اخبار داغ

حکایت تلخ روزهای سیاه کرونایی:

مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک، از مهمترین عوامل مرگ و میر در بیماران کرونایی است

مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک، از مهمترین عوامل مرگ و میر در بیماران کرونایی است
مشاورعالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر این باور است که مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک و بستری دیرهنگام، از مهمترین عوامل مرگ و میر در بیماران کرونایی به خصوص در موج پنجم کرونا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، اکنون قریب به 2 سال است که کرونا مهمان ناخوانده‌ای شده که تمام جهان را به سخت‌ترین برهه تاریخ برده و هرروز بر تعداد مبتلایانش بیشتر شده و شاهد پرپر شدن هم نوعانی در سراسر جهان هستیم که شاید روزی اصلا به وجود این بیماری اعتقاد هم نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه،, شیرازه،,


بیمارانی که با بروز علائم سرماخوردگی بر نداشتن کرونا اصرار ورزیده و تنها به خوردن داروهای ساده سرماخوردگی اکتفا کردند، یا با خود درمانی‌های معمول انتظار بهبود داشتند. اما دیری نپایید که این ویروس تاجدار در جانشان رخنه کرد و نه تنها خودشان بلکه اطرافیان‌شان را نیز درگیر و روانه تخت های بیمارستان کرد.

 ای‌کاش برخی از مردم شرایط بحران را درک می‌کردند و امروز پای درد دل بیماران مبتلا به این ویروس می نشستند تا که شاید این درد دل‌ها درس عبرتی باشد برای همه آنانی که رعایت نمی‌کنند و شرایط را بحرانی‌تر می‌کنند برای بی‌خیالان ومنکران ویروس کرونا، آنان که تا به خود بیایند و بدانند تنها با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند از این ویروس در امان بمانند هم خود و هم ده ها نفر دیگر را میزبان این ویروس کرده اند.

عده ای از این بیماران حتی با اعتقاد به ویروس کرونا حاضر به مراجعه به پزشک نیستند و معتقد هستند آبریزش بینی، سردرد، سرفه و یا عطسه های مکرر آنان تنها به دلیل ابتلا به سرماخوردگی است و همین امر موجب می شود بیماری پیشرفت کرده و زمانی به پزشک مراجعه می کنند که کار از کار گذشته است.

به عقیده متخصصان و پزشکان درمانگر کرونا مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند نیم بیشتری از مسیر درمان را برای بیمار هموار کند،اما مراجعه دیرهنگام حتی خطر مرگ رابه دنبال دارد.

در این خصوص مجید اکبرزاده مشاورعالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر این باور است که مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک و بستری دیرهنگام، از مهمترین عوامل مرگ و میر در بیماران کرونایی به خصوص در موج پنجم کرونا است.
 

,
,
,
,  ای‌کاش برخی از مردم شرایط بحران را درک می‌کردند و امروز پای درد دل بیماران مبتلا به این ویروس می نشستند تا که شاید این درد دل‌ها درس عبرتی باشد برای همه آنانی که رعایت نمی‌کنند و شرایط را بحرانی‌تر می‌کنند برای بی‌خیالان ومنکران ویروس کرونا، آنان که تا به خود بیایند و بدانند تنها با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند از این ویروس در امان بمانند هم خود و هم ده ها نفر دیگر را میزبان این ویروس کرده اند.,
,
,
,
, به عقیده متخصصان و پزشکان درمانگر کرونا مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند نیم بیشتری از مسیر درمان را برای بیمار هموار کند،اما مراجعه دیرهنگام حتی خطر مرگ رابه دنبال دارد.,
,
, مشاورعالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر این باور است که مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک و بستری دیرهنگام، از مهمترین عوامل مرگ و میر در بیماران کرونایی به خصوص در موج پنجم کرونا است.,
,
وی با اشاره به اهمیت زمان مراجعه بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ به پزشک و مراکز درمانی توصیه کرد: افراد به محض مشاهده علایم کرونا شامل سرفه، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، استفراغ و حالت تهوع مکرر، دردهای عضلانی، به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.
,
 
,

اکبرزاده افزود: افراد به ویژه بیماران دارای بیماری زمینه‌ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت، سالمندان و افراد چاق، با مشاهده علایم تنفسی به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

وی اضافه کرد: پزشکان آموزش دیده، پرستار و مراقب سلامت در مراکز ۱۶ ساعته کرونا ضمن معاینه و بررسی شرایط بیماران، خدمات موردنیاز همچون تجویز دارو، درخواست سی تی اسکن و انجام تست PCR و تست سریع را ارایه می دهند.

مشاورعالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل ترس و نگرانی از آلودگی محیط های بیمارستانی از بستری شدن خودداری می کنند، این امر را موجب تاخیر در آغاز فرایند درمان موثر و خطرات جبران ناپذیر دانست و تصریح کرد: در مراکز درمانی و بیمارستان ها تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و افراد بدون نگرانی و ترس از انتقال کروناویروس می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

 اکبرزاده همچنین اظهار کرد: فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از برگزاری و شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک از اولویت های کاهش آمار ابتلا به کرونا است.
 

,
,
,
,
,
,
, : فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از برگزاری و شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک از اولویت های کاهش آمار ابتلا به کرونا است.,
,
وی در پایان تصریح کرد: با عزم جدی و همت همگانی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و افزایش آمار واکسیناسیون در استان نسبت به گذر از پیک پنجم ویروس کرونا امیدوار هستیم.
,
 
,
 
,
به گفته یکی از پزشکان عمومی شیرازی، باید دید علت اصلی مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی به بیمارستانها چیست؟
, به گفته یکی از پزشکان عمومی شیرازی، باید دید علت اصلی مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی به بیمارستانها چیست؟,
 
,
فلاحی یکی از مهمترین دلایل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به ویروس کرونا را ناآگاهی از علائم بیماری دانست و گفت:  در بسیاری از مواقع فرد حتی با بروز علائم شدید بیماری، نشانه‌های ناشی از کرونا را به حساب آنفلوآنزا یا سرماخوردگی می‌گذارد و به بیمارستان مراجعه نمی‌کند.
,
 
,
وی افزود: گاهی نیز ترس از ابتلای همراهان بیمار در محیط بیمارستان باعث مراجعه دیرهنگام به بیمارستان می‌شود. همچنین برخی افراد معتقد هستند که با مراجعه به بیمارستان بر میزان بار ویروس بر بدن آن‌ها افزوده شده و بیماری آن‌ها حادتر می‌شود.
,
 
,
برخی از مردم همواره این سوال را می پرسند که چرا آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها بالا است؟
, برخی از مردم همواره این سوال را می پرسند که چرا آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها بالا است؟ ,
 
,

به عقیده بسیاری از پزشکان، به طور طبیعی فردی که بیماری او شدیدتر می‌شودف وقتی  به بیمارستان مراجعه می‌کند که شرایط مساعدی ندارد و همین مسئله باعث افزایش آمار مرگ و میر در بیمارستان می‌شود، اما اگر بیمار به موقع به بیمارستان مراجعه کند، می‌توان قبل از وقوع فاجعه جلوی آن را گرفت، از طرفی نیز فضای مجازی با شایعه پراکنی مردم را از مراجعه به بیمارستان ها  منع کرده و موجب افزایش استرس در بیمار می شود و این در حالی است که ترس ناشی از شایعات هم بر مشکلات ناشی از بیماری افزوده شده و بیماررا به شدت دچار ضعف سیستم ایمنی بدن می کند که همین امر بر روند درمان بیمار موثر است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه