اخبار داغ

فرماندار شهرستان راز و جرگلان اعلام کرد:

اختصاص ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات شهرستان راز و جرگلان

اختصاص ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات شهرستان راز و جرگلان
روح الله حسین پور گفت: در جلسه ای که با موضوع بررسی و رفع مشکلات این شهرستان با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، مصوب شد که ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۷ پروژه مصوب به این شهرستان اختصاص داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله حسین پور، فرماندار شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا در استان، سفر دوم استاندار خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان به منظور پیگیری و حل مشکلات این شهرستان از دستور کار خارج و اخیرا جلسه پیگیری و بررسی مشکلات این شهرستان در محل استانداری خراسان شمالی با حضور بخشداران،  شهرداران، اعضای شوراها، علما و فرماندار شهرستان راز و جرگلان و استاندار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

حسین پور گفت: پس از بررسی مشکلات و اتخاذ تدابیر در این جلسه، ۲۷ مصوبه با اختصاص ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به فرمانداری شهرستان راز و جرگلان ابلاغ شد.

,

وی عنوان کرد: تامین اعتبار مصوب ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اختصاص به اجرای مصوبات این شهرستان از محل سه ردیف اعتباری مد نظر قرار گرفته است.

,

فرماندار شهرستان راز و جرگلان بیان کرد: تصمیم گرفته شد که ۲۳ میلیارد و 100 میلیون تومان از محل اعتبارت استانی، ۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات  ملی و ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ تومان نیز از محل اعتبارات توازن ملی اختصاص داده شوند.

,

وی درباره پروژه های مصوب این جلسه نیز اظهار کرد: ۲۷ مصوبه شامل انجام روکش آسفالت راه روستایی، حذف نقاط حادثه خیز، احداث بندهای انحرافی برای شهرستان، اجرای طرح های هادی روستایی تحت عنوان جابجایی تیرهای برق، کمک به تکمیل آبرسانی به روستاها، پرورش اسب اصیل ترکمن در سطح شهرستان بوده اند.

,

حسین پور همچنین افزود: تکمیل پل در شهر غلامان، تکمیل پل روستای یوقان برج در بخش غلامان آسفالت مسیر پل روستای گرکز در بخش جرگلان، احداث سالن ورزشی شهر یکه سعود، احداث زمبن چمن دویدخ و بچه دره، تکمیل سالن ورزشی شهر راز از دیگر مصوبات این جلسه بوده اند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: پس از این جلسه مصوب شد که به مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری های این شهرستان برای پیشبرد پروژه های شهری اختصاص داده شود.

,

فرماندار شهرستان راز و جرگلان همچنین افزود: مصوب شد تا یک باجه بانک سپه در شهر غلامان که فاقد هیچ گونه بانکی نیست فعال شود همچنین سهمی از اعتبارات اشتغالزایی استان به این شهرستان اختصاص داده شود.

,

افزون بر این، وی خاطر نشان کرد: مصوب شد که به صورت موقت مکانی برای راه اندازی کتابخانه در شهر یکه سعود توسط بخشدار بخش جرگلان و شهرداری یکه سعود جانمایی شود تا کتابخانه اصلی این شهر احداث شود، همچنین مرزبانی و دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین پزشکان برای حضور در درمانگاه های شهرهای غلامان و راز اقدام کنند.

,

حسین پور همچنین افزود: مصوب شد تا کمبود تجهیزات درمانگاه ها در این شهرستان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تامین، یک متخصص زنان، یک متخصص داخلی و یک متخصص سونوگرافی در هفته یک روز در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مستقر و یک دستگاه سونوگرافی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به این شهرستان اختصاص داده شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: مصوب شد که ساعت کاری اورژانس ۱۲۳ آسیب های اجتماعی شهر راز به فعالیت 24 ساعته افزایش یافت تا این اورژانس سه بخش راز، غلامان و جرگلان را پوشش دهد.

,

فرماندار شهرستان راز و جرگلان بیان کرد: مصوب شده است که سرانه اعتباری به منظور اجاره سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان این شهرستان به مدارس تا 50 درصد افزایش داده شود.

,

وی درباره مصوبات برای بانوان این شهرستان نیز عنوان کرد: مصوب شد که پنج غرفه رایگان به مدت یک سال برای عرضه و فروش تولیدات بانوان راز و جرگلان در محل دوشنبه بازار شهر بجنورد اختصاص داده شود.

,

فرماندار شهرستان راز و جرگلان در خاتمه به وضعیت نامناسب راه های این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مصوب شد تا مسیر راه شهر راز به پیش قلعه تعریض شود که اجرای آن به اخذ مجوز ملی نیاز دارد که انجام خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: اختصاص این اعتبار اشاره شده برای 27 مصوبه تشریح شده به همراهی سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد که البته استاندار خراسان شمالی نیز نگاه ویژه ای به این شهرستان دارد.

,

حسین پور یادآور شد: از تعداد 32 مصوبه سفر اول استاندار خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان ۳۱ پروژه عملیاتی شد.

,

انتهای پیام/ رحیمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه