اخبار داغ

گزارش/

انباشتگی تولید نتیجه بی‌توجهی به "بازاریابی" در فرآیند فروش

انباشتگی تولید نتیجه بی‌توجهی به "بازاریابی" در فرآیند فروش
بازاریابی محصولات داخلی مهم‌ترین حلقه از فرآیند فروش محصول است که عدم توجه به آن انباشتگی تولیدات را به‌وجود می‌آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، تبلیغات بیش از حد کالاهای خارجی و فرهنگ غلط استفاده از این کالاها در کشور باعث از بین رفتن روند پویایی تولیدکنندگان داخلی شده است. این امر به‌ویژه در زمینه پوشاک نمود عینی‌تری دارد و در زمینه تولیدات پوشاک تبلیغات بیشتری شکل می‌گیرد. نبود حمایت مالی از تولید کنندگان و بروکراسی‌های پیچیده در دریافت وام‌ها از معضلات اصلی تولید کنندگان در بخش‌های مختلف تولیدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

بسیاری از تولیدکنندگان البسه، کفش و کیف در کارگاه‌های خرد و متوسط به‌دلیل عدم توانایی رقابت با کالاهای خارجی به ناچار پس از مدتی از گردونه رقابتی در بازار حذف می‌شوند. با این‌که کشور ما دارای بهترین مواد خام اولیه همچون چرم برای تولید کیف و کفش است اما به دلیل همین عدم رقابت‌پذیری در تولید، این مواد اولیه به‌صورت خام به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

این در حالی است که همان مواد اولیه ایرانی در کشورهای مقصد به تولیداتی با کیفیت تبدیل شده و با قیمتی چندین برابری برای عرضه در بازارها به کشور ما وارد می‌شوند و سبب زمین گیر شدن تولیدات داخلی می‌شود. هرچند که در بازار رقابت‌های داخلی با کالای خارجی عواملی همچون تجهیزات اولیه و شیوه تولید هم تعین کننده است که متاسفانه بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در داخل کشور ما به دلیل اینکه از آموزش‌ها و تجهیزات به روز در روند تولید خود استفاده نمی‌کنند دچار مشکلاتی هستند.

تقویت بازاریابی داخلی

از سویی برای مقابله با تبلیغات فراوان کالاهای خارجی باید بخش بازاریابی و فروش تولیدات داخلی به عنوان یکی از گزاره‌های مؤثر در تقویت تولید و نیز کاهش موانع تولیدات داخلی تقویت شود که می‌توان با حفظ بهای تمام شده کالاها به این مهم دست یافت. تولیدکنندگان به ویژه کالاهای مصرفی درگیر سیستم‌های توزیع گران قیمتی هستند که به طور متوسط تا ۵۰ درصد هزینه‌های قیمت تمام شده یک کالا در اختیار سیستم توزیع و واسطه‌ها قرار می‌گیرد.

بازاریابی و فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی از موارد مهمی است که گریبانگیر بسیاری از تولیدکنندگان است که در نتیجه عدم توجه به آن انباشتگی تولیدات و متعاقبا افزایش هزینه‌های انبارداری و نیز حمل و نقل به وجود می‌آید. علاوه بر این از بازاریابی به عنوان حلقه نهایی و اصلی روند تولید یاد می‌شود به این معنی که اگر تولیدکننده‌ای مسلط به تمامی علوم و فنون تولید باشد اما نتواند تولیدات خود را به بازار عرضه کند نه تنها ارزش افزوده‌ای برای تولید کننده ندارد بلکه سبب ضرر و زیان تولید کننده و کارگاه تولیدی و در نتیجه از بین رفتن سرمایه مصرف شده می‌شود.

تولیدکنندگان راهکار رفع این مشکل را تبلیغات میدانی گسترده توسط رسانه‌های مختلف در جهت معرفی تولیدات د اخلی می‌دانند تا در این بین بازار رقابتی کالاهای داخلی شکل بگیرد و بتوانند فعالیت مستمری داشته باشند.

استفاده از فناوری‌های به روز

حسین کلهری، کارشناسان بازاریابی دیجیتال در این زمینه به خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز گفت: یکی از راهکارهای مهم فروش در دنیای امروز استفاده از فناوری‌های به روز همچون کشورهای دیگر است و نباید از این فناوری‌ها در جهت افزایش سقف فروش جا ماند.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز بخش زیادی از تجربه‌های خرید در بازارهای اینترنتی شکل می‌گیرد که دسترسی به آن‌ها برای هرکسی با هر سطح دسترسی آسان است و تولیدکنندگان می‌تواند به‌راحتی و با حذف واسطه‌ها تولیدات خود را به قیمت واقعی در این بازارها به دست مصرف کنندگان برسانند.

این کارشناس دیجیتال مارکتینگ با بیان این‌که بخش مهمی از بازاریابی به تبلیغات میدانی و حتی تبلیغات در فضای مجازی مربوط می‌شود، بیان کرد: افزایش بهره‌گیری از راهکارهای فروش در افزایش فروش بسیار مؤثر است اینکه عرضه کننده محصول از چه شیوه‌های تبلیغی موفقی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کند و چگونه مشتری خود را در فضاهای مختلف به دست بیاورد تعین کننده میزان و سقف فروش است.

وی با اشاره به تبلیغات برخی کالاهای خارجی در حوزه مد و لباس در فضای مجازی و حتی بیلبوردهای تبلیغی در بزرگراه‌ها عنوان کرد: اگر تولیدکننده و شرکتی حتی تا ۷۰ درصد سود حاصل از فروش خود را برای تبلیغات صرف کند موضوع حیرت آورو عجیبی نیست و این امر در بسیاری از کشورها خارجی رواج دارد اما در کشور ما به موضوع تبلیغات و بازاریابی توجه ویژه‌ای نشده و عموما شرکت‌ها افرادی را به عنوان بازاریاب به کار می‌گیرند که نه تجربه این کار را دارند و نه دانش و تخصص کافی در حالی که بازاریابی یک حرفه با دانش و مهارت‌های به روز خود است و از عهده هر شخصیتی با هر توانی برنمی‌آید.

کلهری با بیان این‌که تبلیغات درست و فراگیر که منجر به جذب مشتری می‌شود نیازمند شناخت دقیق و کامل از محصول تولید شده است، گفت: برخی شرکت‌ها برخلاف ادعاهای خود کالاهایشان را به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که از واقعیت آن کالا به دور است و اینگونه قصد فریب خریدار و جذب مشتری بیشتر را دارند درحالی که فراموش کرده‌اند همان خریدار کالا در صورت نارضایتی از کالای تولیدی آنها می‌تواند بزرگترین ضد تبلیغ برای آنها و در صورت رضایت بزرگترین تبلیغ برای محصول تولیدی باشد.

وی در ادامه یادآور شد: بازاریابی باید در ابتدا درباره مخاطب تحقیق کند تا بتواند به استراتژی ها موجود در بازار دست یافته و اینگونه نحوه تبلیغ برای محصول مورد نظر را تشخیص دهد پس از ان پیام مناسب در ارتباط گرفتن با مخاطب را یافته و بعد از آن نسبت به ارائه محصول خود اقدام کند.

به گزارش تهران نیوز، گرچه در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های تجاری بزرگ و کوچک و کارخانه‌های تولیدی و کارگاه‌های تولید کننده البسه و کیف و کفش توانسته‌اند با بهره گیری از فنون بازاریابی بخشی از محصولات خود را به فروش برسانند و به ضرورت این امر مهم در دنیای امروز واقف هستند اما این تولیدکنندگان هنوز هم نتوانسته‌اند به طور کامل از فضای رقابتی در این بازار استفاده کرده و معادلات بازاریابی را به نفع خود تغییر دهند.

انتهای پیام/*

,

بسیاری از تولیدکنندگان البسه، کفش و کیف در کارگاه‌های خرد و متوسط به‌دلیل عدم توانایی رقابت با کالاهای خارجی به ناچار پس از مدتی از گردونه رقابتی در بازار حذف می‌شوند. با این‌که کشور ما دارای بهترین مواد خام اولیه همچون چرم برای تولید کیف و کفش است اما به دلیل همین عدم رقابت‌پذیری در تولید، این مواد اولیه به‌صورت خام به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

این در حالی است که همان مواد اولیه ایرانی در کشورهای مقصد به تولیداتی با کیفیت تبدیل شده و با قیمتی چندین برابری برای عرضه در بازارها به کشور ما وارد می‌شوند و سبب زمین گیر شدن تولیدات داخلی می‌شود. هرچند که در بازار رقابت‌های داخلی با کالای خارجی عواملی همچون تجهیزات اولیه و شیوه تولید هم تعین کننده است که متاسفانه بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در داخل کشور ما به دلیل اینکه از آموزش‌ها و تجهیزات به روز در روند تولید خود استفاده نمی‌کنند دچار مشکلاتی هستند.

تقویت بازاریابی داخلی

از سویی برای مقابله با تبلیغات فراوان کالاهای خارجی باید بخش بازاریابی و فروش تولیدات داخلی به عنوان یکی از گزاره‌های مؤثر در تقویت تولید و نیز کاهش موانع تولیدات داخلی تقویت شود که می‌توان با حفظ بهای تمام شده کالاها به این مهم دست یافت. تولیدکنندگان به ویژه کالاهای مصرفی درگیر سیستم‌های توزیع گران قیمتی هستند که به طور متوسط تا ۵۰ درصد هزینه‌های قیمت تمام شده یک کالا در اختیار سیستم توزیع و واسطه‌ها قرار می‌گیرد.

بازاریابی و فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی از موارد مهمی است که گریبانگیر بسیاری از تولیدکنندگان است که در نتیجه عدم توجه به آن انباشتگی تولیدات و متعاقبا افزایش هزینه‌های انبارداری و نیز حمل و نقل به وجود می‌آید. علاوه بر این از بازاریابی به عنوان حلقه نهایی و اصلی روند تولید یاد می‌شود به این معنی که اگر تولیدکننده‌ای مسلط به تمامی علوم و فنون تولید باشد اما نتواند تولیدات خود را به بازار عرضه کند نه تنها ارزش افزوده‌ای برای تولید کننده ندارد بلکه سبب ضرر و زیان تولید کننده و کارگاه تولیدی و در نتیجه از بین رفتن سرمایه مصرف شده می‌شود.

تولیدکنندگان راهکار رفع این مشکل را تبلیغات میدانی گسترده توسط رسانه‌های مختلف در جهت معرفی تولیدات د اخلی می‌دانند تا در این بین بازار رقابتی کالاهای داخلی شکل بگیرد و بتوانند فعالیت مستمری داشته باشند.

استفاده از فناوری‌های به روز

حسین کلهری، کارشناسان بازاریابی دیجیتال در این زمینه به خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز گفت: یکی از راهکارهای مهم فروش در دنیای امروز استفاده از فناوری‌های به روز همچون کشورهای دیگر است و نباید از این فناوری‌ها در جهت افزایش سقف فروش جا ماند.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز بخش زیادی از تجربه‌های خرید در بازارهای اینترنتی شکل می‌گیرد که دسترسی به آن‌ها برای هرکسی با هر سطح دسترسی آسان است و تولیدکنندگان می‌تواند به‌راحتی و با حذف واسطه‌ها تولیدات خود را به قیمت واقعی در این بازارها به دست مصرف کنندگان برسانند.

این کارشناس دیجیتال مارکتینگ با بیان این‌که بخش مهمی از بازاریابی به تبلیغات میدانی و حتی تبلیغات در فضای مجازی مربوط می‌شود، بیان کرد: افزایش بهره‌گیری از راهکارهای فروش در افزایش فروش بسیار مؤثر است اینکه عرضه کننده محصول از چه شیوه‌های تبلیغی موفقی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کند و چگونه مشتری خود را در فضاهای مختلف به دست بیاورد تعین کننده میزان و سقف فروش است.

وی با اشاره به تبلیغات برخی کالاهای خارجی در حوزه مد و لباس در فضای مجازی و حتی بیلبوردهای تبلیغی در بزرگراه‌ها عنوان کرد: اگر تولیدکننده و شرکتی حتی تا ۷۰ درصد سود حاصل از فروش خود را برای تبلیغات صرف کند موضوع حیرت آورو عجیبی نیست و این امر در بسیاری از کشورها خارجی رواج دارد اما در کشور ما به موضوع تبلیغات و بازاریابی توجه ویژه‌ای نشده و عموما شرکت‌ها افرادی را به عنوان بازاریاب به کار می‌گیرند که نه تجربه این کار را دارند و نه دانش و تخصص کافی در حالی که بازاریابی یک حرفه با دانش و مهارت‌های به روز خود است و از عهده هر شخصیتی با هر توانی برنمی‌آید.

کلهری با بیان این‌که تبلیغات درست و فراگیر که منجر به جذب مشتری می‌شود نیازمند شناخت دقیق و کامل از محصول تولید شده است، گفت: برخی شرکت‌ها برخلاف ادعاهای خود کالاهایشان را به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که از واقعیت آن کالا به دور است و اینگونه قصد فریب خریدار و جذب مشتری بیشتر را دارند درحالی که فراموش کرده‌اند همان خریدار کالا در صورت نارضایتی از کالای تولیدی آنها می‌تواند بزرگترین ضد تبلیغ برای آنها و در صورت رضایت بزرگترین تبلیغ برای محصول تولیدی باشد.

وی در ادامه یادآور شد: بازاریابی باید در ابتدا درباره مخاطب تحقیق کند تا بتواند به استراتژی ها موجود در بازار دست یافته و اینگونه نحوه تبلیغ برای محصول مورد نظر را تشخیص دهد پس از ان پیام مناسب در ارتباط گرفتن با مخاطب را یافته و بعد از آن نسبت به ارائه محصول خود اقدام کند.

به گزارش تهران نیوز، گرچه در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های تجاری بزرگ و کوچک و کارخانه‌های تولیدی و کارگاه‌های تولید کننده البسه و کیف و کفش توانسته‌اند با بهره گیری از فنون بازاریابی بخشی از محصولات خود را به فروش برسانند و به ضرورت این امر مهم در دنیای امروز واقف هستند اما این تولیدکنندگان هنوز هم نتوانسته‌اند به طور کامل از فضای رقابتی در این بازار استفاده کرده و معادلات بازاریابی را به نفع خود تغییر دهند.

انتهای پیام/*

,

بسیاری از تولیدکنندگان البسه، کفش و کیف در کارگاه‌های خرد و متوسط به‌دلیل عدم توانایی رقابت با کالاهای خارجی به ناچار پس از مدتی از گردونه رقابتی در بازار حذف می‌شوند. با این‌که کشور ما دارای بهترین مواد خام اولیه همچون چرم برای تولید کیف و کفش است اما به دلیل همین عدم رقابت‌پذیری در تولید، این مواد اولیه به‌صورت خام به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

, بازار,

این در حالی است که همان مواد اولیه ایرانی در کشورهای مقصد به تولیداتی با کیفیت تبدیل شده و با قیمتی چندین برابری برای عرضه در بازارها به کشور ما وارد می‌شوند و سبب زمین گیر شدن تولیدات داخلی می‌شود. هرچند که در بازار رقابت‌های داخلی با کالای خارجی عواملی همچون تجهیزات اولیه و شیوه تولید هم تعین کننده است که متاسفانه بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در داخل کشور ما به دلیل اینکه از آموزش‌ها و تجهیزات به روز در روند تولید خود استفاده نمی‌کنند دچار مشکلاتی هستند.

, بازار,

تقویت بازاریابی داخلی

, تقویت بازاریابی داخلی,

از سویی برای مقابله با تبلیغات فراوان کالاهای خارجی باید بخش بازاریابی و فروش تولیدات داخلی به عنوان یکی از گزاره‌های مؤثر در تقویت تولید و نیز کاهش موانع تولیدات داخلی تقویت شود که می‌توان با حفظ بهای تمام شده کالاها به این مهم دست یافت. تولیدکنندگان به ویژه کالاهای مصرفی درگیر سیستم‌های توزیع گران قیمتی هستند که به طور متوسط تا ۵۰ درصد هزینه‌های قیمت تمام شده یک کالا در اختیار سیستم توزیع و واسطه‌ها قرار می‌گیرد.

, تولید,

بازاریابی و فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی از موارد مهمی است که گریبانگیر بسیاری از تولیدکنندگان است که در نتیجه عدم توجه به آن انباشتگی تولیدات و متعاقبا افزایش هزینه‌های انبارداری و نیز حمل و نقل به وجود می‌آید. علاوه بر این از بازاریابی به عنوان حلقه نهایی و اصلی روند تولید یاد می‌شود به این معنی که اگر تولیدکننده‌ای مسلط به تمامی علوم و فنون تولید باشد اما نتواند تولیدات خود را به بازار عرضه کند نه تنها ارزش افزوده‌ای برای تولید کننده ندارد بلکه سبب ضرر و زیان تولید کننده و کارگاه تولیدی و در نتیجه از بین رفتن سرمایه مصرف شده می‌شود.

, بازار,

تولیدکنندگان راهکار رفع این مشکل را تبلیغات میدانی گسترده توسط رسانه‌های مختلف در جهت معرفی تولیدات د اخلی می‌دانند تا در این بین بازار رقابتی کالاهای داخلی شکل بگیرد و بتوانند فعالیت مستمری داشته باشند.

, بازار,

استفاده از فناوری‌های به روز

, استفاده از فناوری‌های به روز,

حسین کلهری، کارشناسان بازاریابی دیجیتال در این زمینه به خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز گفت: یکی از راهکارهای مهم فروش در دنیای امروز استفاده از فناوری‌های به روز همچون کشورهای دیگر است و نباید از این فناوری‌ها در جهت افزایش سقف فروش جا ماند.

, شبکه خبری تهران نیوز,

وی اظهار داشت: در دنیای امروز بخش زیادی از تجربه‌های خرید در بازارهای اینترنتی شکل می‌گیرد که دسترسی به آن‌ها برای هرکسی با هر سطح دسترسی آسان است و تولیدکنندگان می‌تواند به‌راحتی و با حذف واسطه‌ها تولیدات خود را به قیمت واقعی در این بازارها به دست مصرف کنندگان برسانند.

,

این کارشناس دیجیتال مارکتینگ با بیان این‌که بخش مهمی از بازاریابی به تبلیغات میدانی و حتی تبلیغات در فضای مجازی مربوط می‌شود، بیان کرد: افزایش بهره‌گیری از راهکارهای فروش در افزایش فروش بسیار مؤثر است اینکه عرضه کننده محصول از چه شیوه‌های تبلیغی موفقی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کند و چگونه مشتری خود را در فضاهای مختلف به دست بیاورد تعین کننده میزان و سقف فروش است.

, فضای مجازی,

وی با اشاره به تبلیغات برخی کالاهای خارجی در حوزه مد و لباس در فضای مجازی و حتی بیلبوردهای تبلیغی در بزرگراه‌ها عنوان کرد: اگر تولیدکننده و شرکتی حتی تا ۷۰ درصد سود حاصل از فروش خود را برای تبلیغات صرف کند موضوع حیرت آورو عجیبی نیست و این امر در بسیاری از کشورها خارجی رواج دارد اما در کشور ما به موضوع تبلیغات و بازاریابی توجه ویژه‌ای نشده و عموما شرکت‌ها افرادی را به عنوان بازاریاب به کار می‌گیرند که نه تجربه این کار را دارند و نه دانش و تخصص کافی در حالی که بازاریابی یک حرفه با دانش و مهارت‌های به روز خود است و از عهده هر شخصیتی با هر توانی برنمی‌آید.

, فضای مجازی,

کلهری با بیان این‌که تبلیغات درست و فراگیر که منجر به جذب مشتری می‌شود نیازمند شناخت دقیق و کامل از محصول تولید شده است، گفت: برخی شرکت‌ها برخلاف ادعاهای خود کالاهایشان را به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که از واقعیت آن کالا به دور است و اینگونه قصد فریب خریدار و جذب مشتری بیشتر را دارند درحالی که فراموش کرده‌اند همان خریدار کالا در صورت نارضایتی از کالای تولیدی آنها می‌تواند بزرگترین ضد تبلیغ برای آنها و در صورت رضایت بزرگترین تبلیغ برای محصول تولیدی باشد.

,

وی در ادامه یادآور شد: بازاریابی باید در ابتدا درباره مخاطب تحقیق کند تا بتواند به استراتژی ها موجود در بازار دست یافته و اینگونه نحوه تبلیغ برای محصول مورد نظر را تشخیص دهد پس از ان پیام مناسب در ارتباط گرفتن با مخاطب را یافته و بعد از آن نسبت به ارائه محصول خود اقدام کند.

, بازار,

به گزارش تهران نیوز، گرچه در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های تجاری بزرگ و کوچک و کارخانه‌های تولیدی و کارگاه‌های تولید کننده البسه و کیف و کفش توانسته‌اند با بهره گیری از فنون بازاریابی بخشی از محصولات خود را به فروش برسانند و به ضرورت این امر مهم در دنیای امروز واقف هستند اما این تولیدکنندگان هنوز هم نتوانسته‌اند به طور کامل از فضای رقابتی در این بازار استفاده کرده و معادلات بازاریابی را به نفع خود تغییر دهند.

, تهران نیوز, بازار,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه