اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد؛

برداشت ۶۷۴۰ تن پسته از باغات شهرستان نیشابور

برداشت ۶۷۴۰ تن پسته از باغات شهرستان نیشابور
فرهمند راد خبر داد: برداشت از ۶ هزار و ۶۰ هکتار زمین پسته در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدعلی فرهمندراد، مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت پسته از باغات پسته شهرستان نیشابور و زبرخان گفت: از نظر ارزش اقتصادی، پسته به‌عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات باغی و سایر محصولات کشاورزی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با اعلام این خبر که برداشت پسته از شهریور آغاز شده است و تا اواخر مهرماه در استان ادامه دارد افزود: سطح باغات پسته در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان که ۶۶ درصد در شهرستان نیشابور و ۳۴ درصد در شهرستان زبرخان است، مقدار ۶ هزار و ۶۰ هکتار است که چهار هزار و ۸۱۵ هکتار از سطح یاد شده بارور و هزار و ۲۴۵ هکتار آن غیر بارور است که تولیدی بالغ بر ۶ هزار و ۷۴۰ تن پسته از سطح باغات این دو شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

, .,

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف نیشابور برای تولید پسته و به علت کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی ‌آورده‌اند.

, .,

فرهمندراد اظهار داشت: ارقام کشت‌شده در شهرستان شامل کله قوچی، فندقی، احمد آقایی، اکبری و بادامی سفید است.

, .,

وی متوسط عملکرد پسته خشک در شهرستان را هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام نمود و یادآور شد که افت عملکرد باغات، ناشی از تأثیر سرمای دیررس بهاره هست.

, .,

فرهمندراد درآمد حاصل از این مقدار تولید برای باغداران را بالغ بر ۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد افزود: تعداد هشت واحد صنعتی ترمینال ضبط پسته در شهرستان وجود دارد که ضمن اشتغال‌زایی تأمین‌کننده فرآوری پسته تولیدی شهرستان هستند.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه