اخبار داغ

رورهای تلخ کرونایی درایران همچنان ادامه دارد ؛

پرسه کرونا در دورهمی ها/ وقتی ویروس منحوس همچنان در کشور جولان می دهد

پرسه کرونا در دورهمی ها/ وقتی ویروس منحوس همچنان در کشور جولان می دهد
نشست های دورهمی در روزهای کرونایی مامن امنی است برای جولان کرونا و مبتلانمودن تعداد زیادی از شهروندان که می توان بایک مدیریت منطقی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا جلوگیری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، از اواخر سال گذشته کشور میزبان مهمانی ناخوانده است که نه تنها در این استان  بلکه در تمام کشور و جهان مختصات زندگی اجتماعی را متحول کرد و تمامی حوزه ها از جمله بخش اقتصادی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

از آنجا که ویروس کشنده کرونا از راه تنفس و تجمع قابلیت سرایت و انتقال دارد، تقریبا هرگونه تجمعی و دورهمی را خطرناک کرد و در این میان برگزاری مراسم شادی، عزا و همچنین دورهمی های خانوادگی از سوی جامعه پزشکی ممنوع شد؛البته این ممنوعیت از همان ابتدا نیز جنبه هشداری و نصیحت داشت تا اینکه ضمانت اجرایی و جریمه ای برای آن باشد. 

,

ستاد مقابله با ویروس کرونا در نخستین اقدام برگزاری هرگونه تجمع صنفی را ممنوع کرد و سپس فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی تعطیل شد. علاوه بر این در ماه های ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی ، عقد و همچنین عزاداری لغو شد تا شاهد خانه نشینی عمومی مردم باشیم.

,

اما با طولانی شدن شیوع ویروس کرونا و با وجود پشت سر گذاشتن چندین  پیک پر تعداد شیوع، رفته رفته شاهد از سرگیری برخی جشن ها به خصوص مراسم عروسی در شهرها و روستاهای ایلام هستیمکه درباغات و اماکن شخصی برگزار می شوند.

,

ممنوعیت بازگشایی تالارها و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج تا اطلاع ثانوی

, ممنوعیت بازگشایی تالارها و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج تا اطلاع ثانوی, ممنوعیت بازگشایی تالارها و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج تا اطلاع ثانوی,

 به اطلاع همشهریان عزیز می رساند، براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا ، به منظور کنترل چرخه ی انتقال ویروس کرونا و پیشگیری از موج جدید بیماری در شهرستان:

,

ممنوعیت کامل برگزاری هرگونه تجمع مراسم مربوط به ازدواج از جمله عقد و عروسی در تالارها و همچنین ممنوعیت کامل مراسم ترحیم در اماکن عمومی و منازل اعلام می‌شود.

,

دفاتر عقد و ازدواج مجاز به فعالیت به شرط حضور حداقل ۱۰ نفر، جهت ثبت ازدواج در محضر بوده، هرگونه پذیرایی و وسایل پذیرایی نیز ممنوع و استفاده از ماسک الزامی می‌باشد.

,

همچنین برگزاری هرگونه تجمع در سطح شهرستان ممنوع و به منزله نقض قانون بوده و پیگرد قانونی به دنبال دارد.

,

ستاد پیشگیری از ویروس کرونا ، ضمن درخواست از همشهریان عزیز در خصوص رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی، اعلام می دارد که کلیه ی محدودیت های اعمال شده به منظور حفظ سلامت همشهریان عزیز می باشد.

,

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام 

, افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام , افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام ,

محمد کریمیان "رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه همچنان میزان شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ایلام سیر صعودی دارد.

,

وی اظهار کرد: با وجود انجام واکسناسیون اما همچنان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کم است که نیاز است مردم در این خصوص پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: برای مهار کرونا به همکاری عموم مردم همگام با مسئولین نیاز است تا به نقطه ای برسیم که میزان مبتلایان کاهش پیدا کند.

,

کریمیان عنوان کرد: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در ایلام  تا این لحظه یک هزار و ۲۷ نفر است.

,

, ,

جای خالی نظارت دقیق و محدودیت‌های کرونایی

, جای خالی نظارت دقیق و محدودیت‌های کرونایی, جای خالی نظارت دقیق و محدودیت‌های کرونایی,

نگاهی به پروتکل های بهداشتی و محدودیت های عمومی خواهید دید که یا اغلب این پروتکل ها ضمانت اجرایی ندارند و یا اینکه مربوط به حوزه های عمومی و قابل دسترس هستند که البته بیشتر ناشی از دسترسی آسان و نظارت راحت تر بر این موارد است. علاوه بر این اغلب دستورالعمل های بهداشتی شامل حوزه اصناف می شود که عینی بوده و به آسانی امکان جریمه و مجازات دارند. 

,

اما در حوزه های اجتماعی حداقل اثری از محدودیت های کرونایی هدفمند، سختگیرانه و همچنین نظارت دقیق شاهد نیستیم که در مورد برگزاری جشنهای خانگی کاملاً این مسئله قابل لمس است.

,

امیدواریم که مسئولان در این راستا اقدام خوبی را انجام دهند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان نباشیم.

,

کرونا را شوخی گرفتم

, کرونا را شوخی گرفتم, کرونا را شوخی گرفتم,

اسماعیلی ازشهروندان ایلامی   است که در یک دورهمی ‌به کرونا مبتلا شد، بستری شدن در آی‌سی‌یو و از دست دادن یکی از اقوام نزدیک  در اثر ابتلا به کرونا و مبتلا شدن چند عضو خانواده به کرونا نتیجه تلخ دورهمی آنها است.

,

وی ادامه داد: براساس قرار همیشه که آخر هفته در منزل پدر ومادرم دور هم جمع می شدیم، این بار هم دور هم جمع شدیم اما غافل از آنکه کرونا در کمین ماست.

,

این جوان اذعان می کند: همه آن ساعت‌های شاد و خوشی که داشتیم با این بیماری از بین رفت و به نظرم چند ساعت خوش بودن به این همه گرفتاری و از دست دادن پدر نمی ارزد.

,

وی با بیان اینکه کوچک‌تر از آن هستم که به مردم توصیه کنم گفت: خواهشمندم برای چند ساعت دورهم بودن زندگی خود و خانواده شان را به خطر نیندازند.

,

اسماعیلی با تاکید بر اینکه دید و بازدیدها را بصورت مجازی برگزار کنیم، افزود: دورهمی ها را تعطیل کنیم؛ چراکه ممکن است فردی ناقل خاموش بوده و خود وی از ابتلای خود به ویروس کرونا مطلع نباشد و در نتیجه امکان انتقال ویروس از او به دیگران وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه