اخبار داغ

کارشناس مذهبی مطرح کرد:

صلح امام حسن مجتبی (ع) ماهیت پلید اسلام اموی را بر ملا کرد / صیانت از اسلام واقعی؛ مصلحتی که عزت آفرین شد

صلح امام حسن مجتبی (ع) ماهیت پلید اسلام اموی را بر ملا کرد / صیانت از اسلام واقعی؛ مصلحتی که عزت آفرین شد
حجت الاسلام محمد علی فتحی گفت: امام حسن مجتبی (ع) با صلح خود، ماهیت پلید اسلام اموی را بر ملا کرد و با مظلومیت خود حتی در بین اصحاب، به همگان فهماند که پای حفظ مکتب باید مصلحتِ رشد دهنده و عزت آفرین را انتخاب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حق گرایی امام حسن مجتبی (ع) باعث شد، هرگز تحت تاثیر خواسته های مردم قرار نگیرند. بسیاری از کسانی که دور امام جمع بودند دوست داشتند امام بر اساس تمایلات نفسانی آنان جنگ نماید و سراغ صلح نرود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حجت الاسلام محمد علی فتحی ادامه داد: امام صلح را مایه خیر برای امت اسلامی دید و با انتخاب آن، اسلام ناب محمدی و خاندان عصمت و شیعیان واقعی را از گزند فتنه بنی امیه حفظ نمود.

, حجت الاسلام محمد علی فتحی ادامه داد:,  امام صلح را مایه خیر برای امت اسلامی دید و با انتخاب آن، اسلام ناب محمدی و خاندان عصمت و شیعیان واقعی را از گزند فتنه بنی امیه حفظ نمود.,

وی افزود: اگرچه انتخاب صلح تحمیلی با معاویه برای غیور جمل دشوار بود، ولی به خاطر فایده داری این انتخاب در صیانت از اسلام واقعی، آن را انتخاب نمود و در این راه از ملامت احدی نترسید.

, وی افزود: , اگرچه انتخاب صلح تحمیلی با معاویه برای غیور جمل دشوار بود، ولی به خاطر فایده داری این انتخاب در صیانت از اسلام واقعی، آن را انتخاب نمود و در این راه از ملامت احدی نترسید.,

این کارشناس تصریح کرد: گاهی انتخاب تلخ، به انتخاب شیرینی که در پی آن نابودی هویت و سرمایه ایمانی است، می ارزد.

, این کارشناس تصریح کرد:,  گاهی انتخاب تلخ، به انتخاب شیرینی که در پی آن نابودی هویت و سرمایه ایمانی است، می ارزد.,

حجت الاسلام فتحی گفت: حضرت با صلح خود، ماهیت پلید اسلام اموی را بر ملا کرد و با مظلومیت خود حتی در بین اصحاب، به همگان فهماند که پای حفظ مکتب باید مصلحتِ رشد دهنده و عزت آفرین را انتخاب نمود.

, حجت الاسلام فتحی گفت: , حضرت با صلح خود، ماهیت پلید اسلام اموی را بر ملا کرد و با مظلومیت خود حتی در بین اصحاب، به همگان فهماند که پای حفظ مکتب باید مصلحتِ رشد دهنده و عزت آفرین را انتخاب نمود.,

این کارشناس ادامه داد: دوره امام حسن(ع) از سخت‌ترین و تلخ‌ترین مقاطع تاریخ اسلام، بلکه تاریخ بشریت است.

, این کارشناس ادامه داد: , دوره امام حسن(ع) از سخت‌ترین و تلخ‌ترین مقاطع تاریخ اسلام، بلکه تاریخ بشریت است.,

حجت الاسلام فتحی بیان کرد: مردم در آن زمان به سوی دشمن شتافتند، امام تنها ماند و اگر جنگ می‌کرد نه تنها خود، بلکه یاران اندک اسلام هم نابود می‌شدند؛ اما با واگذاری حکومت و خلافت، اصل اسلام را از نابودی نجات داد.

, حجت الاسلام فتحی بیان کرد: , مردم در آن زمان به سوی دشمن شتافتند، امام تنها ماند و اگر جنگ می‌کرد نه تنها خود، بلکه یاران اندک اسلام هم نابود می‌شدند؛ اما با واگذاری حکومت و خلافت، اصل اسلام را از نابودی نجات داد.,

وی  افزود: من معتقدم که حظّ و بهره ما از سیره پاک معصومان بسیار اندک است. ما مدام دم از دوست داشتن آنها می‌زنیم ، ولی در عرصه زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی آن اندازه که باید از سیره آن‌ها تبعیت نکرده ایم.

, وی ,

حجت الاسلام فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید در زندگی بدانیم که امام حسن(ع) در دفاع از حق تا کجا ایستاد و حتی حاضر بود جانش را بدهد، اما به شرطی که نتیجه مطلوب باشد و اسلام را حفظ کند. ایشان وقتی دیدند که با جنگ چنین چیزی محقق نمی‌شود، صلح کردند هر چند تلخ؛ اما باعث شدند که اصل اسلام حفظ شود.

, حجت الاسلام فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید در زندگی بدانیم که امام حسن(ع) در دفاع از حق تا کجا ایستاد و حتی حاضر بود جانش را بدهد، اما به شرطی که نتیجه مطلوب باشد و اسلام را حفظ کند. ایشان وقتی دیدند که با جنگ چنین چیزی محقق نمی‌شود، صلح کردند هر چند تلخ؛ اما باعث شدند که اصل اسلام حفظ شود.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه