اخبار داغ

مشکلات اصفهان؛ از آب و کشاورزی تا صنعت/ لزوم اعطای استانداری ویژه به اصفهان

مشکلات اصفهان؛ از آب و کشاورزی تا صنعت/ لزوم اعطای استانداری ویژه به اصفهان
با توجه به بسیاری از مزیت‌ها و استعدادهایی که در استان ارتقا یافته و با نگاه‌های پدافند غیرعامل و نگاه‌های خاص ملی که وجود دارد این مسئله را طلب می‌کند که استان اصفهان نیز استاندار ویژه داشته باشد و با یک نگاه خاصی هیئت دولت و شخص ریاست جمهور مدنظر خود قرار بدهند و به تصویب برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ استان اصفهان، از استان‌های مرکزی ایران که مرکز آن، شهر اصفهان است و نقطه جغرافیایی مرکز کشور در این استان واقع شده‌است. استان اصفهان ششمین استان پهناور، سومین استان پرجمعیت ایران و رتبه اول شهرنشینی کشور را دارد. مهم‌ترین شهرهای این استان پس از اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا و خمینی شهر است. این استان با مساحتی حدود ۱۰۶۷۸۶ کیلومترمربع بین ۳۰ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی خط استوا و ۴۹ درجه و ۳۶ دقیقه تا ۵۵ درجه و۳۱ دقیقه طول شرقی نصف النهار گرینویچ، واقع شده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مابین استان‌های کشور استان اصفهان بیشترین استان‌های همسایه را در کنار خود دارد. از شرق به استان‌های یزد و خراسان جنوبی، از شمال به استان‌های سمنان و قم و مرکزی، از غرب به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، از جنوب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس محدود است. از نظر طبیعی نیز استان به دشت کویر در شرق و شمال، رشته کوه‌های زاگرس در غرب و جنوب محدود شده‌است که این موقعیت طبیعی، از یک طرف محدودیت‌ها و از طرف دیگر پتانسیل‌ها و مزیت‌هایی را برای استان فراهم کرده است. اصفهان قطب تولید آهن، فولاد و همچنین صنایع دستی در ایران است.

,

۱۵ درصد تولید ناخالص ملی صنعت مربوط به استان است، با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور است. صادرات در استان سالیانه ۱٫۴ میلیارد دلار است، ۷۰ درصد تولید فولاد کشور، ۵۰ درصد صنایع ساختمانی و سنگ و ۶۰ درصد مصنوعات طلای کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.اصفهان بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی و افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد، به‌عنوان فعالترین استان کشور در حوزه صنایع کوچک است.

,

اما این استان پهناور این روزهای درگیر مشکلات عدیده‌ای شده؛ کم آبی،هوای آلوده، افزایش فقر مطلق و ضعف مدیریت مشکلات بزرگی است که این روزها گریبان‌گیر مردم اصفهان شده،درواقع اگر بخواهیم مقایسه کنیم مشکلات این استان اگر از خوزستان و سیستان بیشتر نباشد، کمتر نیست. همین مسئله باعث شده تا مطالبه عمومی در این استان پیرامون اختصاص استانداری ویژه به اصفهان شکل بگیرد تا با مدیریت قوی و امکانات بیشتر بتوانیم بر این دست مشکلات فائق آییم.

,

*مشکلات اصفهان؛ از آب و کشاورزی تا صنعت

, *مشکلات اصفهان؛ از آب و کشاورزی تا صنعت, *مشکلات اصفهان؛ از آب و کشاورزی تا صنعت,

محمدتقی نقدعلی در این رابطه در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: استان اصفهان در سال‌های اخیر به خصوص مسائل و پیچیدگی‌های خاصی را پیدا کرده است و مشکلات حادی در این استان اتفاق افتاده است که مشخصا در عرصه‌ آب و کشاورزی و هم در عرصه صنعت چالش‌های جدی را به آن مبتلا شده است.

,

نماینده مردم خمینی شهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان و به خصوص استاندار هم در پیگیری‌ها خیلی توفیق آنچنان برای حل مشکلات پیدا نکرده‌اند و لذا با توجه به نقش ویژه استان در تحولات کشور و با توجه به جایگاه جمعیتی و جایگاه مدیریتی که مدیران استان دارند و در سطح کشور هستند.

,

وی افزود: با توجه به بسیاری از مزیت‌ها و استعدادهایی که در استان ارتقا یافته و با نگاه‌های پدافند غیرعامل و نگاه‌های خاص ملی که وجود دارد این مسئله را طلب می‌کند که استان اصفهان نیز استاندار ویژه داشته باشد و با یک نگاه خاصی هیئت دولت و شخص ریاست جمهور مدنظر خود قرار بدهند و به تصویب برسانند.

,

نقدعلی درمورد گزینه های پیشنهادی مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور اظهار داشت: همان ۵ نفر که در رسانه‌ها نیز مطرح شده‌اند از سمت مجمع نمایندگان پیشنهاد شده که آقایان مرتضوی و حاجی دلیگانی و جمالی نژاد و احمدی و یک نفر دیگر و این افراد را به عنوان اعضای نهایی مطرح کرده‌اند.

,

بدون شک مدیریت ضعیف و ناکارآمد در ۸سال گذشته آسیب های جدی به استان اصفهان وارد کرده که نیاز دارد به صورت جدی فکری برای ترمیم این زخم ها شود،مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند مطابق با وعده های خود پای کار مشکلات بیایند و رضایت مردم را جلب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه