ان ها به محکم را کاهش داده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه