اخبار داغ

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

هویج بعد از برداشت و شست و شو برای ورود به بازار بسته بندی می شود/ چرا هویج ها را پیش از عرضه به بازار شست و شو می دهند؟

هویج بعد از برداشت و شست و شو برای ورود به بازار بسته بندی می شود/ چرا هویج ها را پیش از عرضه به بازار شست و شو می دهند؟
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا این شست و شو ها برای همه‌ مزرعه‌داران هویج الزامی است؟، مطرح کرد: بدین خاطر که برای برداشت هویج باید زمین رطوبت داشته باشد تا هویج به راحتی خارج شود، شست و شو الزامی است اما اینکه با چه وضعیتی شستشو داده شوند در هر منطقه متفاوت است و بستگی به منابع آبی موجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان فیروزنیا در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، در پاسخ به این سوال که چرا باید هویج پس از برداشت شست و شو داده شود، اظهار کرد: زمانی که  هویج برداشت می شود و  از دل خاک بیرون می آید، به این  علت که هویج راحت تر از خاک بیرون بیاید، معمولاً  خاک های آن زمین را مرطوب می کنند و رطوبت بالایی دارند به همین خاطر هویج های برداشت شده، بسیار گل آلود هستند و بعد از برداشت و پیش از ارائه به بازار مصرف باید حتما شست و شو داده شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در گذشته زمانی که زاینده رود در کنار مزارع کشت هویج جاری بود، مزرعه داران برای شست و شو از آب زاینده رود استفاده می کردند و هویج ها را در کنار آبی که جریان داشت، تمیز می‌کردند، حتی گاهی شست و شو ها به صورت صنعتی انجام می‌ شد.

,

وی ابراز داشت: اصفهان به علت اینکه جزو استان های تولیدکننده هویج است، از گذشته فعالیت شست و شو را به صورت گسترده در سطح استان انجام می‌داد، و اما در حال حاضر این فعالیت در استان‌های دیگر هم انجام می‌ شود، ولی اکنون به علت خشک شدن زاینده رود، این امکان وجود دارد که هر کسی هویج های خود را برای شستن بعد از برداشت، به هر کجا ببرد و از هر آبی برای شست و شو استفاده کند.

,

فیروزنیا در پاسخ به این سوال که آیا این شست و شو ها برای همه‌ مزرعه‌داران هویج الزامی است؟ مطرح کرد: بدین خاطر که برای برداشت هویج باید زمین رطوبت داشته باشد تا هویج  به راحتی خارج شود، شست و شو الزامی است اما اینکه با چه وضعیتی شست‌و شو داده شوند در هر منطقه متفاوت است و بستگی به منابع آبی موجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه