اخبار داغ

فاطمی امین مطرح کرد؛

ماجرای درخواست سیمانی از قبل از گرفتن رأی اعتماد وزیر/ الزام صنایع به برآورد مخاطرات ۳ ماهه

ماجرای درخواست سیمانی از قبل از گرفتن رأی اعتماد وزیر/ الزام صنایع به برآورد مخاطرات ۳ ماهه
وزیر صنعت، معدن و تجارت از الزام صنایع به برآورد مخاطرات 3 ماهه خبر داد و گفت: این وزارتخانه به‌دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه استفاده از مشورت بخش خصوصی در اولویت‌گذاری‌ها و قاعده‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا فاطمی‌امین امروز در نشستی با فعالان صنعت سیمان به‌ بررسی دغدغه تولیدکنندگان این بخش پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این جلسه تولیدکنندگان سیمان از بلاتکلیفی خود در سوخت کارخانجات صحبت‌هایی را مطرح کردند و از وزیر صنعت خواستند فکری به حال سوخت کارخانجات در فصل زمستان کند تا مانند قطعی برق واحدهای تولیدی را با چالش جدی روبه‌رو نسازد.
,
 
,
به‌اعتقاد تولیدکنندگان هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است و قطعی برق ده‌ها میلیارد تومان به کارخانجات سیمان خسارت وارد کرده است اما هیچ کس پاسخی برای جبران خسارت تولیدکنندگان مطرح نمی‌کند.
,
 
,
در ادامه این نشست وزیر صنعت اعلام کرد: رویکرد ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همه رشته فعالیت‌ها این است که به یک برنامه مشترک بین این وزارتخانه و فعالان اقتصادی برسیم، البته برنامه‌های تدوین‌شده را باید با ذی‌نفعان نیز به اشتراک بگذاریم.
,
 
,
وزیر صمت با بیان اینکه "برای حمایت از بخش خصوصی باید ۴ اقدام را انجام دهیم" گفت: اولویت‌گذاری به‌عنوان اقدام نخست باید در دستور کار دولت قرار گیرد، به این معنا که در مورد منابع و فرصت‌ها باید اولویت‌هایی را تعیین کنیم، به‌عنوان مثال در حوزه فولاد و خودرو باید میزان تیراژ تولید را تعیین کنیم و یا در حوزه صادرات، صادرات به کشورهای همسایه در اولویت قرار گیرد.
,
 
,
فاطمی امین گفت: اقدام دوم، تدوین قاعده‌ها است که این قاعده‌ها در حوزه مالیات و قیمت است که باید با بهبود این بخش‌ها بستر حرکت بخش خصوصی، غیردولتی و کسب‌وکارها به‌سمت توسعه را فراهم کنیم.
,
 
,
وزیر صنعت با ابراز اینکه "در هفته جاری قیمت سیمان به وضعیت تعادلی رسید و از فعالان این صنعت تقدیر می‌کنم که با همکاری خود این مهم را رقم زدند"، تصریح کرد:
,
 
,
این وزارتخانه به‌دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه استفاده از مشورت بخش خصوصی در اولویت‌گذاری‌ها و قاعده‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.
,
 
,
وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه "مخالف تصمیم‌های خلق‌الساعه هستم"، افزود: بگذارید موضوعی را مطرح کنم صبح روز رأی اعتماد من در مجلس برخی به من فشار آوردند که صادرات سیمان را ممنوع کنم من در پاسخ گفتم "هنوز مشخص نیست وزیر می‌شوم البته با این موضوع هم به‌شدت مخالفم زیرا به‌نظرم تصمیم‌های خلق‌الساعه اصلاً نتایج مثبتی نخواهد داشت و بیشتر به صنایع آسیب وارد می‌کند".
,
 
,
فاطمی امین با اظهار اینکه "ما در بخش سیمان بگیر و ببند انجام ندادیم"، گفت: قطعاً برنامه وزارت صنعت حمایت از تولیدکنندگان است و در بخش حمل‌ونقل هم برنامه‌هایی داریم تا حمل کالا با سهولت انجام شود.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حوزه قطعی برق هم در تلاشیم با تنظیم سندهایی فضا را برای فراهم کردن برق مورد نیاز صنایع ایجاد کنیم.
,
 
,
وی با اعلام اینکه از اول شهریورماه به تمام همکاران خود در بخش صنایع و مسئولان گفته‌اند تا چالش‌های ۳ ماه پیشِ‌روی خود را بگویند تا راهکارهای لازم برای حل آنها فراهم شود، گفت: عرضه کالا برای تولیدکنندگان سیمان بسیار مؤثر است و حتی در شرایط مازاد تولید به‌جای آنکه سودها به جیب دلالان برسد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه