اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اعلام کرد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه پست برق شهرک صنعتی اسفراین/انجام مطالعات برای ایجاد پست برق در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه پست برق شهرک صنعتی اسفراین/انجام مطالعات برای ایجاد پست برق در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد
سیاوش وحدت گفت: ایجاد پست برق ۴۰ مگاواتی در شهرک صنعتی اسفراین به علت مصرف بالای برق در این شهرک در دستور کار قرار گرفت که تا به کنون اجرای آن به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده است و به بهره برداری از آن به تزریق به موقع اعتبارات استانی بستگی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: رویکرد اصلی در زمینه ایجاد و راه اندازی پست برق در شهرک های صنعتی این است که این پست های برق فقط در شهرک هایی که میزان مصرف برق آنان بسیار بالا است، ایجاد و مستقر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وحدت افزود: هزینه ایجاد و راه اندازی پست های برق به منظور تامین پایدار برق شهرک ها ( به ویژه در شرایط قطعی برق شبکه سراسری) بسیار بالا است.

,

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به اینکه در شهرک صنعتی اسفراین واحدهای صنعتی فلزی و ریخته گری مستقر هستند و میزان مصرف برق در این شهرک بسیار بالا است، بنابراین ایجاد و راه اندازی پست برق 40 مگاواتی در این شهرک در دستور کار قرار گرفت.

,

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی گفت: اجرای این پروژه به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای اجرای این پروژه باید 60 میلیارد تومان اعتبار ( از محل اعتبارات استانی ) باید هزینه شود، امیدوار هستیم که بتوانیم در سال جاری این پروژه را تکمیل و راه اندازی کنیم.

,

افزون بر این، وحدت، به منطقه ویژه اقتصادی مرکز خراسان شمالی ( شهر بجنورد) نیز اشاره و عنوان کرد: شرکت توانیر خراسان درصدد است برای تامین برق پایدار این منطقه، پست برق ایجاد و راه اندازی کند.
وی گفت: در حال حاضر مطالعات اجرای این پروژه در حال انجام است که با اجرایی شدن این پروژه، برق تولیدی از محل پست برقی که راه اندازی خواهد شد، علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی، شهر بجنورد را نیز پوشش خواهد داد.

,
,

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مکان استقرار پست برق خارج از حریم منطقه ویژه اقتصادی خواهد بود.

,

وی درباره پیامدهای قطعی برق در نیمه نخست امسال بر روی شهرک های صنعتی استان نیز بیان کرد: این مسئله بر میزان تولید و درآمد واحدهای صنعتی فعال مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاثیر منفی گذاشت.

,

وحدت گفت: خوشبختانه سرانجام هیات دولت در نیمه اول امسال مصوب کرد که برق شهرک ها و نواحی صنعتی کشور قطع نشود که البته در خراسان شمالی قطعی برق بسیار کم شد.

,

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان به تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اطلاع داده است که سوخت جایگزین برای دستگاه های برق اضطراری خود را تامین کنند.

,

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک استان دستگاه های دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری را دارا هستند، با این وجود، تعدادی هنوز به خرید آن اقدام نکرده اند که البته این دستگاه ها وارداتی هستند.

,

وی در خاتمه به وجود واحدها سی اچ پی مستقر در شهرک های صنعتی بیدک بجنورد، شهرک شماره 3 بجنورد، شهرک صنعتی اسفراین و شهرک صنعتی آشخانه که بخشی از برق این شهرک ها را تامین می کنند نیز اشاره و عنوان کرد: هر یک از واحدهای سی اچ پی یک تا دو مگاوات برق تولید می کنند.

,

وحدت گفت: سوخت چرخه تولید برق این سی اچ پی ها گاز است که همواره گاز مورد نیاز آنها ذخیره سازی می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه