اخبار داغ

کارشناس تحریم در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

واردات حجم بالای واکسن نشان داد استدلال‌ برخی در مورد FATF غلط و مغرضانه‌ای است/ مردم امروز تغییر را کاملا احساس می‌کنند

واردات حجم بالای واکسن نشان داد استدلال‌ برخی در مورد FATF غلط و مغرضانه‌ای است/ مردم امروز تغییر را کاملا احساس می‌کنند
پژوهشگر و کارشناس حوزه تحریم با بیان اینکه پذیرفتن FATF در شرایط تحریمی، وضعیت را برای کشور سخت‌تر خواهد کرد، گفت: با واردات حجم بالای واکسن امروز مشخص شد که اگر موضوع واکسن در دولت تدبیر و امید اتفاق نمی‌افتاد یا بسیار به کُند بود، ربطی قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نداشت.
[

مسعود براتی پژوهشگر و کارشناس حوزه تحریم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در مورد اینکه آیا در دولت قبل FATF مانع خرید واکسن کرونا از سوی ایران شده بود، اظهار کرد: از واردات حجم بالای واکسن کرونا از انواع مختلف که در یک 20 روز اخیر انجام شده، واقعیت روشنی را می‌‎توان بدست آورد؛ اینکه اگر واردات واکسن در دولت تدبیر و امید اتفاق نمی‌افتاد یا بسیار به کُندی رخ می‌داد، ربطی به پدیده‌ای به اسم قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نداشت و ندارد.

, FATF, FATF,

 

,

مطرح کردن FATF برای توجیه کم کاری‌های دولت قبل بود

, مطرح کردن FATF برای توجیه کم کاری‌های دولت قبل بود, مطرح کردن FATF برای توجیه کم کاری‌های دولت قبل بود, FATF,

وی افزود: همان زمان در دولت قبل می‌گفتیم که بحث ایران در لیست سیاه FATF  نمی‌تواند مانعی برای خرید واسکن از سوی ایران باشد؛ اما متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس و افراد سیاسی مانند علی مطهری و علی ربیعی سخنگوی دولت قبل این حرف را زدند و یک فضای رعب و وحشتی ایجاد کردند و تلقی جامعه این شد که دیگر نمی‌تواند به واکسن دسترسی داشته باشند.

, FATF,

این کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه ادعای‌های آقایان بیشتر توجیه کننده کم کاری‌های دولت قبل بود. اما الان بدون اینکه تغییر در مناسبات ایران و FATF  اتفاق افتاده باشد، در حال واردات حجم وسیع واکسن به کشور هستیم.

, متاسفانه ادعای‌های آقایان بیشتر توجیه کننده کم کاری‌های دولت قبل بود. اما الان بدون اینکه تغییر در مناسبات ایران و FATF  اتفاق افتاده باشد، در حال واردات حجم وسیع واکسن به کشور هستیم., FATF,

 

,

استدلال‌ دولتمردان قبلی و برخی سیاسیون در مورد FATF  غلط و مغرضانه‌ای است

, استدلال‌ دولتمردان قبلی و برخی سیاسیون در مورد FATF  غلط و مغرضانه‌ای است, استدلال‌ دولتمردان قبلی و برخی سیاسیون در مورد FATF  غلط و مغرضانه‌ای است, FATF,

براتی ادامه داد: موضوعی که خیلی محکم و با قدرت می‌توان در مورد آن صحبت کرد، این است که استدلال‌ها‌ و گزاره‌ای که دولتمردان قبلی و برخی از نخبگان سیاسی عنوان می‌کردند که واردات واکسن معطل بحث FATF است را نشان داد که حرف غلط، مغرضانه‌ای و با اهداف سیاسی بوده که متاسفانه برای توجیه کم کاری خودشان مطرح می‌کردند تا یک موضوع را به صورت نامشروع در کشور جلو ببرند اما امروز کاملاً روشن شده و به نظرم درست عبرتی خیلی جدی برای افکار عمومی و مردم است.

, FATF,

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: باید یک مسئله در نظر بگیریم؛ اینکه نپذیرفتن FATF برای کشوری مثل ایران که تحت شدیدترین نظامات تحریمی و  یکجانبه آمریکا قرار دارد، نه تنها هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه اگر استاندارهای FATF  را اجرا کنیم، می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند.

, FATF, FATF,

این کارشناس تحریم تصریح کرد: عمده مشکلات اقتصادی ما ناشی از سوء تدابیر و داخلی است. مردم امروز این را کاملا احساس می‌کنند. زمانی  رئیس جمهوری داشتیم که حتی در مهم‌ترین مسائل و تصمیمات هم صبح جمعه متوجه می‌شد، ولی الان یک رئیس جمهوری داریم که الان مستمراً در میدان و درجلسات متعدد حضور دارد و سرزده به سفرهای استان می‌رود؛ امروز تفاوت‌ها از این تغییر قابل لمس است.

,

 

,

رهاشدگی اقتصاد در ۸ سال گذشته بیشترین آسیب را به کشور وارد کرد

, رهاشدگی اقتصاد در ۸ سال گذشته بیشترین آسیب را به کشور وارد کرد, رهاشدگی اقتصاد در ۸ سال گذشته بیشترین آسیب را به کشور وارد کرد,

براتی گفت: یکی از اقدامات اولیه‌ای که آقای رئیسی انجام داد و خیلی فعال وارد آن شدند، همین بحث ساماندهی وضعیت کرونا بود؛ زیرا کشور در اوج پیک پنجم بود. امروز نتایج این اقدامات آن را در کوتاه مشاهد می‌کنیم و همین وضعیت در اقتصاد و مسائل دیگر هم وجود دارد.

,

وی تاکید کرد: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از رها کردن فضای اقتصاد بود؛ آن هم به بهانه اینکه مشکلات خارجی وجود دارد. متاسفانه این رهاشدگی بیشترین آسیب را به کشور زد و فضا را برای متخلفان و مفسدان بازتر و برای افراد سود جود مهیا کرد ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم این وضعیت در حال تغییر است و حتما تغییر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه