اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با دانا؛

ضرورت انتخاب رئیس سازمان‌ غذا‌ و‌ دارو، با اتکاء به قانون «تعارض‌منافع»/ «شفاف‌سازی»؛ سلاح جنگ یک مسئول با معامله‌گران سلامت

ضرورت انتخاب رئیس سازمان‌ غذا‌ و‌ دارو، با اتکاء به قانون «تعارض‌منافع»/ «شفاف‌سازی»؛ سلاح جنگ یک مسئول با معامله‌گران سلامت
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع «تعارض منافع» به عنوان یکی از اساسی ترین شاخصه های انتخاب رئیس غذا و دارو باید مد نظر قرار بگیرد و مدیر این سازمان باید با اجرای کامل سلامت الکترونیک و شفاف کردن سامانه ها و داده های دارویی و واردات و صادرات به جنگ تعارص منافع و شیادان و معامله گران سلامتی مردم برود.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ظهور کرونا در کشور نقاط ضعف قابل رخنه شناسایی شد. از جمله این نقاط قابل رخنه ، ضعف در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت بود؛ چرا که گذشته از افزایش خارج از عرف و قاعده قیمت دارو که با افزایش نرخ تورم   داشت، ایجاد نایاب شدن و رونق گرفتن بازار سیاه دارو از مهمترین معضلاتی بود که مردم را آزرده خاطر کرد.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در نهایت این واقعیت مسلم و مسجل شد که سازمان غذا و دارو نیازمند مدیری توانمند است که بتواند در زمان وقوع بحرانی هایی چون کرونا، سیل، زلزله و.. کمبودها را جبران و زیاده خواهی ها را مهار کند. به واسطه اهمیت .موضوع در این رابطه نظر دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم  قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ویژگی های انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو جویا شدیم که اظهارات وی در ادامه خواهد آمد.

***

,

در نهایت این واقعیت مسلم و مسجل شد که سازمان غذا و دارو نیازمند مدیری توانمند است که بتواند در زمان وقوع بحرانی هایی چون کرونا، سیل، زلزله و.. کمبودها را جبران و زیاده خواهی ها را مهار کند. به واسطه اهمیت .موضوع در این رابطه نظر دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم  قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ویژگی های انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو جویا شدیم که اظهارات وی در ادامه خواهد آمد.

,

***

, ***, ***,

دکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با شاخص های انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه تولیگیری بهداشت و درمان کشور، در حوزه سلامت غا و تامین دارو و تجهیزات پزشکی، سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از مهمترین معاونت های وزارت بهداشت و درمان در حوزه های امنیت غذایی و تایید صدور مجوزهای بهداشتی برای تامین غذای سالم ، تامین دارو و تجهیزات پزشکی و ارزیابی فنی و کیفی آنها نقش با اهمیتی در جامعه دارد.

, دکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر فاطمه محمد بیگی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: از طرفی وجود مافیاهای بزرگ قدرت و ثروت در عرصه دارو که متاسفانه بجای اندیشیدن به منافع مردم به فکر منافع مالی شخصی و گروهی خود با سوءاستفاده از فضای بیماری ها و کرونا در کشور هستند، کار معاونت و سازمان غذا و دارو را بیش از پیش سخت کرده اند.

,

 

,

محمد بیگی به یکی دیگر از ماموریت های حساس این معاونت اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا مقابله سریع با این بیماری یکی دیگر از ماموریت های دشوار سازمان غذا و دارو است که کاهش میزان کرونا و عوارض ناشی از این بیماری ارتباط مستقیمی به عملکرد این معاونت دارد.

,

 

,

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به مشکلات دارویی گفت: مسئله کمبود سرم و برخی از داورها و سو مدیریت های مرتبط در چند وقت اخیر بخاطر موج های سهمگین کرونا به وجود آمد .به طوری که تقاضای مصرف آنها به بیش از 10 تا 12 برابر خود افزایش یافت؛ گرچه داروهای مربوط به درمان کرونا نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان دچار کمبود شد.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: با توجه به آنچه گفته شد، نحوه مدیریت بحران در سازمان غذا و دارو و تامین نیازهای استراتژیک دارویی کشور در موقعیت عود بیماری کرونا و حواشی آن مانند تامین دارو و واکسن خارجی و حمایت ویزه از تولید دارو و واکسن داخلی نیاز به انتخاب مدیری خلاق، توانمند، جهادی، متخصص و متعهد و تازه نفس را گوشزد می کند که باید در انتحاب چنین مسئولی نهایت دقت به عمل بیاید.

,

 

,

محمد بیگی با تصریح بر حساسیت هایی که متولیان بهداشت کشور باید برای تعیین رئیس سازمان غذا و دارو اعمال کنند، گفت: البته من در اینجا از زحمات جناب «دکتر شانه‌ساز» و همکارانشان تشکر می‌کنم که زحمات زیادی در طول این مدت کشیدند و تلاش‌های شبانه روزی داشتند؛ اما با این وجود نقایصی در حوزه سازمان غذا و دارو وجود دارد که قابل اغماض و چشم پوشی نیست؛ ما معتقدیم که شاخص های انتخاب معاونت غذا و دارو در وزارت بهداشت باید با دقت طراحی و بررسی شود و کسی برای این مسئولیت انتخاب شود که با کمک و همفکری دیگر افراد و ارگان ها شرایط سخت و بحرانی این روزها در دواران کرونا که منجر به از بین رفتن بسیاری از هم وطنان شده، ، را مدیریت کند.

,

 

,

, ,

 

,

متخصص طب سنتی با اشاره به مهمترین فاکتور در انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: اما در این میان موضوع «تعارض منافع» به عنوان یکی از اساسی ترین شاخصه های انتخاب معاونت غذا و دارو باید مد نظر قرار بگیرد؛ چرا که تعارض منافع در سازمان غذا و دارو میتواند باعث انحراف از تصمیم گیری های درست شود . بالاخره کسانی قبل از این در زمینه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و اجرا حوزه دارو و تجهیزات مسئولیت داشته اند که برخی از آنها هم نوعاً در مشاغل  حوزه تولید دارو مشغول به کار بوده اند و این فاکتور تعارض منافع را تحت الشعاع قرار می دهد.

,

 

,

وی اضافه کرد: با این وجود فاکتور تعارض منافع در انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو باید خیلی جدی گرفته شود و استفاده از متخصصین متعهد در انتخاب رئیس این حوزه دارای اهمیت بسزایی است که نباید مغفول واقع شود و در کنار آن حفظ منافع مردم و رعایت آئین نامه های مربوطه و مدیر با کارآمدی بالا و دارای برنامه شفافیت در انتخاب فرد اصلح برای این حوزه اهمیت دارد. مدیر این سازمان باید با اجرای کامل سلامت الکترونیک و شفاف کردن سامانه ها و داده های دارویی و واردات و صادرات به جنگ تعارص منافع و شیادان و معامله گران سلامتی مردم برود.

,

 

,

, ,

 

,

نماینده مردم قزوین در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: در واقع همه مسئولان باید قول و تعهد بدهند که منافع مردم را در هر شرایطی به منافع شخصی خود و اطرافیان شان ترجیح دهند.

,

انتهای پیام/   

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه