اخبار داغ

بیداد مشکلات ارتباطی در خراسان جنوبی؛

گلایه اهالی روستاهای سربیشه و زیرکوه از آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت

گلایه اهالی روستاهای سربیشه و زیرکوه از آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت
اهالی روستای علی آباد سربیشه و حسین آباد شاج بخش زهان زیرکوه از آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت تلفن همراه در این روستاها گلایه داشته و خواستار پیگیری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث پوشش آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در نقاط روستایی بیش از هرزمان دیگری مورد نیاز و اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

به دلیل وجود برخی از محدودیت ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی اغلب کارها به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام میشود اما در این شرایط برخی از روستاهای خراسان جنوبی به اینترنت تلفن همراه و خانگی دسترسی نداشته و با مشکلاتی از جمله بحث آموزش دانش آموزان مواجه هستند.

,

روستای علی آباد سربیشه روستایی ضعیف در آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت

, روستای علی آباد سربیشه روستایی ضعیف در آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت,

روستای علی آباد شهرستان سربیشه یکی از روستاهایی است که آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در این روستا بسیار ضعیف است.

,

حسینی دهیار روستای علی آباد سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: روستای علی آباد 135 خانوار جمعیت دارد.

,

وی افزود: این روستا در بحث پوشش اینترنت تلفن همراه؛ ایرانسل و همراه اول مشکل دارد.

,

دهیار روستای علی آباد بیان کرد: پوشش آنتن دهی تلفن همراه نیز در این روستا بسیار ضعیف است و باید خارج از فضای خانه فضای باز و برخی نقاط خاص روستا باشیم که آنتن تلفن همراه امکان پذیر باشد.

,

حسینی با بیان اینکه روستای علی آباد در دشت واقع شده، عنوان کرد: فاصله دکل همراه اول با روستا 8 کیلومتر است اما آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت بسیار ضعیف است.

,

وی اظهار کرد: طبق پیگیری هایی انجام شده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفته قرار است دکل رایتل برای این روستا نصب شود اما تاکنون نصب نشده و زمان قطعی برای نصب دکل رایتل مشخص نشده است.

,

دهیار روستای علی آباد گفت: این روستا تلفن ثابت خانگی ندارد. تلفن های خانگی روستا بی سیم GIS است و امکان استفاده از اینترنت خانگی ADSL نیز فراهم نیست.

,

شماره جدید تلفن خانگی واگذار نمی‌شود

, شماره جدید تلفن خانگی واگذار نمی‌شود,

حسینی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در بحث تلفن خانگی این است که شماره جدید واگذار نمی‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: فاصله روستای علی آباد تا سربیشه 15 کیلومتر است و با جمعیت بیش از 130 خانوار از ساده ترین امکان ارتباطی با حداقل امکانات بی نصیب هستیم.

,

دانش‌آموزان حسین آباد شاج زیرکوه خواستار ارتقای نسل اینترنت

,

غلامی عضو شورای اسلامی روستای حسین آباد شاج بخش زهان زیرکوه نیز در گفت‌وگو با خاورستان خواستار اینترنت نسل چهار برای این روستا شد و اظهار کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید و استفاده دانش آموزان از شبکه شاد ارتقای اینترنت در این روستا بسیار مهم است.

,

وی افزود: آنتن دهی اینترنت در این روستا بسیار ضعیف است و دانش آموزان مجبور به حضور در بالای کوه و نقاط مرتفع هستند.

,

غلامی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته به دلیل آنتن دهی ضعیف اینترنت در روستا دانش آموزان مجبور به طی مسافتی دور از روستا و حضور در ارتفاعات بودند که به دلیل نزدیک بودن این مکان به روستای مجاورگاهی با دانش آموزان این روستا سروصدا و دعوا صورت میگرفت.

,

عضو شورای اسلامی روستا حسین آباد شاج خواستار توجه مسئولان امر به این روستا شد.

,

پاسخ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات

, پاسخ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات,

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در مورد رفع مشکل آنتن دهی و اینترنت تلفن همراه در روستای علی آباد سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: روستای علی آباد سربیشه در حال حاضر دارای پوشش نسبی نسل سوم همراه اپراتور ایرانسل می‌باشد.

,

وی در مورد روستای حسین آباد شاج بخش زهان زیرکوه بیان کرد: سایت همراه روستا در برنامه ارتقا به تکنولوژی نسل سه یا چهار منظور شده و با اجرای طرح طی یکسال آینده از اینترنت همراه بهره‌مند خواهند شد. 

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در ادامه توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان از ابتدای امسال ۴۰ سایت شامل احداث ۲۴ سایت جدید و ارتقاء ۱۶ سایت همراه موجود، راه اندازی شده است.

,

بهی عنوان کرد: با اجرای این ۴۰سایت، ۷۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰هزار خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات متنوع مبتنی براین شبکه و اینترنت همراه بهره مند شده اند.

,

وی اظهار کرد: این سایت ها به توسط اپراتورهای ارتباطی شامل همراه اول، ایرانسل و های وب و با اعتبارات تخصیص داده شده از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت توسعه تلفن همراه در سطح روستاها،گفت: همچنین از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای امسال با اجرای ۱۰ سایت توسعه شبکه همراه توسط همراه اول و ایرانسل، ۳۵ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند شده اند.

,

بهی با اعلام راه اندازی ۱۰سایت دیگر توسعه اینترنت همراه روستایی طی یک ماه آینده، گفت: با اجرای طرح های پیش رو، تا پایان امسال میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در سطح خراسان جنوبی به بالای ۸۰ درصد می رسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه