اخبار داغ

یک مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه:

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۲ درصد است / معرفی ۶۰ باشگاه ورزشی به دادگاه

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۲ درصد است / معرفی ۶۰ باشگاه ورزشی به دادگاه
بهمن خدادادیان گفت: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۲ درصد است و بخش عمده ای از مردم نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یکی از معضلات پیشرو است درحالی که هنوز از پیک پنجم کرونا عبور نکرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه همچنان ساده انگاری و عادی سازی میان مردم وجود دارد، افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی باعث می شود دوباره پیک کرونا ادامه یابد.

خدادادیان خاطرنشان کرد: برگزاری و شرکت در مراسم ختم  به ویژه در محل آرامستانها افزون بر تجمع جمعیت در روز بازارها و به ویژه جمعه بازارها از دیگر معضلات فعلی است.

وی با بیان اینکه مردم باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند تا از این فاز هم عبور کنیم، عنوان کرد: از آنجا که بسیاری از مردم و کسبه مسایل بهداشتی را رعایت نمی کنند روزبازارها از کانون‌های اصلی انتقال بیماری کرونا هستند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: ۶۰ باشگاه ورزشی را به دلیل عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به دادگاه و ۲۵تالار پذیرایی هم به مقام قضایی شامل تعزیرات و دادسراها معرفی کرده ایم.

خدادادیان خاطرنشان کرد: به منظور برخورد با قلیان سراها هماهنگی های قضایی و هماهنگی با اداره اماکن و اصناف انجام گرفته و گشت‌ها به طور ویژه برای نظارت بر این موضوع آماده هستند.

وی افزود: در بحث برخورد با قلیان سراها حکم قضایی صادر شده و در چند روز آینده برخورد لازم انجام خواهد گرفت.

خدادادیان گفت: با تاکید فرماندار  نظارت ویژه بر نانوایی ها از نظر کیفیت و رعایت پروتکلهای بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با حضور بازرسین  ادارات مرتبط کار نظارت بر نانوایی ها انجام خواهد شد که سه تیم برای نظارت بر نانوایی های سطح شهر و یک تیم گشت مشترک برای نظارت بر نانوایی های روستایی فعالیت دارند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور برخورد با موارد ذبح غیرمجاز نظارتها تشدید می شود و با حمایت جدی دستگاه قضایی و همراهی نیروی انتظامی موضوع پیگیری خواهد شد.

خدادادیان تصریح کرد: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کرمانشاه حدود ۴۲ درصد است و بخش عمده ای از مردم نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و پروتکلهای بهداشتی را در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مجتمع های تجاری، اماکن مسقف، ادارات و بانکها رعایت نمی کنند تا جایی که حتی گزارشاتی دریافت شده مبنی بر اینکه تعدادی از روسای بانکها کارمندان با تست مثبت کرونا را ملزم به حضور در سرکار کرده اند که در این باره اخطاریه صادر شده است.

وی عنوان کرد: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی،  عدم توجه به توصیه های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا سبب شده همچنان آمار فوت و بستری به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یابد و این موضوع علاوه بر به دنبال داشتن هزینه برای مردم سبب آسیب دیدن آنها در کوتاه مدت و بلندمدت خواهد شد.

خدادادیان خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند که کرونا تنها برای مردم است در حالی که با عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی گرفتار می شوند.

وی با اشاره به کمبود تخت، شلوغی بیمارستانها و مطب‌های پزشکان افزود: با استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی می توان از تحمیل این هزینه ها و ایجاد آسیب جلوگیری کرد.

خدادادیان با بیان اینکه حدود ۶۰درصد افراد جامعه در راستای انتشار بیماری در حرکت هستند، خاطرنشان کرد: همچنان عده ای در برابر رعایت پروتکلهای بهداشتی مقاومت می کنند درحالی که باید در جهت مقابله با این بیماری مقاومت کنند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه