اخبار داغ

تصمیمات عجیب سازمان بنادر کشور برای گلستان؛

قرارداد ترکمنچای همچنان در انتظار رسیدگی مسوولان گلستان/ ماهی گیری منابع طبیعی از آب گل آلود

قرارداد ترکمنچای همچنان در انتظار رسیدگی مسوولان گلستان/ ماهی گیری منابع طبیعی از آب گل آلود
ایری با اشاره به اینکه سازمان بازرسی به این مسائل ورود پیدا کرده و گزارشی تهیه کرده، عنوان کرد: این واگذاری ها از قرارداد ترکمن چای نیز بدتر است و انتظار داریم که دادگستری استان گلستان به این مسله ورود پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، در روزهای اخیر بحث واگذاری غیر کارشناسی و رانت های استفاده شده در سازمان بنادر و کشتیرانی کشور سر و صدای بسیاری را به پا کرده تا جایی که برخی از نمایندگان در صحن علنی مجلس طرح تحقیق و تفحص از این سازمان مهم و کلیدی را درخواست کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

گلستان نیز با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که دارد به اذعان کارشناسان با داشتن بنادر تجاری و تفریحی می تواند ظرفیت های اقتصاد دریایی خوبی را برای منطقه و توسعه خود ایجاد کند که در این حوزه هم مانند بخش های دیگر کمیت مدیریت بنادر لنگ می زند.

,

یکی از وعده های اصلی و خواسته های مهم نماینده غرب گلستان از روزهای ابتدایی اعتماد مردم غرب به عبدالجلال ایری بحث تعیین تکلیف قراردادهای فیرکارشناسی و سراسر ضرر برای استان گلستان بود.

,

قراردادهایی بلندمدت که تمام امتیازات را از استان گلستان سلب می کرد و برابر با اهلیتی که پیمانکاران آن نداشتند مشخص نیست چرا چنین قراردادهایی با چنین کیفیت هایی برای بنادر گلستان بسته شد از واگذاری ۵۰ ساله بندرگز تا واگذاری اسکله بندرترکمن برای ۴۰ سال که با گذشت سال ها از این قرارداد هنوز یک روز هم از این از مدت زمان آن نگذشته و پیمانکار همچنان بهره چند ده میلیونی خود را در ماه از این قرارداد می برد.

,

ورود سازمان بازرسی به قراردادهای شائبه دار

,

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: اگر بخواهیم پاسخگوی مشکلات استان باشیم باید از تمام ظرفیت های گلستان استفاده کنیم اما با کوچکترین مشکلات سرمایه گذاری و یا قضایی گاهی مانع از استفاده از ظرفیت ها می شویم.

,

نماینده غرب گلستان یکی از مشکلات استان را موانع استفاده از ظرفیت گردشگری دانست و اذعان کرد: نتوانستیم از سواحل استان گلستان به درستی استفاده کنیم، بندرگز مشکلاتی دارد که باید به شکل قضایی حل شود و این بنادر برای ۵۰ سال به شرکت عمانی واگذار شده است که جز حصار کشی کار دیگری انجام نداده است.

وی افزود: سازمان بنادر این اراضی را به سازمان همیاری ها و شهرداری واگذار کرده و در دوره های گذشته این اراضی به شرکت عمانی واگذار کرده است ولی در روند اجرای پروژه هیچ اتفاقی نیفتاده است.

,
,
,


 

, ,
,

ایری یاداورشد: واگذاری ۱۴۰ هکتار دیگر اراضی ساحلی در سنوات گذشته به یکی دیگر از شرکت ها نیز اتفاق افتاده و همچنین در بندرترکمن نیز ۱۵ هکتار از سواحل به فردی برای ۴۵ سال واگذار شده و به ازای آن سالانه تنها یک میلیون تومان به شهرداری پرداخت شود.

نماینده غرب گلستان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی به این مسائل ورود پیدا کرده و گزارشی تهیه کرده، عنوان کرد: این واگذاری ها از قرارداد ترکمن چای نیز بدتر است و انتظار داریم که دادگستری استان گلستان به این مسله ورود پیدا کنند.

وی متذکرشد: اهالی روستای چاپاقلی و خزئینی به دلیل سیل جابه جا شده است و منابع طبیعی این مناطق را به نام خود سند زده که این اسناد باید اصلاح شود، برخی از دوستان فراتر از اختیارات خود عمل می کنم و باید به این مسئله توجه بیشتری شود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه