اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

واکسیناسیون و کاهش ۶۰درصدی فوتی‌های پیک پنجم در یزد/بیش از ۹۹درصد فوتی‌های یزد واکسن نزده بودند

واکسیناسیون و کاهش ۶۰درصدی فوتی‌های پیک پنجم در یزد/بیش از ۹۹درصد فوتی‌های یزد واکسن نزده بودند
سلمانی گفت: فوتی های استان یزد در موج سوم به هزار و ۲۰ نفر رسید و این حالی است که این آمار در موج پنجم علیرغم شیوع واریانت دلتا قریب ۶۰ درصد کاهش داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه در موج پنجم مداخله واکسیناسیون تمام شخصه های شیوع بیماری کووید ۱۹ را بهبود بخشید اظهار کرد: موج پنجم شیوع کرونا در شاخصه ابتلا با موج سوم در سال گذشته قابل مقایسه است اما در شاخصه فوتی خیر چراکه واکسیناسیون در میزان این شاخصه بسیار اثرگذار بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,


سلمانی افزود: در موج سوم میزان ابتلا در استان ۵ هزار و ۲۰۳ نفر بود و در موج پنجم به ۴هزار و ۸۶۴ نفر رسید که تقریبا با هم برابری می کنند ولی علیرغم اینکه تغییری در تعداد بستری ها هم ایجاد نشد ولی میزان فوت به شدت کاهش پیدا کرد.

***کاهش ۶۰درصدی فوتی های پیک پنجم به دلیل واکسیناسیون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: فوتی های استان یزد در موج  سوم به هزار و ۲۰ نفر رسید و این حالی است که این آمار در موج پنجم علیرغم شیوع واریانت دلتا قریب ۶۰ درصد کاهش داشت و به ۴۳۶ نفر فوتی رسید و این دلیلی ندارد جز اینکه واکسیناسیون گسترده در کشور اغاز شد.

وی اذعان کرد: در موج سوم به ازای هر یکصد نفر بیماری بستری جدید ۸.۷ فوت می کردند اما این میزان در موج پنجم با توجه به واکسیناسیون به ۲.۷ کاهش یافت و به عبارتی امار فوتی ها در موج پنجم یک سوم موج سوم شد.

***بیش از ۹۹ درصد فوتی های پیک پنجم واکسن نزده بودند

سلمانی خاطرنشان کرد: در موج پنجم تنها ۰.۳ درصد افراد فوت شده واکسن را دریافت کرده بودند که البته دلیل فوتشان هم به دلیل کهولت سن زیاد و بیماری های زمینه بود به عبارتی بیش از ۹۹ درصد فوتی های موج پنجم شیوع کرونا واکسن نزده بودند.

***بیشتر چالش نزدن واکسن در میانسالان است

وی افزود: هم استانی های عزیز دقت داشته باشند زمانی بدن به حداکثر ایمنی می رسد که دز دوم دریافت کرده باشد و چهار تا شش هفته از دز دوم گذشته باشد و دز اول به تنها ایمنی لازم را ایجاد نمی کند.

سلمانی روند واکسیناسیون را در استان یزد خوب ارزیابی کرد و گفت: در برخی شهرستان استقبال بسیار خوب بوده و در برخی دیگر نه اما بطور کلی در واکسیناسیون افراد مسن و جوان مشکلی وجود ندارد و چالشی که الان به وجود اوده در افراد میانسال است در صورتی که میانسالان مهم ترین گروه در معرض بدحالی و فوت هستند.

***مردم خود را درگیر اطلاعات کذب و اشتباه فضای مجازی نکنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه عده ای بر خلاف موج استقبال مردم از واکسیناسیون حرکت می کنند تصریح کرد: مردم به هیچ وجه به ادعای کذب فضای مجازی اعتنا نکنند و خود را گرفتار اطلاعات غلط و غیرکارشناسی نکنند چرا که با اماری که وجود دارد و تجربه جهانی نشان داده هیچ شک و شبه ای در خصوص اینکه بهترین راه و کم هزینه ترین راه برای مقابله با ویروس کرونا واکسیناسیون عمومی است وجود ندارد.

سلمانی در پایان تاکید کرد: همه افرادی که در حال حاضر در ای سی یو ها بستری هستند واکسن دریافت نکردند و این یک واقعیت است که کسی واکسن نزدن خودش را تهدید به مرگ کرده است.

انتهای پیام/

,
,
,
, ***کاهش ۶۰درصدی فوتی های پیک پنجم به دلیل واکسیناسیون, ***کاهش ۶۰درصدی فوتی های پیک پنجم به دلیل واکسیناسیون,
,
,
,
,
,
, ***بیش از ۹۹ درصد فوتی های پیک پنجم واکسن نزده بودند, ***بیش از ۹۹ درصد فوتی های پیک پنجم واکسن نزده بودند,
,
,
,
, ***بیشتر چالش نزدن واکسن در میانسالان است, ***بیشتر چالش نزدن واکسن در میانسالان است,
,
,
,
,
,
, ***مردم خود را درگیر اطلاعات کذب و اشتباه فضای مجازی نکنند, ***مردم خود را درگیر اطلاعات کذب و اشتباه فضای مجازی نکنند,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه