اخبار داغ

سود نقدی فولاد و فروی در حال پرداخت/ سهام سیمان اصفهان همچنان بر مدار نزولی/ جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه بورس

سود نقدی فولاد و فروی در حال پرداخت/ سهام سیمان اصفهان همچنان بر مدار نزولی/ جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه بورس
سیمان اصفهان نیز در روز های اخیر نتوانسته همچنان روند صعودی به خود گیرد و بعد از کاهش قیمت سیمان روند نزولی آن ادامه پیدا کرده است و قیمت هر سهم آن دو هزار و 93 تومان رسیده است بازده سه ماهه این نماد به منفی 45 درصد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز ۲۲ شهریور با تداوم روند کاهشی روزهای گذشته، افت ۱۳ هزار واحدی را ثبت کرد و به ۱ میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شاخص هم وزن ۵ هزار و ۵۴۰ واحد منفی بود و در جایگاه ۴۴۴ هزار و ۵۲۵ واحد قرار گرفت؛ تاکنون بیش از ۲۹۸ هزار فقره معامله به ارزش ۱.۹ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده و ارزش کل بازار کمی بیش از ۵.۹ هزار هزار میلیارد تومان رسیده است. همه نمادهای شاخص ساز از جمله فملی، شستا، شپنا و فولاد در افت شاخص مؤثر بوده‌اند.

,

نمادهای پرتراکنش شامل سپید، برکت و شستا با کاهش ارزش سهام مواجه شدند و شاخص فرابورس ۱۵۱ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۲ هزار و ۲۴۵ واحد ایستاد.

,

در میان شرکت های اصفهانی قند اصفهان امروز روز پر نوسانی را پشت سر گذاشت اما در نهایت با قیمت هر سهم 11 هزار 276 تومان خرید شد؛ بازده این نماد در یک ماه 27 درصد مثبت است و در سه و 12 ماه 3 و 33 درصد منفی است.

,

ذوب روی اصفهان که با نماد فروی در بازار سرمایه فعال است نیز امروز روند کاهش داشت اما بازده یک و سه ماه این نماد 8 و 15 درصد مثبت است، قیمت هر سهم این نماد 3 هزار و 380 تومان است.

,

شرکت ساختمانی اصفهان نیز که با عنوان ثاصفا فعال است در پایان روز معاملاتی امروز با صف فروش همراه شد و قیمت هر سهم آن 2 هزار و 59 تومان است؛ بازده این نماد در یک، سه و دوازده 9، 15 و 12 درصد منفی است.

,

شیر پاستوریزه اصفهان نیز که با نام غشصفا در بازار فعال است از جمله نمادهایی است که بازده آن در یک، سه و 12 ماه مثبت و به ترتیب 4، 24 و 10 درصد است اما در این هفته و تا پایان امروز با کاهش قیمت رو به رو بوده است.

,

در نمادهای اصفهان در حال حاضر حق تقدم فولاد، زقیام و زگلدشت نیز وجود دارد که هر سه در حال حاضر بسته است؛ سود نقدی اختصاص یافته در نماد فروی و فولاد نیز در این ماه پرداخت می شود.

,

سیمان اصفهان نیز در روز های اخیر نتوانسته همچنان روند صعودی به خود گیرد و بعد از کاهش قیمت سیمان روند نزولی آن ادامه پیدا کرده است و قیمت هر سهم آن 2 هزار و 93 تومان رسیده است بازده سه ماهه این نماد به منفی 45 درصد رسیده است.

,

*جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه بورس/ فسبزوار چقدر نقدینگی می‌خواهد؟

, *جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه بورس/ فسبزوار چقدر نقدینگی می‌خواهد؟, *جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه بورس/ فسبزوار چقدر نقدینگی می‌خواهد؟,

جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ مشخص شد. بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، صبح چهارشنبه ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» و به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت در بورس عرضه می‌شود. فسبزوار در بخش فلزات اساسی وارد بازار می‌شود.

,

در این عرضه اولیه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۲۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۸۴۱ تا ۳۱۲۵ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود.

,

البته با توجه به مشارکت بالای سه میلیون نفر در عرضه اولیه فجهان، به نظر می‌رسد در این عرضه هم حداکثر سهم تخصیص داده شده به هر نفر ۲۰۰ سهم باشد که معادل ۶۲۵ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

,

این هفته همچنین دو عرضه اولیه حافرین و توسن به روش‌های جدید وارد بورس می‌شوند.

,

شاخص در ده روز اخیر در این حوالی در حال نوسان است که می تواند مقدمه ای برای صعود و یا آغازی برای اصلاح باشد که اخبار و عوامل اقتصادی و روانی به نظر این جریان را مشخص کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه