اخبار داغ

استاد دانشگاه مطرح کرد؛

فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان موجب احیای امید در جامعه می‌ شود/ تربیت دانشجوی کارآفرین؛ مهمترین رسالت دانشگاه های نسل سوم

فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان موجب احیای امید در جامعه می‌ شود/ تربیت دانشجوی کارآفرین؛ مهمترین رسالت دانشگاه های نسل سوم
علی مرادی با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم باید بیشتر به سمت تربیت نیروهای کارآفرین حرکت کنند، گفت: دانشگاه ها باید دانشجویی را تربیت کنند که پس از فارغ التحصیلی برای خود کسب و کاری را راه اندازی کند و مستقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  استاد دانشگاه آزاد کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امید مهم ترین عنصر انگیزشی برای پیشرفت هر جامعه و فرد است. از این رو، وجود این روحیه در جوانان که کارآمدترین قشر جامعه هستند، ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی مرادی ادامه داد: باید توجه داشت که روحیات جوان به گونه ای است که اثرپذیری زیادی از محیط دارد. به همین جهت به راحتی می توان روحیه امید یا نا امیدی را به جوانان تزریق کرد.
,
 
,
وی افزود: بی توجهی به اهمیت امید و آثار مهم آن و همچنین عدم توجه به تاثیر پذیری بالای جوانان موجب شده که بسیاری از مسئولین به این عنصر مهم توجه لازم را نداشته باشند و زمینه برای تزریق نا امیدی از سوی دشمن فراهم گردد.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان موجب احیای امید در جامعه می‌شود.
,
 
,
مرادی گفت: امروز جوانان بسیاری پس از فارغ التحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری بیکار هستند و دغدغه اشتغال دارند.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به این ‌که بیکاری زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اقتصادی،‌ اجتماعی و غیره است باید تلاش شود با مهارت‌آموزی از طریق مراکز فنی‌حرفه‌ای زمینه اشتغال جوانان در جامعه فراهم گردد.
,
 
,
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه های نسل سوم باید بیشتر به سمت تربیت نیروهای کارآفرین حرکت کنند، گفت: دانشگاه ها باید دانشجویی را تربیت کنند که پس از فارغ التحصیلی برای خود کسب و کاری را راه اندازی کند و مستقل شود.
,
 
,
مرادی بیان کرد: دانشگاه های علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی گام های موثری را در این زمینه برداشته اند ولی نیازمند این هستیم که تمامی دانشگاه ها به این سمت حرکت کنند.
,
 
,
وی افزود:اکنون ما در یک میدان جنگ اقتصادی به ‌مراتب سخت‌تر قرارگرفته‌ایم، شرایط جامعه از نظر امکانات و تسهیلات اجتماعی و شهروندی در سطح بهتری قرار دارد، ولی شاهد افول امیدواری در مردم به‌ویژه جوانان هستیم. این نا امیدی حاکی از عوامل بسیاری است که مشکلات اقتصادی سهم بالایی در افزایش آن دارد.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: با رونق اقتصاد به وسیله کارآفرینی می توان تا حدودی بخشی از مشکلات اقتصادی جوانان را برطرف کرد؛ تربیت دانشجوی کارآفرین وظیفه دانشگاه های امروز است.
,
 
,
مرادی ادامه داد: دولت و مسئولین نیز از جوانان که محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، حمایت کنند و از ایده و طرح های جوانان استقبال کنند زیرا نیروی جوان هر کشور موتور توسعه و پیشران آن کشور است.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: "تلاش، همت و امید که بود، حتماً پیشروندگی هست"؛  در صورت نبود این سه عامل به یقین هیچ پیشرفتی نه تنها در بین جوانان، بلکه در بین تمام افراد جامعه از کوچک و بزرگ حاصل نخواهد شد و اصلی ترین عامل در این سه مورد، امید است چون اگر دو مورد قبلی نباشد ولی امید باشد می توان آن ها را به دست آورد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه