اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بازی «مختار» بازار را شوکه می‌کند/ ساخت بازی ایرانی اولویت اول سازمان فضای مجازی بسیج

بازی «مختار» بازار را شوکه می‌کند/ ساخت بازی ایرانی اولویت اول سازمان فضای مجازی بسیج
سازمان فضای مجازی بسیج فصل دوم بازی رایانه‌ای «مختار» را منتشر کرده و پیش بینی می‌شود با کیفیت بالایی که این بازی دارد، مخاطبان فراوانی را جذب کند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگرمی و تفریح بخشی قابل توجهی از ساعات روزمره افراد به خصوص در سنین پایین تر را به خود اختصاص داده است و در این میان بازی‌های رایانه‌ای امروزه جایگاه ویژه ای در میان این تفریح ها دارند به طوریکه در دنیا سال‌ها است صنعت بازی های رایانه ای درآمدی بیشتری نسبت به سینما و سایر صنایع مرتبط با سرگرمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروزه اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در بین مردم جهان بیشتر از یک سرگرمی است. اینگونه بازی‌ها به اهرمی برای به رخ کشیدن قدرت فرهنگی سیاسی کشورهای جهان تبدیل شده است تا با ساخت با کیفیت ترین و به روزترین بازی‌ها و فروش آن‌ها، درآمد خود را بالا ببرند و در لایه های پنهان آن، سیاست های فرهنگی خود را منتقل کنند.

,

در حال حاضر آمریکا، آلمان و چین سه کشور برتر دنیا در حوزه ساخت و فروش بازی‌های رایانه‌ای هستند؛ کشور ما نیز شرکت‌های فعالی در این زمینه دارد و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای رونق صنعت بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است، اما سهم شرکت‌های داخلی در عرضه و فروش این بازی‌ها نسبت به شرکت‌های خارجی بسیار پایین است.

,

دسترسی آسان به بازی‌های خارجی یکی از دلایل اقبال به آن‌ها است. در دنیای امروز برای تولید بازی‌های رایانه‌ای بزرگ، هزینه‌های ده‌ها میلیارد دلاری و صد میلیون دلاری صرف می‌شود. شرکت‌های سازنده بازی‌های خارجی بهترین نیروی انسانی ممکن را در اختیار داشته و کیفیت بالای محصول و حجم محتوای تولید، نتیجه سال‌ها تجربه آن‌ها است.

, .,

به لحاظ تعداد مخاطبان، بازی PES و FIFA در کنسول و رایانه شخصی طرفداران زیادی دارند. در میان بازی‌های موبایلی نیز Clash of Clans  و Clash royale پر مخاطب است؛ از طرفی بازی Quiz of Kings و آمیرزا نیز از جمله مهم‌ترین بازی‌های ایرانی است که در جذب مخاطب موفق عمل کرده و کاربران میلیونی دارند.

, PES , FIFA , Clash of Clans , Clash royale , Quiz of Kings , .,

به تازگی سازمان فضای مجازی بسیج نیز بازی سه گانه «سفیر عشق» را روانه بازار کرده است. این بازی در سه فصل مجزا طراحی شده و تاکنون دو فصل «سفیر عشق» و «مختار؛ فصل قیام» تولید و در فضای مجازی منتشر شده و به زودی فصل آخر این مجموعه یعنی «مختار؛ فصل انتقام» نیز منتشر خواهد شد.

,

این مجموعه بازی به کارگردانی عماد رحمانی در 6 ساعت گیم پلی با طراحی، مدل سازی و فضاسازی محیط های تاریخی، سعی کرده فضای زیبای عراق و حجاز را با بالاترین جزئیات به نمایش بگذارد و در این بازی برای اولین بار شهر مکه و خانه کعبه نشان داده شده است. تولید نزدیک به 40 دقیقه موسیقی حماسی و صداپیشگی اساتید مطرح دوبلاژ از دیگر نکات این بازی است.

,

شخصیت اول این بازی «مهران» از یاران نزدیک کیان و مختار است که یکی از اهداف مهم تولید این بازی است تا کودک و نوجوانی که این بازی را انجام می دهند حس قهرمان پروری را در ذهن خود پرورش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه