اخبار داغ

به‌دنبال ابتلاء برخی افراد به ویروس واکسن هراسی بررسی شد؛

تأکید همزمان طب سنتی و نوین به واکسیناسیون عمومی/ بذر عدم واکسیناسیون توسط دشمنان در ذهن مردم کاشته شد

تأکید همزمان طب سنتی و نوین به واکسیناسیون عمومی/ بذر عدم واکسیناسیون توسط دشمنان در ذهن مردم کاشته شد
امتناع برخی افراد از واکسیناسیون عمومی یکی از آثار جنگ روانی به‌راه انداخته شده توسط شبکه‌های فارسی زبان غربی است که سلامت عمومی کشور را تهدید کرده است، لذا، علاوه بر تأکید مکرر پزشکان طب سنتی، اسلامی و نوین بایستی برای جلوگیری از تلفات بیشتر در پیک بعدی کرونا، سطح اعتقاد جامعه به واکسیناسیون افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در شرایطی که واکسن‌هراسی رسانه‌‌های فارسی زبان غربی در حال افزایش است از طرفی برخی هواداران طب سنتی و اسلامی در ایران برای نشان دادن حمایت خود به این نوع پزشکی، امتناع از واکسیناسیون را بهترین راه می‌دانند، نه تنها جان خود و جامعه را به خطر می‌اندازند بلکه با اظهار نظرهای بی‌اساس در رابطه با واکسیوناسیون صدمات جبران ناپذیری به طب سنتی در سلامت روانی افراد جامعه وارد خواهند کرد، این درصورتی است که تمام متخصین طب اسلامی و سنتی در کشور واکسیناسیون عمومی را تنها را حل بهبود سلامت عمومی کشور می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در این رابطه دکتر حسن عبدی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با عدم مراجعه برخی از افراد واجد شرایط دریافت واکسن اظهار کرد: عده‌ای هستند که از اساس و بدون هیچ منطق علمی با هرگونه واکسن مخالفند و معتقدند که واکسن‌ها بدتر بدن را در مقابل بیماری ضعیف می‌کنند. آنها معتقدند که پیشگیری می‌تواند آنها را در مقابل هرگونه بیماری ازجمله کرونا مقاوم و بی‌نیاز از واکسن کند.

,

وی افزود: متاسفانه عده ای متاثر از اظهارات بی اساس افراد فاقد صلاحیت در امر پزشکی، گرفتار انتخاب واکسن ایرانی و خارجی شده اند و به واکسن های ایرانی اعتماد ندارند.

,

واکسیناسیون تنها راهکار مقابله است

, واکسیناسیون تنها راهکار مقابله است, واکسیناسیون تنها راهکار مقابله است,

این متخصص طب سنتی وسواس‌های بی‌مورد برخی افراد را سدی عظیم دربرابر واکسیناسیون عمومی دانست و گفت: تنها راه کنترل بیماری و جلوگیری از پیدایش سویه‌های مختلف کرونا در کشور واکسینه شدن تمام مردم است.

,

عبدی در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای از مردم به هیچ کدام از دارو‌های تجویز شده از سوی پزشکان برای درمان کرونا اعتقاد ندارند پاسخ داد: متأسفانه افراط افراد در سبک زندگی سالم و امتناع از مراجعه به پزشک برای درمان بیما‌ری‌هایشان موجب شده تا افرادی که واکسن نمی‌زنند را در گروه متقاضیان طب سنتی برای درمان کرونا جای دهند، این در صورتی است که تمام پزشکان طب سنتی با مراجعه بیماران کرونا، به دلیل شرایط ویژه این بیماری افراد را به مراجعه به پزشک متخصص عفونی و داخلی تشویق می‌کنند.

,

بسط دادن شایعات و تعویق در واکسیناسیون تبعات کرونا را جبران ناپذیر‌تر می‌کند

, بسط دادن شایعات و تعویق در واکسیناسیون تبعات کرونا را جبران ناپذیر‌تر می‌کند, بسط دادن شایعات و تعویق در واکسیناسیون تبعات کرونا را جبران ناپذیر‌تر می‌کند,

وی افزود: برخی شایعات در رابطه با فوت افراد پس از واکسیناسیون از پایه و اساس اشتباه است چرا که در زمان ورود ویروس به بدن، سیستم ایمنی بدن فرد شروع به آغاز مبارزه با ویروس میکند، حالا اگر در شرایطی اینگونه، فرد مبتلا به کرونا که خودش نمی داند و یا در ابتدای بیماری است، اقدام به تزریق واکسن کند، از طریق آنتی ژن موجود در واکسن که به بدن او وارد میشود، بار بیماری اضافه می شود و  سیستم ایمنی ناگزیر است در دو جبهه مبارزه کند هم با بیماری کرونا و هم با ویروس های تضعیف شده موجود در واکسن؛ برای همین کسانی که به کرونا مبتلا میشوند، باید پس از بهبودی کامل اقدام به تزریق واکسن نمایند

, ,

این متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: از ابتدای تزریق واکسن، موضوع واکسن هراسی آغاز و روز به روز نیز گسترش یافت. هر روز ابعاد جدیدی از واکسن هراسی شروع میشد؛ یک روز می گفتند هر کسی واکسن بزند بدن او آهنربایی می شود؛ یک روز می گفتند هر کسی واکسن بزند کمتر از یک هفته فوت می کند؛ یک روز می گفتند هر کسی واکسن بزند عقیم می شود و دیگر بچه دار نمی شود و همجمه های بسیاری که به گوش می رسید تأثیر به سزایی بر سلامت روانی افراد گذاشته است.

,

بذر عدم واکسیناسیون توسط واکسن‌هراسی دشمنان در ذهن افراد کاشته شد

, بذر عدم واکسیناسیون توسط واکسن‌هراسی دشمنان در ذهن افراد کاشته شد, بذر عدم واکسیناسیون توسط واکسن‌هراسی دشمنان در ذهن افراد کاشته شد,

وی تأکید کرد: این داغ فوت بیماران کرونایی برای جامعه پزشکان و کادر درمان قابل حضم نیست و اینکه چرا گروه‌های سنی واجد شرایط برای دریافت واکسن مراجعه نمی‌کنند، دلیلش همین واکسن هراسی‌ دشمنان است که مشاهده می‌کنیم.

, .,

عبدی تصریح کرد: پزشکان همواره بر تزریق واکسن و توجه به آن سفارش میکنند زیرا معتقدند راه دیگری را برای مقابله با ویروس کرونا نمی‌توان یافت و سال‌هاست بشر نتیجه استفاده از واکسن در مبارزه با بیماری‌های عفونی و واگیردار را تجربه کرده است. همه شهروندان از اثربخشی و اهمیت واکسن باخبر هستند و می‌دانیم دشوارترین بیماری‌ها فقط با واکسیناسیون ریشه‌کن شده‌اند.

, , .,

وی افزود: در بحث درمان ایجاد دودستگی بین پزشکان طب سنتی و پزشکی مدرن جز پایانی سیاه در بحث کرونا نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت، چرا که ماهیت طب اسلامی و سنتی در وضع بیماری موجود در کشور، بدون هیچگونه اغراق و حاشیه بر ضرورت واکسیناسیون عمومی تأکید کرده و عدم واکسیناسیون افراد هوادار طب سنتی و اسلامی جزء تهدید سلامت و جان هم وطنانشان کاره دیگری از پیش نمی‌برند.

,

حال انتظار می‌رود افرادی که به بهانه اعتقاد به طب سنتی از واکسن زدن امتناع می‌کنند توسط ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای کشور آگاه‌سازی شوند تا در آینده شاهد موج‌های شدید تر و از دست دادن تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان بر اثر ابتلاء به کرونا نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه