اخبار داغ

گزارشی از بازدید کمیته ورزشی مجلس از شهرستان ری؛

"ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!

"ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!
شهرستان ری همواره کانون پرورش قهرمانان ورزشی بوده که بسیاری از آن‌ها اسطوره ورزش دنیا هستند اما ضعف زیرساخت‌های ورزشی آنان را به انزوا کشانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، از شبکه خبری تهران نیوز، اعضای فراکسیون ورزش و تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی به‌همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرستان ری با همراهی جمعی از پیشکسوتان، مدال آوران و ورزشکاران در بازدید پنج ساعته از مجموعه‌های ورزشی شهرستان ری بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, مجلس,

بازید از ورزشگاه شهدای دولت‌آباد، ورزشگاه طالقانی و شهدای شهر ری و زمین فوتبال تیم سیمان ری و حضور در جمع ورزشکاران و فوتبالیست‌ها و کشتی گیران آینده دار این شهرستان و بیان مشکلات این باشگاه‌های ورزشی از جمله نبود زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه‌ها، عدم حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری بخش ورزشی، لزوم واگذاری ورزشگاه‌ها به بخش خصوصی به منظور انجام زیرسازی‌های لازم و حمایت از ورزشکاران آینده ساز و مدال آوران المپیک، پارالمپیک و تورنومنت‌های آسیایی و جهانی از جمله موضوعات مطرح شده در روند این بازدید بود.

, دولت,

"ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!

, "ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!,

ضرورت توجه به مشکلات ورزشکاران

,

محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در جمع کشتی گیران مجموعه ورزشی طالقانی با اشاره به قدمت تاریخی شهر ری اظهار داشت: شهرستان ری قهرمانان ورزشی نام آوری را در تاریخ کشورمان تربیت کرده که هریک از آنها اسطوره جوانمردی و ورزش قهرمانی در دنیا بوده‌اند و اینک نیز بسیاری از مدال آوران بازی‌های جهانی از این شهرستان هستند.

, مجلس,

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی شهرستان ری به کشتی گیران نوجوان و نونهال این ورزشگاه توصیه کرد در ورزش قهرمانی از جهان پهلوان تختی اسطوره ورزش ایران الگو برداری کنند تا بتوانند در زندگی شخصی و محیط جامعه و خانواده خود موفق و صاحب نام و اثر باشند.

,

این نماینده مجلس با بیان اینکه آنچه باعث تربیت یک قهرمان و رسیدنش به قله قهرمانی می‌شود توجه به بحث‌های روانی است، خاطرشان کرد: حسن یزدانی ورزشکار خوب کسورمان در آخرین لحظات کشتی خود مقابل کشتی گیر آمریکایی در حالی که بازی را برده بود به دلیل عدم تمرکز ناشی از مشکلات شخصی خود این مسابقه را واگذار کرد و به نمدال نقره رسید بنابراین باید بیش از بیش به سبک زندگی ورزشکاران توجه شود.

, مجلس,

نبود حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزش، وجود مشکل در مالکیت اراضی ورزشی وورزشگاه هایی که مشکل وقفی دارند و تاکید نمایندگان مجلس بر رفع تعارض های موجود از دیگر موضوعات این بازدید ۷ ساعته بود.

, مجلس,

پایان بخش برنامه‌های بازدید امروز کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی، بازدید از زورخانه شهرستان ری بود که در این زورخانه اجرای برنامه‌های ورزشی زورخانه‌ای توسط نونهالان و نوجوانان ورزشکار در این رشته ورزشی و بیان فلسفه هریک از ابزار ورزشی در این رشته باستانی ایرانی از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید مطرح شد.

, مجلس,

"ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!

, "ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!,

 

,

اعتبارات اندک در حوزه ورزش شهرستان ری

, اعتبارات اندک در حوزه ورزش شهرستان ری,

یوسف‌زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرری با اشاره به بازدید امروز از مجموعه های ورزشی به بیان مشکلات این مجموعه‌ها پرداخت و گفت: از میان ۲۷ مجموعه ورزشی در شهرستان ری بیشتر آن‌ها با مشکلات فراوانی روبرو هستند که بسیاری از آن‌ها حتی با اعتبارات اندک قابل رفع است.

,

وی با انتقاد از این‌که چندین سال است اعتباراتی در خصوص تعمیرات مجموعه‌های ورزشی دیده نشده است، افزود: برخی ورزشگاه‌ها با ادارات اوقاف و شهرداری تعارض مالکیت دارند و به جهت معارضان، متولی موقوفات حکم قلع و قمع گرفته و می‌طلبد دستورات ویژه‌ای در خصوص معارضین مجموعه‌ها صادر شود.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرری با بیان این‌که شهرستان ری اولین شهر طلایی المپیک کشور است، بیان کرد: این شهرستان امسال بیش از ۱۰ ورزشکار المپیکی داشته در حالی که بسیاری از شهرها و استان‌های کشور حتی یک ورزشکار هم نداشته‌اند و اولین مدال طلای امسال را ورزشکاری از این شهرستان کسب کرده که با وجود این همه امکانات و هیئت‌های ورزشی سرانه ورزشی فعلی در این شهرستان فقط ۳۸ سانتیمتر برای هر نفر است که از میزان استاندارد آن بسیار کمتر است.

,

وی به نبود خوابگاه ورزشی برای پذیرایی از هیئت‌های ورزشی میهمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: خانه جوان و خانه تخصصی ورزشی و استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری، استادیوم ورزشی برای پاکدشت، اسلامشهر و شهر قدس نداریم و این شهرستان با جمعیت یک میلیون نفری از این امکانات ورزشی بی بهره است.

,

یوسف زاده دیگر مشکل حوزه ورزش و جوانان این شهرستان را نامعلوم بودن وضعیت نیروهای قراردادی این اداره دانست و گفت: درآمدهای فعلی این اداره کفاف پرداخت حقوق پرسنل این اداره را نمی دهد برای همین همه برگشت درآمدهای ما صرف پرداخت حقوق این نیروها می شود در حالی که این خلاف قانون است و باید برای نخبه پروری و هزینه های مربوط به ورزشکاران صرف شود.

,

"ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!

, "ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!,

وی با اشاره به پیشتازی ورزشکاران این شهرستان در عرصه‌های دفاع مقدس و دیگر میادین بین المللی خواستار توجه ویژه مسئولان به ورزش قهرمانی در این شهرستان و رفع مشکلات ورزشکاران، تعین تکلیف نیروهای قراردادی، احداث خوابگاه ورزشی، خانه تکواندو و رفع معارضین اراضی ورزشی و ایجاد پایگاه‌هایی برای درآمد پایدار شد.

,

در ادامه این برنامه دو تن از مدال آوران عرصه‌های ورزش بین المللی کشور که از ورزشکاران این شهرستان هستند به بیان مشکلات خود پرداختند. وحید نوری جودوکار دارنده دومین مدال طلای کاروان ورزشی پارالمپیک ایران در بازی‌های امسال توکیو با اشاره به سختی ملاقات با نمایندگان تهران در مجلس گفت: با وجود تشریفات اداری یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم نماینده شهرمان را ببینیم و با آنها در مورد مشکلات خود صحبت کنیم این در حالی است که ملاقات مردم با نمایندگان دیگر شهرهای کشور بسیار آسانتر است.

, مجلس,

بی‌توجهی به مشکلات ورزشکاران شهرستان ری

, بی‌توجهی به مشکلات ورزشکاران شهرستان ری,

وی از عدم توجه و تشویق قهرمانان مدال آور توسط مسئولان مختلف انتقاد کرد و افزود: با وجود اینکه یک ماه است بازی‌های المپیک به اتمام رسیده اما هیچ مسئولی برای تقدیر و ملاقات با ما برنامه‌ای نداشته است اما رهبر انقلاب به عنوان بالاترین مقام مسئول در این کشور یک ملاقات صمیمانه برای ورزشکاران المپیک و پارالمپیک در روز شنبه ترتیب داده‌اند که این جای بسیار خرسندی است که ایشان با همه مشغله خود این مقوله را بسیار مهم می‌دانند.

,

مهدی فلاح، کشتی‌گیر فرنگی کار تیم ملی کشتی ایران و دارنده مدال‌های مختلف بازی‌های آسیایی و بین المللی نیز از دغدغه خود برای نداشتن شغل گفت و بیان کرد: در بازی‌های بلغارستان بودیم که در آنجا برای شغل آتشنشانی که مراحل ثبت نامی آن را با سختی طی کرده بودم برای مرحله نهایی پیامک دادند اما به دلیل اینکه در اردو و بازی بودم نتوانستم مراجعه کنم و به این ترتیب این شغل را از دست دادم و در حال حاضر هم بیکار هستم.

,

وی از مسئولان خواست به دغدغه اشتغال قهرمانان ورزشی توجه کنند تا آنها بتوانند با فراغ فکر در بازی‌های بین المللی برای کشور خود افتخار آفرینی کنند.

,

"ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!

, "ری" خاکِ قهرمان پروری که در امکانات ورزشی فقیر است!,

به گزارش تهران نیوز، سخنرانی مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان تهران که جزئیات آن در بخش دیگری از اخبار به اطلاعتان می‌رسد بخش پایانی این بازدید بود تا میهمانان به اتفاق دیگر کمیته‌های تشکیل شده در این بازدید به زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام مشرف شوند.

, تهران نیوز,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه