اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

سهم ۳.۵ درصدی فرهنگ از بودجه‌های کشور

سهم ۳.۵ درصدی فرهنگ از بودجه‌های کشور
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به اولویت‌ها و چالش‌های موجود در حوزه فرهنگ، کوشیده‌ایم با افزایش اعتبارات این حوزه به ۳.۵ درصد زمینه حل بخشی از مشکلات را فراهم آوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‎‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عصر امروز در حاشیه بازدید از اماکن فرهنگی، گردشگری، مذهبی و ورزشی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی پیشتر همه سهم حوزه فرهنگ از بودجه کشور تا ۰.۵ درصد و بسیار ناچیز بود که این سهم با تلاش‌های صورت گرفته به ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: اگرچه تخصیص این سهم از بودجه نیز جوابگوی نیازها و کاستی‌های حوزه فرهنگی کشور نیست، اما بستر مناسبی را برای پرداختن به اولویت‌ها و پروژه‌های فرهنگی مهیا می‌کند.
,
 
,
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بازدید میدانی اعضای این کمیسیون از ظرفیت‌های شهرستان ری در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، میراث فرهنگی و ورزشی خاطرنشان کرد: توجه به مطالبات مردم مناطق محرومی مانند شهرری در اولویت قرار دارد.
,
 
,
آقاتهرانی خاطرنشان کرد: البته شهرستان ری دارایی‌ها و پتانسیل‌های فاخر و ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد که بهره‌گیری حداکثری از آنان می‌تواند علاوه بر توسعه فرهنگی، مذهبی و گردشگری، عواید اقتصادی فراوانی نیز برای منطقه به همراه داشته باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: پس از بازدیدهای امروز با احصاء قابلیت‌ها، رصد و شناسایی کمبودها و کاستی‌ها و اطلاع از موضوعات دارای اولویت، فردا جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی به منظور جمع‌بندی مباحث و به دنبال تقویت نقاط ضعف و حذف نقاط ضعف برگزار و تصمیماتی در این باره اتخاذ می‌شود.
,
 
,
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مجلس همه توان خود را برای رفع کاستی‌های احتمالی در حوزه قانونگذاری و نظارت به کار گرفته و می‌کوشد نقس و سهم حمایتی خود را در تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای از طریق ارتباط با وزارتخانه‌های مربوطه ایفا کند.
,
 
,
آقاتهرانی با اشاره به افزایش سهم اعتبارات فرهنگی از ۰.۵ به ۳.۵ درصد مجموع بودجه‌های کشور، افزود: اگرچه این افزایش اعتبار گام بلندی برای سرعت بخشیدن به برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی بوده، اما همچنان در مقایسه با نیاز حوزه فرهنگ ناکافی است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه