شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: فرهنگ و هنر
ساعت: 13:29 منتشر شده در مورخ: 1400/06/22 شناسه خبر: 1767888
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

زمان بازسازی فرهنگ رسیده است

زمان بازسازی فرهنگ رسیده است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زمان بازسازی فرهنگ رسیده است و باید موازی‌کاری‌ها را کم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد قمی روز دوشنبه در اولین نشست خبری رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دستگاه‌های فرهنگی متعددی وجود دارد که ممکن است به ضرورت تاسیس شده باشد ولی در گام دوم انقلاب ضروری است این وضعیت فرهنگی آشفته بازسازی شود.

وی افزود: ۱۳ وزارت خانه داریم که معاونت فرهنگی دارند ولی در بعضی موارد به صورت غیرکارشناسی منابعی برای کارهای فرهنگی تخصیص داده شده است. فرهنگ پیچیدگی های خاصی دارد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه تاکید دارند. 

قمی گفت: در سازمان تبلیغات نیز که عریض و طویل است سعی کردیم به سمت هم افزایی و هم گرایی برویم. مثلا حوزه هنری با تبلیغ قرآنی که سازمان دار القرآن الکریم است یکی شود.
وی ادامه داد: البته یک مغالطه ای وجود دارد که چون فرهنگ یک امر زمان بری است آن را به آینده احاله می دهند در حالی که باید آنچه که از فرهنگ می فهمیم برای بازسازی ساختار آن به کار ببریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما پرچمدار یک گفتمان پیش برنده در فضای افکار عمومی هستیم که به طور خلاصه اسلام ناب است. اسلام ناب به شدت با فطرت انسان ها و به ویژه هویت ایرانی سازگار است. اسلام برای سعادت جامعه و ارتقای فرهنگی به تواصی سفارش کرده است. یعنی باید مراقب هم باشیم و مفهوم تواصی باید فراگیر و عملیاتی شود. چون معتقدیم نشر خوبی ها در امتداد تبلیغ عمومی دین است.
قمی با استناد به آیه ۱۷۷ سوره بقره گفت: خوبی یعنی ایمان به مبدا همه خوبی ها که خداست و اگر مراقب خوبی های هم باشیم و خوبی ها را به همدیگر معرفی کنیم و راه گذر از مسیر زشتی ها را به یکدیگر نشان دهیم جامعه به سعادت نزدیک خواهد شد.
وی افزود: البته عده ای مانند هنرمندان و اهالی رسانه موظف به ترویج خوبی ها هستند. چون رسانه یعنی نشر خوبی ها و همه مردم باید خود را ترویج دهنده خوبی ها بدانند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: در گام دوم نهضت برای تبلیغ اسلام ناب تلاش کرده ایم تا به سمت علمی تر، عمیق تر، مردمی تر، اجتماعی تر، موثرتر و جوانانه تر دستگاه فرهنگی و تبلیغی در سازمان به گونه ای که محسوس است، حرکت کنیم. 
وی با تجلیل از تمام اقدامات انجام شده در مدیریت های سابق سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در زمانه ای که می توان مظلومیت فرهنگ را روایت کرد و از بازسازی انقلابی سخن گفت تلاش کرده ایم به اندازه ای که به این سازمان محول شده به سوی گام دوم حرکت کنیم. ما به عنوان خادم معتقدیم تبلیغات اسلامی همان نشر خوبی هاست و خوبی های مردم را به خودشان نشان می دهیم. در واقع عده ای از میان مردم برخاستند و گامی برداشته اند و ما به دنبال آن هستیم تا در کنارشان باشیم.
قمی از فعالیت های سازمان تبلیغات برای رفع آسیب های اجتماعی در حوزه فرهنگ سخن گفت و افزود: ساحت کتاب، کار تربیتی، سینما، جلسات قرآنی و همه هنرمندان باید در مسیر نشر خوبی ها به هم پیوند بخورند.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1767888
ارسال نظر
نظرات