اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان خبر داد؛

کاهش ۴۰درصدی برداشت گردو از باغات شهرستان سامان

کاهش ۴۰درصدی برداشت گردو از باغات شهرستان سامان
یزدان احمدزاده گفت: برداشت گردو از باغات شهرستان سامان با میانگین کاهش ۴۰درصدی در حال برداشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برداشت گردو از باغات شهرستان سامان با میانگین کاهش ۴۰ درصدی در حال برداشت است.

وی با بیان اینکه تقریباً هزار هکتار از باغات سامان به گردو اختصاص دارد اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و سرمازدگی بهاره سال جاری، پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰۰ تن گردو از باغ‌های شهرستان سامان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: بیشترین باغات گردوی شهرستان مربوط به مزارع قریه و مستثنیات شهرستان سامان و از ارقام محلی است.

وی افزود: سرمای دیررس بهاره و خشکسالی طی سال‌ جاری خسارت‌های هنگفتی به باغداران شهرستان سامان وارد کرده است به همین دلیل باغ‌های این شهرستان هم ازلحاظ ارقام و هم ازنظر سایر برنامه‌های مدیریتی نیاز به اصلاح دارند.

احمدزاده ادامه داد: طرح سرشاخه کاری باهدف اصلاح درختان برای افزایش مقاومت در مقابل سرمازدگی باغ‌ها گامی مؤثر در تولید محصول باکیفیت است که طی سال‌های اخیر در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان عنوان کرد: سرشاخه کاری و عملیات تعویض تاج درختان گردو امسال در ۴۰ هکتار از باغات گردوی این شهرستان با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه