اخبار داغ

سخنگوی سازمان هواپیمایی:

سازمان هواپیمایی به تمام پروتکل‌های بهداشتی پایبند است

سازمان هواپیمایی به تمام پروتکل‌های بهداشتی پایبند است
محمدحسن ذیبخش گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی پایبند است و بر روند اجرای این پروتکل‌ها نظارت خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن ذیبخش در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: حفظ جان و سلامت ذائران اربعین حسینی برای سازمان هواپیمایی کشوری بسیار اهمیت دارد و برای اینکه سلامت ذائران حسینی حفظ شود، سازمان هواپیمایی کشوری به اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی پایبند است و بر روند اجرای این پروتکل‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی و مسافران نظارت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: زائران اربعین حسینی باید دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و از سوی دیگر گواهی آزمایش PCR را به همراه داشته باشند؛ در غیر این‌صورت نه بلیط برای آن‌ها صادر می‌شود و نه اجازه خروج به زائران داده می‌شود.

, PCR,

در حالی که هفته‌هاست عاشقان حسینی در انتظار مشخص شدن وضعیت اربعین حسینی هستند، مسؤولان کشورمان با اعزام زائران به عراق در ایام پیاده‌روی اربعین به شرط تزریق واکسن کرونا موافقت کردند.

,

سازمان هواپیمایی به تمام پروتکل‌های بهداشتی پایبند است

,

بر همین اساس، همه امور و برنامه‌ریزی‌ها منوط به پذیرش زائر ایرانی از سوی عراق است و به‌نظر می‌رسدپس از فراز و نشیب‌های مختلف طرف عراقی با پذیرش فقط ۳۰ هزار ایرانی موافقت کرده است.

,

این امر در حالی است که زمزمه‌ها از اعزام ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ایرانی در حماسه اربعین بود که با توجه به تصمیم عراق فقط ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم به صورت هوایی می‌توانند به عراق اعزام شوند.

,

البته امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هنوز نامه رسمی از سوی عراق یا وزارت خارجه دریافت نکردیم، گفت: این موضوع قرار است در جلسه ستاد اربعین مورد بررسی قرار گیرد و در صورت قطعی بودن این موضوع، سازوکار اعزام اعلام خواهد شد.

,

بر اساس تصمیم دولت عراق، ۳۰ هزار زائر ایرانی باید جوابیه منفی کرونا را داشته باشند و فقط از طریق هوایی وارد عراق شوند. بر همین اساس، مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین باز نخواهد شد. این امر در حالی است که امام جمعه نجف اشرف در روزهای اخیر خواستار بازگشایی مرزها به روی زوار اربعین شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه