اخبار داغ

کارشناس خانواده مطرح کرد:

ازدواج، هدفی که به جوانان انگیزه می دهد/ البرز بعد از پایتخت رکورددار طلاق است

ازدواج، هدفی که به جوانان انگیزه می دهد/ البرز بعد از پایتخت رکورددار طلاق است
اعظم زکی زاده گفت: استان‌ های تهران و البرز رکورددار بیشترین طلاق و کمترین ازدواج در کشور هستند و تجمل گرایی مهم ترین عامل آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اساساً فرهنگ ازدواج یک فرهنگ انگیزشی است. یعنی وقتی شما به دنبال دختر خوبی برای پسرتان هستید، پسرتان کم کم خودش را توسعه می‌دهد، ذهنش درگیر می‌شود، ساعات کاری و تلاشش بیشتر می‌شود و این درگیری‌های ذهنی نشانه رشد است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اعظم زکی زاده ادامه داد: باید در سنین پایین‌تر برای ازدواج اقدام کرد تا فرزند برای تلاش بیشتر انگیزه پیدا کند. نه اینکه منتظر بنشینیم تا فرزندمان همه امکانات از قبیل درآمد خوب، خانه، ماشین و ... را به دست آورد بعد اقدام به ازدواج کند. چرا که هر چه سن بالاتر می‌رود، انتظارات برای شروع زندگی هم بیشتر می‌شود.
,
 
,
وی افزود: استان‌های تهران و البرز رکورددار بیشترین طلاق و کمترین ازدواج در کشور هستند به این دلیل که در این استان ها  زوجین بیشتر درگیر تجملات و زندگی ایده آل هستند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: از طرفی در این استان ها، جوانان ترجیح می دهند که زندگی مجردی را در پیش گیرند و بیشتر خودشان را درگیر تحصیل و کار  کنند.
,
 
,
زکی زاده گفت: زندگی ایده آل در ابتدای شروع زندگی مشترک معمولا برای همه افراد جامعه میسر نیست، زوجین باید در کنار همدیگر قرار گیرند و با تلاش و قناعت بتوانند زندگی ایده آلی را رقم بزنند.
,
 
,
وی افزود: کاهش گفت و گو در خانواده ها و میزان تعامل میان زن و شوهر، زندگی را دچار چالش کرده و در واقع گفت و شنود جای خود را به تضاد، برخورد و اختلاف می دهد. این در حالی است که حتی برخی زوجین سکوت را به جای جر و بحث انتخاب می کنند و به نوعی دچار طلاق عاطفی می شوند.
,
 
,
این کارشناس بیان کرد: سالهاست که وارد دریچه جمعیتی شده ایم و در صورت مسدود شدن این دریچه، توسعه ای در کشور اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین با وجود این همه جوان در کشور باید سعی کنیم از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.
,
 
,
زکی زاده ادامه داد: استان البرز از جمله استان هایی است که نرخ زاد و ولد در آن به شدت پایین است زیرا ازدواج در آن کم رخ می دهد و از طرفی آمار طلاق در آن بالاست.
,
 
,
وی افزود: یکی از دلایل آمار بالای طلاق در این استان نیز کاهش آستانه تحمل است و از طرفی والدین فرزندان خود را به هر کلاسی اعم از زبان، نقاشی، موسیقی، کامپیوتر و ... می فرستند اما دوره سبک زندگی در آموزش های امروز جایگاهی ندارد.
,
 
,
این کارشناس گفت: فرزندان امروز جامعه آموزش ندیده اند که چگونه زندگی کنند و با اندک مشکلی؛ خانه خود را ترک می کنند و یک زندگی که با مشقت و سختی شکل گرفته با اندک اختلافی از هم می پاشد.
,
 
,
زکی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تمامی دستگاه های متولی امر ازدواج در استان پای کار آیند و زمینه ازدواج آسان و از طرفی دوره های آموزش سبک زندگی را برای جوانان فراهم آورند تا ایران کوچک از آمار بالای طلاق و نرخ منفی تولد رهایی یابد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه