اخبار داغ

مدیرکل شیلات لرستان:

تولید ماهی در لرستان به ۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد

تولید ماهی در لرستان به ۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد
بیرانوند گفت: ظرفیت تولید ماهی در استان لرستان به ۴۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیارش بیرانوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در استان ۷۰۰ مزرعه تکثیر و پرورش ماهی وجود دارد که سالانه بالغ بر ۳۰ هزار تن ماهی در این مزارع تولید می شود و ۱۴ هزار نفر در این مزارع به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: زیر ساخت های شش مجتمع پرورش ماهی در استان فراهم شده که برخی از آنها به بخش خصوصی واگذار شده و تعدادی دیگر هم در آستانه واگذاری هستند که با فعال شدن آنها، ظرفیت تولید ماهی در استان به بیش از ۴۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

,

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: البته ظرفیت های اعلام شده برای مجتمع های جدید پرورش ماهی، ظرفیت های اسمی بوده و قابلیت گسترش و توسعه را نیز دارند.

,

بیرانوند با اشاره به اینکه لرستان رتبه نخست تولید آبزی پروری در بین استان های غیر ساحلی را دارد، عنوان کرد: ظرفیت آبزوی پروری در استان بسیار بالا بوده به طوری که لرستان رتبه اول پرورش ماهی سردآبی و رتبه اول بچه ماهی با ظرفیت ۲۵۰ میلیون قطعه را دارد.

,

وی با بیان اینکه سالانه ۱۴۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در استان تولید می شود، گفت: در کشور سالانه به بیش از ۵۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده نیاز است که از این میزان ۱۴۰ میلیون قطعه در استان لرستان تولید می شود و حدود ۶۵ درصد تولیدات در استان مورد استفاده قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه