اخبار داغ

کارشناس سیاست خارجی:

غرب اجازه از سرگیری روابط تهران و ریاض را نمی‌دهند

غرب اجازه از سرگیری روابط تهران و ریاض را نمی‌دهند
صباح زنگنه گفت: غرب و صهیونیست‌ها بر عربستان وارد خواهند کرد تا با ایران رابطه برقرار نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صباح زنگنه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره مذاکرات میان ایران و عربستان با هدف از سرگیری روابط دیپلماتیک میان این دو بازیگر مهم منطقه‌ای اظهار داشت: طبق خبرهایی که سفیر ایران در بغداد اعلام کرده، ظاهراً چندین دور مذاکره میان ایران و عربستان انجام شده و ظاهراً دو طرف تمایل بسیار زیادی به از سرگیری روابط با یکدیگر دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: دولت رئیسی بارها گفته است که اولویت سیاست خارجی دولت او، توسعه روابط با کشورهای همسایه است و وزیر امور خارجه کشورمان هم بر این نکته بارها تأکید داشته و در اجلاس بغداد و در ملاقات با سفرا به صراحت چنین موضعی را مطرح کرده است.

,

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در مذاکرات میان ایران و عربستان پیش نیاید، به احتمال بسیار زیاد روابط میان این دو کشور مهم از سرگرفته می‌شود.

,

وی معقتد است: از نظر روابط دوجانبه مشکلی میان دو کشور وجود ندارد اما آنچه‌که ممکن است اثرگذار باشد، فشارهایی است که غربی‌ها و صهیونیست‌ها بر عربستان وارد می‌کنند تا با ایران رابطه برقرار کند یا این‌که شرط و شروط‌های ناممکن را مطرح سازد. به عبارت دیگر غرب و رژیم صهیونیستی از مخدوش بودن روابط میان ایران و عربستان نفع می‌برند و خواستار تنش‌زدایی میان تهران و ریاض نیستند.

, ,

زنگنه با بیان این‌که عربستان در حوزه روابط با ایران باید به آتش‌افروزی در یمن پایان دهد، بیان داشت: پرهیز از رفتارها و اقدامات جنگ‌طلبانه یکی از پیش‌شرط‌های ازسرگیری روابط عربستان با ایران است و همچنین عربستان باید به حمایت از تروریست‌ها و معاندان نظان جمهوری اسلامی پایان دهد؛ در غیر این‌صورت نمی‌توان انتظار روابط خوب و حسنه میان دو کشور را داشت.

, ,

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام کودتایی نیست، بلکه نظامی است که براساس خواسته مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: این نظام، بی‌پایه و بی‌ریشه نیست؛ بنابراین همه کشورها باید در مناسباتشان با ما این مهم را مدنظر قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه