اخبار داغ

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

شروع سال تحصیلی جدید اقتضایی است/امکان بازگشایی حضوری در مناطق کم جمعیت

شروع سال تحصیلی جدید اقتضایی است/امکان بازگشایی حضوری در مناطق کم جمعیت
حسین رشیدی گفت: شروع سال تحصیلی جدید مجازی است، اما آموزش و پرورش استان سمنان در صدد است با رعایت پروتکل های بهداشتی در بعضی مناطق کم جمعیت آموزش حضوری را نیز از مهرماه آغاز کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت نحوه شروع سال تحصیلی جدید را مجازی دانست و گفت: آموزش و پرورش استان سمنان در صدد است با رعایت پروتکل های بهداشتی در بعضی مناطق کم جمعیت آموزش حضوری را نیز از مهرماه آغاز کند.

وی در ادامه افزود: براساس مجوزهای ستاد مقابله با کرونا مناطقی که تراکمی دانش آموزی آنها کمتراز  ۱۵ نفر است، مانند هنرستان ها و مناطق روستایی و عشایری و یا مدارس غیر انتفایی کم جمعیت باز گشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی از مهرماه انجام می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: به طور کلی اقتضای آموزش و پرورش در مورد نحوه بازگشایی به صورت تدریجی است، یعنی از مدارس کم جمعیت آغاز  و پس از حصول اطمینان از رعایت الزامات بهداشتی  از ابتدای آبان ماه در کلاس های متراکم براساس گروه های ۱۰الی ۱۵ نفره به صورت حضوری آغاز می شود.

رشیدی با بیان اینکه شرط اولیه بازگشایی مدارس یعنی واکسیناسیون معلمان تا پایان شهریور ماه انجام می گیرد،افزود: واکسیناسیون معلمان در ۱۰ مرکز در سراسر استان در حال انجام است و تاکنون ۹۰درصد معلمین دوز اول را دریافت کردند و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه بیش از ۹۰درصد فرهنگیان دوز دوم را نیز دریافت کنند.

وی همچنین از تلاش برای واکسیناسیون تمام گروه های که به نوعی با دانش آموزان در ارتباط هستند خبرداد و گفت: تمامی خدمت گزاران و  رانندگان سرویس های مدارس و اولیا و دانش آموزانی که دارای بیماری زمینه ای هستند نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام شده که تاپایان مهرماه انجام گیرد.

معاون آموزش متوسطه  با اطمینان خاطر به اولیای دانش آموزان از فراهم شدن کلیه ملزومات لازم برای بازگشایی مدارس، عنوان کرد: براساس برآوردهای آماری بیش از ۸۰ درصد خانواده ها تمایل به آموزش حضوری دارند وقطعا تا پایان مهرماه بیش از ۶۰ردصد جامعه واکسینه می شوند و در این خصوص جای هیچ نگرانی باقی نمی ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه