اخبار داغ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبرداد:

رئیس بنیاد مستضعفان و کمیته امداد کشور به شهرستان گرمی سفر می کنند

رئیس بنیاد مستضعفان و کمیته امداد کشور به شهرستان گرمی سفر می کنند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از از سفر رئیس بنیاد مستضعفان و کمیته امداد کشور به شهرستان گرمی خبرداد و گفت: این سفر در راستای محرومیت زدایی این شهرستان انجام می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم گرمی در مجلس در گفتگو با سبلان ما، از سفر  رئیس بنیاد مستضعفان و کمیته امداد کشور به شهرستان گرمی خبرداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی گفت: پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور و  بختیاری رئیس کمیته امداد کشور به همراه علی نیکزاد نائب رئیس اول مجلس، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور و معاون وزیر نیرو و استاندار اردبیل روز پنچشنبه با حضور در شهرستان گرمی، انگوت و موران در جریان محرومیت های این مناطق قرار خواهند گرفت.

,

نماینده مردم گرمی در مجلس در ادامه سخنان خود به محرومیت ها و کارهای انجام گرفته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در 18 ماه گذشته طی رایزنی های انجام گرفته با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  و حضور بنیاد علوی در شهرستان گرمی فعالیت های خوبی در زمینه محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت این منطقه محروم انجام گرفته است که امیدواریم برکات این سفر موجب پیشرفت سریع و آبادانی شهرستان گرمی که یکی از محروم ترین مناطق کشور است  و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سفر تاریخی خود به این شهرستان به آن اشاره کرده است شود.

,

شهرستان گرمی با مساحت۱۷۲۵٫۲  کیلومتر مربع معادل بیست درصد مساحت کل مغان و ۶/۹ درصد مساحت  استان  دارای ظزفیت های متنوع کشاورزی، صنعتی و گردشگری است.

,

تاریخ شهر و شهرستان گرمی با تاریخ منطقه مغان و آبادی‌هایی نظیر برزند، باجروان و بذ در هم آمیخته‌است. متأسفانه اغلب آثار تاریخی موجود شهرستان به درستی حفاظت نشده و در نتیجه تخریب یا از کشور قاچاق شده‌اند. بخشی اندکی از آثار تاریخی کشف شده از این شهرستان در موزه کاشان  نگهداری می‌شوند وبخش اندک ولی حائز اهمیتی از آثار مکشوفه نیز در موزه کپنهاگ دانمارک است.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه