اخبار داغ

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

برداشت بیش از ۱۰ هزار تُن گردو از باغات آذربایجان‌غربی آغاز شد

برداشت بیش از ۱۰ هزار تُن گردو از باغات آذربایجان‌غربی آغاز شد
وحدت با اشاره به آغاز فصل برداشت گردو، از پیش بینی تولید بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن گردو از باغات استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه استان در زمینه تولید گردو رتبه ششم کشوری را داراست، اظهارکرد: امسال شش هزار و ۶۷۰ هکتار از باغات استان به کشت گردو اختصاص یافته است که ۵ هزار و ۳۲۰ هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وحدت، میانگین عملکرد باغات گردو در هر هکتار را بیش از دو هزار کیلوگرم محصول خشک عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستان ارومیه وسردشت بیشترین میزان تولید گردو در استان را به خود اختصاص داده اند.

,

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  گفت: ارقام کشت شده عموما بذری و از ژنوتیپ های مختلف هستند در سالهای اخیر ارقام خارجی و درختان نخبه کشت بافتی و پیوندی نیز در سطح وسیع کشت و در حال توسعه است، به طوری که بعد از ارقام خارجی کشت شده می توان به رقم چندلر، فرنور، پدرو، فرنت و فرانکت، ارقام بومی و کاغذی اشاره کرد.

,

وحدت خاطر نشان کرد: درسالهای اخیر کشت ارقام جدید خارجی دیربرگ و پربازده در استان شروع شده است و امسال هم به منظور افزایش تولید و بهبود کیفیت و کاهش هزینه های تولید، با همکاری کارشناسان باغبانی در سطح شهرستانها و کشاورزان، اقدام به تعویض تاج درختان گردو با عمل پیوند سرشاخه کاری به صورت الگویی بااستفاده ازارقام جدید به تعداد حدود ۶ هزارشاخه درسطح استان شده است.

,

وی اضافه کرد: مصرف گردو در تقویت حافظه، استحکام استخوان ها و پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و برخی سرطان ها نقش بسزایی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه