اخبار داغ

گفت‌وگوی تفصیلی با قهرمان مسابقات پارالمپیک توکیو؛

ایستاده بر قله موفقیت/ قهرمانی که معلولیت را به زانو درآورده است

ایستاده بر قله موفقیت/ قهرمانی که معلولیت را به زانو درآورده است
ورزشکاران بسیاری از استان لرستان بر بام قهرمانی ایستاده اند که نمونه آن حامدی امیری است، وی با تلاش و پشتکار معلولیت را به زانو درآورده و مدال قهرمانی را از آن خود کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، فرقی ندارد اهل شمال باشد یا جنوب، زادگاهش غرب باشد یا شرق، وقتی به یُمن تلاش ورزشکارانی از ایران، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته می شود برای همه مردم افتخار آفرین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه برای رشد و شکوفایی در بخش های مختلف فراهم شد، امروز کم نیستند بانوانی که در عرصه ورزش بر سکوهای قهرمانی با تاج بندگی حجاب می ایستند و یک دنیا را مات و مبهوت این همه اقتدار و سربلندی می کنند.

,

در بازی های جهانی، وقتی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران برافراشته می شود این تنها بیان کننده قهرمانی یک ورزشکار نیست بلکه قهرمانی و پیشرفت ایران و فرزندان ایران را بازگو می کند که اینگونه برای کشور خود افتخار می آفرینند.

,

اما لرستان یکی از استان هایی است که قهرمانان و ورزشکاران زیادی از این خطه تاکنون موفق شده اند پرچم ایران را در جهان بالا ببرند و بر بام قهرمانی بایستند، یکی از این جوانان قهرمان لرستان، حامد امیری است که سالهاست در این عرصه موفقیت های زیادی کسب کرده است.

,

حامد امیری نماینده ایران در مسابقات دوومیدانی پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه موفق به کسب مدال طلا شد و بار دیگر در این عرصه خوش درخشید. مشروح گفتگوی این ورزشکار لرستانی را با خبرنگار پایگاه خبری سفیرافلاک در زیر می خوانید.

,

خودتان را معرفی و بفرمایید از چه سنی ورزش را آغاز کردید؟

, خودتان را معرفی و بفرمایید از چه سنی ورزش را آغاز کردید؟,

حامد امیری متولد خرداد سال ۱۳۶۱ هستم و از سن ۱۰ سالگی وارد ورزش شدم، ابتدا وارد رشته وزنه برداری شدم و در همان سال موفق شدم به مسابقات کشوری اعزام شوم و رتبه چهارم کشوری را کسب کردم اما خیلی احساس رضایت از این بازی و رشته نداشتم و همین سبب شد تا این رشته را رها کنم.

,

بعد از این، در رشته پرتاب دیسک مشغول به فعالیت شدم و احساس کردم در این رشته بهتر می توانم موفق شوم تا جایی که در این رشته قهرمان ایران شدم.

,

طی این سالها هر روز بیش از روز گذشته علاقه من به ورزش بیشتر می شد و از همان ابتدا در این عرصه تلاش می کردم تا همیشه قهرمان بمانم.

,

چند سال در رشته قوی ترین مردان حضور داشتید؟

, چند سال در رشته قوی ترین مردان حضور داشتید؟,

اولین دوره قوی ترین مردان ایران که در شهرستان بروجرد برگزار شد، خیلی دوست داشتم شرکت کنم و همین سبب شد تا همه اراده و عزم خود را برای حضور در این حرفه به کار بگیرم و هفت سال به صورت مدام و پی در پی برای حضور در این بخش تلاش کردم.

,

بالاخره پس از هفت سال توانستم ورودی مردان آهنین را به دست آورم و از همان ابتدا تلاش خود را نشان دادم به طوری که همیشه در استان اول بودم و ۱۰ سال در این رشته ورزشی با علاقه و پشتکار بسیار زیاد مشغول به فعالیت بودم.

,

از چه سالی دچار معلولیت شدید و ورزش را در حوزه معلولین ادامه دادید؟

, از چه سالی دچار معلولیت شدید و ورزش را در حوزه معلولین ادامه دادید؟,

در سال ۹۱ زمانی که قرار بود به مسابقات فنلاند اعزام شوم، دچار حادثه رانندگی شدم و متاسفانه این تصادف سبب شد تا ادامه زندگی را روی ویلچر ادامه دهم اما ناامید نشدم و ورزش را از دریچه ای دیگر آغاز کردم.

,

بعد از معلولیت در رشته پرتاب نیزه مشغول شدم و از سال ۹۱ تاکنون در مسابقات مختلف جهانی و کشوری شرکت کردم و مدال های مختلفی را کسب کردم.

,

معلولیت نمی تواند مانعی برای زندگی و موفقیت شود تنها اراده و امید لازم است تا بتوان در همه عرصه های زندگی موفق شد.

,

تاکنون چند مدال کسب کرده اید؟

, تاکنون چند مدال کسب کرده اید؟,

حسابش از دستم خارج شده دقیقا نمی دانم چند مدال دارم ولی حدودا طی پنج سال اخیر ۱۹ مدال طلا را کسب کردم البته قبل از این هم مدال ها زیادی کسب کردم.

,

قصد دارم کلکسیونی از مدال هایم را درست کنم اما فرصت این کار را تا به حال نداشتم چرا که بیشتر وقتم را درگیر تمرینات ورزشی هستم.

,

در مسابقات اقیانوسیه سه مدال طلا، در مسابقات پاراآسیاسی دو مدال طلا و یک برنز، در مسابقات جهانی دو مدال طلا، در مسابقات بین المللی ۱۲ مدال طلا، در مسابقات پارالمپیکی یک طلا و یک نقره را طی پنج سال اخیر کسب کردم.

,

اولین مدال طلا را در سن ۱۰ سالگی کسب کردم و متوجه شدم که می توانم در حوزه ورزش موفق شوم البته تلاش کردم بعد از معلولیت هم ورزش را رها نکنم و در این رشته موفقیت هایی را برای کشورم کسب کنم.

,

فکر می کردید در مسابقات پارالمپیکی مدال طلا کسب کنید؟

, فکر می کردید در مسابقات پارالمپیکی مدال طلا کسب کنید؟,

چند ماه قبل از مسابقات دچار آسیب شدم و تصمیم گرفتم در این مسابقات شرکت نکنم ولی با من صحبت کردند و گفتند که سه سال زحمت کشیدی باید در این مسابقات شرکت و باز هم مثل همیشه افتخار کسب کنید. بر همین اساس خود را برای مسابقات آماده کردم و با توکل بر خدا توانستم مدال طلا را کسب کنم.

,

وقتی با تلاش شما در مسابقات ورزشی پرچم ایران برافراشته می شود، چه حسی دارید؟

, وقتی با تلاش شما در مسابقات ورزشی پرچم ایران برافراشته می شود، چه حسی دارید؟,

در بسیاری از مسابقاتی که حضور داشتم، پرچم کشورم بالا رفته است، وقتی مدال طلا می گیرم خیلی خوشحال می شوم اما وقتی پرچم کشورم برافراشته می شود خوشحالی من مضاعف تر می شود.

,

در این مسابقات یک حریف با اعتراضاتی که داشت، من را به هم ریخت اما روحیه خود را از دست ندادم و باز هم تلاش خود را ادامه دادم و مدال طلا را از آن خود کردم.

,

ما نشان داده ایم که پرچم ایران در همه حوزه های ورزشی، علمی، پزشکی و سایر بخش ها بالا بوده و هر روز همه تلاشمان را برای اقتدار ایران به کار می گیریم.

,

آیا مسئولان برای قهرمانان اقدامی انجام داده اند؟

, آیا مسئولان برای قهرمانان اقدامی انجام داده اند؟,

یکی از بهترین خاطراتی که در این دوره از مسابقات داشتم این بود که در ژاپن یک شماره به من زنگ زد وقتی برداشتم متوجه شدم حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان است که بعد از پیروزی من در این مسابقات تماس گرفت و تبریک گفت. این اقدام نماینده ولی فقیه در استان خیلی به من روحیه داد که یک مسئولی اینچنین متواضع و مردمی ما را فراموش نکرده و اولین مسئولی بود که پیروزی من را تبریک گفت.

,

اگرچه برای ما مراسم بدرقه ای نگرفتند و قرار است مراسمی برای تجلیل برگزار شود و قول هایی داده اند اما معلوم نیست عملی شود یا نه.

,

چه کسی در حوزه ورزش مشوق شماست؟

, چه کسی در حوزه ورزش مشوق شماست؟,

من هر آنچه دارم را مدیون مادرم می دانم، واقعا اینکه گفته می شود بهشت زیر پای مادران است به حق درست و نیکوست.

,

مادران، مهربان ترین انسان های روی زمین هستند و مادر من هم یکی از همین فرشتگان است که همه موفقیتم را مدیون تلاش های بی وقفه و تشویق های مادرم می دانم.

,

هر بار که قرار است در مسابقه ای شرکت کنم، ماردم بسیار تاکید می کند که باید تلاش کنی تا به مدال طلا برسی، من برای خوشحالی مادرم همه تلاشم را می کنم.

,

به نظر شما برای حمایت از معلولان اقدامات لازم صورت می گیرد؟

, به نظر شما برای حمایت از معلولان اقدامات لازم صورت می گیرد؟,

از ما قهرمانان معلول حمایت که نمی شود، اما جدای از این، معلولان زیادی هستند که نیاز به تجهیزات لازم مانند عصا و یا وسایل دیگری دارند که نیاز است این معلولان مورد حمایت بیشتری قرار گیرند البته به نظر من در بحث معلولان اگر هر دستگاهی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد مشکلات این قشر قطعا کمتر می شود.

,

مثلا اگر شهرداری در راستای مناسب سازی معابر و سایر دستگاه ها وظیفه خود را به درستی انجام دهند شرایط برای حضور بیشتر معلولان در جامعه فراهم می شود.

,

به هر حال ورزشکاران زیادی از استان لرستان با تلاش های بی وقفه توانسته اند در مسابقات ورزشی افتخار آفرینی کنند، حمایت مسئولان و توجه جدی و ویژه به این قشر می تواند انگیزه ای مضاعف ایجاد نماید تا بتوانند بیش از گذشته در این عرصه بدرخشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه