اخبار داغ

دبیر کارگروه ترویج مکتب حبیب در مشهد:

اساتید و دانشجویان پیشگامان تحقق انتقام سخت هستند/ ضرورت شناخت و ترویج مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی

اساتید و دانشجویان پیشگامان تحقق انتقام سخت هستند/ ضرورت شناخت و ترویج مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی
سلطانی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان پیشگامان تحقق انتقام سخت هستند، گفت: احصای مؤلفه‌های شهید سلیمانی به صورت بانک جامع قوی به منظور ترویج و شناخت مکتب حاج قاسم ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دوره نخبه پروری مکتب شهید سلیمانی تحت عنوان «مکتب حبیب» صبح امروز در مجموعه فرهنگی تربیتی شهید کاوه مشهد آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این دوره که به همت جبه مقاومت دانشگاهیان، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها فعالیت خود را آغاز کرده به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

,

در دوره مکتب حبیب، موضوعاتی از جمله آشنایی با جغرافیای جبهه مقاومت، استراتژی شهید سلیمانی در گسترش و تقویت جبهه، مدیریت اسلامی و مکتب شهید سلیمانی، ترویج مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه ها، شرح راهکارهای پژوهشی، شهید سلیمانی الگوی استاد و دانشجوی تمدن ساز، آموزه های مکتب شهید سلیمانی، بیداری اسلامی و هم اندیشی در مورد شیوه های ترویج مکتب شهید سلیمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

اساتید و کارشناسی از جمله افخمی، رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد، سردار رونده از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه، رضوانی مدیر گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و آیت الله طباطبایی نماینده سابق ولی فقیه در سوریه و اکبری سفیر سابق ایران در لیبی حضور دارند.

,

مرتضی سلطانی، سخنگوی جبهه مقاومت دانشگاهیان و دبیر کارگروه ترویج مکتب حبیب در گفت‌وگو با صبح، اظهار کرد: جبهه مقاومت دانشگاهیان بلافاصله پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در سطح بسیج اساتید استان، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بسیج دانشجویی استان تشکیل جلساتی داد و سندی ارائه داد و این جبهه شکل گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه در سالروز شهادت حاج قاسم، اولین کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی را برگزار شد افزود: در دانشگاه های جبهه مقاومت همکاری هایی در کنگره اولیه شکل گرفت و سال دوم رویکرد جبهه دانشگاهیان فراتر از برگزاری کنگره در سالروز شهادت حاج قاسم رفت و یکی از اهداف اساسی شبکه سازی در سطح دانشگاه‌ها ترسیم شد تا هسته جبهه مقاومت در دانشگاه ها شکل بگیرد و کار به صورت خودجوش در دانشگاه‌ها در حوزه فراخوان های علمی، جشنواره های ادبی و هنری، برنامه های میدانی در دانشگاه ها برنامه ریزی شود.

,

دبیر کارگروه ترویج مکتب حبیب گفت: ما حصل این اقدامات جمع بندی مؤلفه های مکتب شهید سلیمانی است که در قالب های مختلف برای عامه جامعه در سطوح مختلف قابل ارائه است.

,

وی افزود: یکی از برنامه های اساسی شبکه سازی دانشگاهیان طرحی به نام «مکتب حبیب» در دو سطح اساتید دانشگاه با محوریت بسیج اساتید در خراسان رضوی و سطح دانشجویی و با محوریت بسیج دانشجویی و همکاری تشکل های دانشجویی، بسیج اساتید و نهاد رهبری در دانشگاه برگزار می‌شود.

,

سلطانی ادامه داد: دوره مکتب حبیب در سطح اساتید دانشگاه طی دو روز از امروز آغاز شده و در افتتاحیه مراسم که با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در اقشار، ریاست سازمان بسیج اساتید، نماینده‌ نهاد مقام معظم رهبری، نمایندهی بسیج دانشجویی و اساتید دانشگاهها برگزار شد، ریاست بسیج اساتید استان طی سخنانی مؤلفه های مکتب شهید سلیمانی را تبیین نمود.

,

وی افزود: با تقسیم بندی انجام شده پس از مراسم کارگاه های دوره پیرامون موضوع مکتب شهید سلیمانی، نحوه برنامه ریزی تشکیل هسته ها و مدل‌سازی و فعال کردن دانشگاه در راستای ترویج این مکتب آغاز شده است و به سمت جذب و تثبیت و برگزاری دوره های آموزشی خواهیم رفت.

,

سخنگوی جبهه مقاومت دانشگاهیان با اشاره به دو هدف بزرگ در این همایش تصریح کرد: یکی از این اهداف احصای مؤلفه های شهید سلیمانی است که می توان به صورت بانک جامع قوی جمع بندی کرد و بر اساس مقالات و فراخوان های متعدد این موارد جمع بندی شوند و یکی دیگر از اهداف ترویج این مکتب و در اختیار گذاشتن آن برای هنرمندان، اهل سینما، قلم و علم به عنوان منبع اقدام شود.

,

وی افزود: از زمانی که بحث انتقام سخت مطرح شد و بر اساس فرموده رهبری انقلاب انتقام خون حاج قاسم خروج کامل آمریکایی ها از منطقه است، اگر همین یک هدف هم قرار باشد محقق شود یک حوزه سخت به عنوان مؤلفه های نظامی و عوامل بازدارنده و یک حوزه نرم است.

,

دبیر کارگروه ترویج مکتب حبیب ضمن اشاره به حوزه مسائل نرم در زمینه انتقام سخت خاطرنشان کرد: آمریکا باید از اذهان و قلوب مردم منطقه خارج شود لذا شبکه رسانه ای دشمن اجازه نمی دهد هیمنه پوشالی آمریکا در اذهان مردمی بشکند و در حوزه های نرم توسط دانشگاهیان ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا را در حوزه های علمی و اقتصادی شکست و می تواند در زمینه مدیریت عقول و تخسیر قلوب فعالیت داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه در حوزه نظامی نیز حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم این هیمنه را در چشم جهانیان نابود کردند افزود: در خراسان رضوی سعی شده با جبهه مقاومت تمام شبکه دانشگاهی را برای تحقق انتقام سخت در حوزه مؤلفه های نرم به واسطه نخبگان و دانشجویان محقق شود و این مدل برای دانشگاه های سایر استان ها ارائه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه