اخبار داغ

اما و اگرها در آغاز سال تحصیلی جدید؛

سایه پیامدهای کرونا بر سر نظام آموزشی مدارس/ دلنگرانی خانواده‌ها از آغاز سال تحصیلی جدید

سایه پیامدهای کرونا بر سر نظام آموزشی مدارس/ دلنگرانی خانواده‌ها از آغاز سال تحصیلی جدید
سایه پیامدهای کرونا بر سر نظام آموزشی مدارس باعث دلنگرانی های زیادی شده و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان می گویند روند بازگشایی مدارس تدریجی و براساس نظر ستاد ملی کرونا خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون گروه های سنی، فرهنگیان، دانش آموزان و دانشجویان نغمه‌هایی برای شروع سال تحصیلی با برگزاری کلاس های درسی به صورت حضوری به گوش می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

برخی شروع سال تحصیلی را به صورت حضوری به معنای مهار کرونا تعبیر می کنند و برخی نیز بیم آن را دارند که آتش شور و هیجان دانش آموزان باعث شعله ور شدن مجدد کرونا شود.

,

برخی کارشناسان نیز معتقد هستند که باید نظام آموزشی با توجه به اپیدمی کرونا بازنویسی شود و همه این مسائل باعث شده که خانواده ها از شروع سال تحصیلی به شیوع حضوری بیش از گذشته هراس داشته باشند.

,

از سویی دیگر کرونا باعث شده که بسیاری از دانش آموزان از نظر برخوردهای اجتماعی منزوی شوند، هنوز کسی نمی داند که پیامدهای کرونا از نظر روانی در زمان برگزاری کلاس های حضوری چه اثری خواهد داشت.

,

کرونا نه تنها بر دانش آموزان بلکه بر فرهنگیان نیز اثرگذار بوده و قطعا در کنار مسائل آموزشی باید آموزش و پرورش به مسائل روانکاوی در بین دانش آموزان و فرهنگیان بپردازد.

,

استفاده از کتاب های مشترک و قرض گرفتن خودکار و مداد و پاک کن و ناقل بودن دانش آموزان به کرونا همه این مسائال باعث شده که خانواده ها در سردرگمی شروع سال تحصیلی جدید باشند.

,

البته ناگفته نماند برای بسیاری از نقاط استان مانند روستاهای کم جمعیت شروع سال تحصیلی به صورت حضوری برای نخستین بار نیست و تجربیات لازم در این زمینه را معلمان و والدین کسب کردند که آموزش و پرورش می تواند از این تجربیات در مدارس بزرگتر که برای نخستین بار در اپیدمی کرونا کلاس های حضوری را تجربه می کنند بهره ببرد.

,

البته بنا به تصمیم مسئولان ستاد کرونا و سرپرست آموزش و پرورش شروع سال تحصیلی ممکن است در مدارس کم‌جمعیت در مناطق دوردستی که به بعضی از امکانات دسترسی ندارند، حضوری باشد، اما بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان، مهر را با شاد آغاز می ‌کنند.

,

همچنین برخی از خانواده ها نیز نگران آن هستند که دانش آموزان آنها در سرویس مدارس به کرونا مبتلا شوند.

,

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص بهبود فضای آموزشی و آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی می گوید: از خیران محترم که به آموزش و پرورش برای ساخت فضای جدید کمک کردند تشکر می کنم و  در این چند ساله مدرسه زیادی در استان ساخته شده است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: استان گلستان از استان هایی است که هر ساله بر تعداد دانش آموزان آن افزوده می شود چیزی نزدیک به ۳۷۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته داشتیم  و امسال این تعداد دانش آموزان به ۳۸۵ هزار نفر می رسد که ۱۱ هزار نفر بر تعداد دانش آموزان استان افزوده خواهد شد.

,

گوهری راد تاکید کرد: حدود ۹۰ درصد دانش آموزان برای کتاب درسی ثبت نام کردند و برخی از کتاب ها به مدارس نیز رسیده است.

,

سرانه فضای آموزشی در گلستان کمتر از میانگین کشوری

, سرانه فضای آموزشی در گلستان کمتر از میانگین کشوری,

وی ابراز داشت: سرانه فضای آموزشی در استان گلستان۴.۷ متر مربع است که از سرانه آموزشی میانگین کشوری ۵.۵متر مربع کمتر است و همچنین ۳۰ درصد کلاس هایی درسی ما با وجود تلاش های انجام شده نیاز به مقاوم سازی دارد.

,

این مقام مسئول متذکر شد: براساس تصمیمات ستاد کرونا و وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی را در اول مهر خواهیم داشت و شروع سال تحصیلی به معنی بازگشایی حضوری کلاس های درسی نیست بلکه فرآیند آموزشی را آغاز خواهیم کرد.

,

گوهری راد بیان کرد: در سال تحصیلی جدید با همکاری اولیا و مربیان در تلاش هستیم با یک روند تدریجی زمینه برگزاری کلاس های حضوری را فراهم کنیم و تا به شاخصه های مد نظر ستاد کرونا نرسیم قطعا این اتفاق نخواهد افتاد.

,

وی به روند واکسیناسیون فرهنگیان در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جزو استان های برتر کشور در راستای واکسیناسیون بودیم و ۱۰ مرکز تجمیعی  برای واکسیناسیون فرهنگیان راه اندازی کردیم و ۸۵ درصد فرهنگیان در این مراکز واکسن کرونا را در دز نخست دریافت کردند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ابراز امیدواری کرد که تا آغاز سال تحصیلی جدید همه دانش آموزان واجد شرایط، فرهنگیان، معلمان حق التدریسی، دانش آموزان که در امسال فارغ التحصیل می شوند و نیروهای شرکتی واکسینه شوند و این مهم باعث از بین رفتن دل نگرانی های خانواده ها خواهد شد.

,

وضعیت گلستان از نظر بازماندگی از تحصیل مطلوب نیست

, وضعیت گلستان از نظر بازماندگی از تحصیل مطلوب نیست,

گوهری راد تاکید کرد: متاسفانه وضعیت استان در خصوص بازماندگی از تحصیل مطلوب نیست و این مسئله به برخی مسائل فرهنگی و مشکلات اقتصادی برمی گردد و نخستین شاخص بازماندگی از تحصیل در استان گلستان مسائل اقتصادی به شمار می رود.

,

وی افزود: در برخی از شهرها نیز دانش آموزانی داریم برای کار و اشتغال می روند و اینها باعث می شود که بازمانده از تحصیلی جزو ۱۰ استان برتر کشور داشته باشیم.

,

یاسرلیوانی، مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان نیز از آماده سازی فضاهای تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۱۳ مدرسه جدید در پروژه مهر تحصیلی در امسال تحویل آموزش و پرورش استان گلستان شد.

,

مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان تاکید کرد: ۱۰۹ کلاس درس با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در آغاز سال تحصیلی به بهره برداری رسیده که ۳۰ درصد از این مدارس توسط خیران ساخته شده است.

,

وی می گوید: در بحث سیل در استان گلستان ۲۴ مدرسه تخربی شده بود و توانستیم با همت خیران ۵۰ مدرسه را ایجاد کنیم.
گفتنی است واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته ولی بنا به گفته مسئولان بهداشتی و کارشناسان این حوزه واکسیناسیون پایان ماجرای کرونا نیست و از سویی دیگر افراد کمتر از ۱۰ سال نیز در طرح واکسیناسیون قرار ندارند و این مسئله کماکان باعث می شود که نونهالان و نوجوانان دانش آموز در معرض ویروس کرونا باشند.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه