اخبار داغ

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۲۱۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی ثبت نام نکردند/ نیاز دانش آموزان عشایر مناطق محروم به ۱۳ کانکس

۲۱۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی ثبت نام نکردند/ نیاز دانش آموزان عشایر مناطق محروم به ۱۳ کانکس
عصمت بدخشان گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده تاکنون از بین ۵۵۷ دانش آموز ابتدایی که بازمانده و ترک تحصیل بودند ۳۴۵ دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی ثبت نام شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، عصمت بدخشان، دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان شمالی عصرامروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری اظهار داشت: ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان شمالی از ابتدای خرداد ماه با ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی آغاز شده است و در مقایسه با سال گذشته، تمامی فرآیندهای تحصیلی دانش آموزان و مراحل ثبت نام در درگاه پادا، سامانه سیدا، یکپارچه و هماهنگ سازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با توجه به اینکه پوشش تحصیلی سراسری دغدغه مهم ترین دغدغه مندی آموزش و پرورش است، گفت: امسال دانش آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل یا دانش اموزانی که به دلیل مشکل فقر و کرونا از تحصیل دور شده بودند اسامی شان به اعضای ستاد شهرستان ها ابلاغ شد و براساس آخرین آمار ثبت شده تاکنون از بین 557 دانش آموز ابتدایی که بازمانده و ترک تحصیل بودند 345 دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی ثبت نام شدند.

,

بدخشان اضافه کرد: قابل توجه است که در سال تحصیلی جاری غربالگری دانش آموزان 6 سال تمام که به عنوان پایه اولی وارد آموزش های رسمی می شوند، به جدیت در ستاد ثبت نام مورد توجه قرار گرفته است.

,

وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار ثبت نامی در تمامی پایه های تحصیلی تاکنون 168 هزا رو 782 دانش آموز از خراسان شمالی در سامانه سیدا در تمامی پایه ها ثبت نام کرده اند و ثبت نام تا انتهای شهریور ماه همچنان ادامه دارد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: 20 هزار و 297 دانش آموز پایه اولی در استان خراسان شمالی ثبت نام کردند که از این تعداد 16 هزار و 925 دانش آموز سنجش را به صورت کامل گذرانده اند.

,

بدخشان با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه اول حتما باید سنجش را پشت سر بگذارند، گفت: این مراحل به دلیل رعایت و حفظ سلامت دانش آموزان با نوبت بندی در حال انجام است.

,

وی همچنین با بیان اینکه ثبت نام پایه هفتم از 10 تیرماه و پایه دهم از 15 تیرماه آغاز شده است، یادآور شد: تاکنون در پایه هفتم، 14 هزار و 690 دانش آموز و در پایه دهم هشت هزار و 431 دانش آموز در سامانه ثبت نام کردند و رصد میان پایه ها در حال انجام است که ترک تحصیل رقم نخورد.

,

بدخشان اظهار داشت: برای دسترسی دانش اموزان عشایر کدهای جدیدی را برای پوشش و ثبت نام حداکثری آنها از وزارت خانه دریافت کردیم، که با این اوصاف تقریبا 15 کانکس برای دانش اموزان مناطق محروم نیاز است.

,

وی ادامه داد: با همکاری سازمان نوسازی مدارس استان دو کانکس به آموزش و پرورش تحویل داده شد و در حال حاضر 13 کانکس در مناطق عشایری بام و صفی آباد، مانه و سملقان و شیروان کمبود است، که براین اساس دانش آموزان فضای آموزشی ندارند.

,

بدخشان خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای پوشش حداکثری دانش آموزان دختر و پسر، در مناطق عشایری، تجهیزات خوابگاهی شبانه روزی خیلی ضعیف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه