اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران:

حاشیه‌نشینی از سعیدآباد تهران یک خاورشهر ساخته است

حاشیه‌نشینی از سعیدآباد تهران یک خاورشهر ساخته است
عضو شورای شهر تهران گفت: بسیار طولانی مدت شدن زمان اجرای پروژه بزرگراه شهید بروجردی محله سعیدآباد تهران را به حاشیه برده و از آن خاورشهر ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، ناصر امانی صبح امروز در جلسه صحن شورای شهر تهران اظهار کرد: اجرای طولانی مدت و ۲۵ ساله پروژه شهید بروجردی که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است، محله سعیدآباد در ناحیه ۴ منطقه ۱۸ را عملا از شهر تهران جدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: متاسفانه وضعیت زندگی مردم در منطقه‌ای که ۸۰ درصد آن را بافت فرسوده تشکیل داده‎اند، بر خلاف نظر آن‌هایی که مخالف شهرفروشی بودند، امکان نوسازی واحدهای مسکونی را از مردم سلب کرده است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: توقف صدها دستگاه کامیون خاور در معبر اصلی تردد این منطقه موجب شده است که مردم نام این منطقه را به خاورشهر تبدیل کنند، از سویی عدم ایجاد حداقل زیرساخت‌های شهری زندگی را برای ساکنان این منطقه دشوار کرده است.
,
 
,
امانی تاکید کرد: نبود داروخانه، فضاهای آموزشی و حتی دستگاه خودپرداز در کنار همجواری با مزارع و عدم تامین امنیت، زندگی را برای ساکنان این محله به مخاطره انداخته و بر دشواری‌های زندگی آنان افزوده است.
,
 
,
وی ابراز امیدواری کرد مسوولان ولو به احترام شهدایی که نامشان زینب‌بخش کوچه‌ها و معابر و پروژه‌های شهری در محله سعیدآباد است، به وظایف خود در قبال مردم این منطقه عمل کرده و خدمات رفاهی، خدماتی، عمرانی و آموزشی را به آنان ارائه دهند.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است که بر اساس آن دیوان محاسبات کشور بر فعالیت‌های مالی دولت‌ها و موسسات دیگر مانند شهرداری‌ها نظارت می‌کند.
,
 
,
امانی افزود: معتقدم این طرح به شکل ظریفی دعوای قدیمی بین دیوان محاسبات و مدیریت شهری در کشور را به نفع دیوان خاتمه داده و به نوعی با اجازه اعمال نظر دیوان در همه مسائل مالی شهرداری، امکان حق قانونی شورا مبنی بر نظارت و حسابرسی از شهرداری‌ها را حذف می‌کند.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از تبدیل این طرح به قانون نقش شورای شهر از حوزه مدیریت شهری و حسابرسی از شهرداری‌ها را آن سلب می‌کند، بنابراین معتقدم شورای شهر با ورود به موضوع مانع تحقق این موضوع شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه